Permalänk
Medlem

Släpbar dator. Lan Gear Da Box 100

Har tröttnat på att spela Starcraft 2 på min Macbook Pro.

Lägger upp lite bilder på mitt bygge:

Chassi: Lan Gear, Da Box 100
Moderkort: Asus P8P67 M Pro (mATX)
Processor: i7 2600K
Kylning: CoolIT! ECO ALC (Bytte till 1st Schyte 120mm Gentle Typhoon 1850rpm)
Minnen: Corsair XMS3 4x2Gb
Grafikkort: Gigabyte GTX 570
Hårddisk: Corsair F120
DVD: Samsung bulk
Chassifläktar: 2st Schyte 120mm Gentle Typhoon 1850rpm, 2st Noctua NF-B9 Silent Case Fan 92mm

Processor:
Idle temp: ca 30g C
Load: ca 50g C (Intelburntest)

Grafik:
Idle: ca 36g C
Load: ca 80g C (max på starcraft 2)

Släpbar dator. Lan Gear Da Box 100

Permalänk
Medlem

Klaustrofobiskt värre, men snyggt. Lägg lite mer tid på kablarna bara.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Du får nog bättre temperaturer om du inte har alla fläktar som insug

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Du får nog bättre temperaturer om du inte har alla fläktar som insug

Ja det har du nog rätt i. Idag har jag bara fläkten på kylblocket som utblås. Antingen vänder jag på 120mm fläkten över grafikkortet eller 92mm fläkten på framsidan. Postar ett inlägg när jag testat.

Permalänk
Medlem

120 mm fläkten som satt i en skruv sitter i fläkthålen för en 140mm fläkt flytta den till de yttersta och sätt in alla skruvar kommer säkert att låta som fan annars om den börjar skaka.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

120 mm fläkten som satt i en skruv sitter i fläkthålen för en 140mm fläkt flytta den till de yttersta och sätt in alla skruvar kommer säkert att låta som fan annars om den börjar skaka.

Tror den sitter där av en anledning, tror att radiatorn tar i fläkten om den sitter i de vanliga 120mm hålen.
Annars ett riktigt snyggt bygge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror den sitter där av en anledning, tror att radiatorn tar i fläkten om den sitter i de vanliga 120mm hålen.
Annars ett riktigt snyggt bygge!

Precis, radiatorn tar i då. Fläkten sitter lite klämd mot radiatorn idag. Har inga problem med missljud av vibrationer. Men en "Scythe 140mm Slip Stream Slim Fan" får plats. Kanske blir en sådan innan jag blir nöjd.

Tack för alla fina kommentarer

Permalänk
Medlem

Nice, gillar verkligen små chassin med stor prestanda Du funderade aldrig på att försöka korta ner kablarna dock?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Citat:

Nice, gillar verkligen små chassin med stor prestanda Du funderade aldrig på att försöka korta ner kablarna dock?

Jo verkligen tex 6-pins kontakternas kablage är ca 7dm långa. Men behöver bara vara 1dm. Det skulle minska kablaget drastiskt

Permalänk
Medlem

Vad kostade chassit?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad kostade chassit?

Det kostade 1600:- ink. frakt från Frankrike.

Lite dyrt tycker jag, men det var vad jag letade efter så det fick gå.

Permalänk
Skrivet av eeMBee:

Ja det har du nog rätt i. Idag har jag bara fläkten på kylblocket som utblås. Antingen vänder jag på 120mm fläkten över grafikkortet eller 92mm fläkten på framsidan. Postar ett inlägg när jag testat.

Den skulle jag ha som inblås så att cpu:n får så sval kylning som möjligt. Just nu tar den ju varmluften inifrån datorn. Hur du annars ska placera fläktarna är lite svårt i det chassit, men man brukar väll säga en mer utblås än inblås. Den ovanför grafikkortet kanske du skulle ha som utblås eftersom grafikkortet får sval luft från front-fläkten. Annars vet jag inte hur man ska göra riktigt.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Vi bygger också mini-ITX datorer genom företaget, än så länge har det mest varit htpc datorer med lagom prestanda för tv/stream/film/musik etc. Men har även byggt med lite vassare hårdvara för spel med t.ex 6850 kort. Har du mätt vad din dator drar i drift både idle/load? wattförbrukning menar jag då Hade vart intressant att veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Den skulle jag ha som inblås så att cpu:n får så sval kylning som möjligt. Just nu tar den ju varmluften inifrån datorn. Hur du annars ska placera fläktarna är lite svårt i det chassit, men man brukar väll säga en mer utblås än inblås. Den ovanför grafikkortet kanske du skulle ha som utblås eftersom grafikkortet får sval luft från front-fläkten. Annars vet jag inte hur man ska göra riktigt.

Nja, är det inte så att man hellre har en för mycket inblås än utblås?
Annars blir det väl ett "udnertryck" i chassiet som gör att de vill dras in luft även från de ställen där fläktar inte sitter och då blir det en jädrans massa damm i chassiet?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

Hur mycke skaru ha föran?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av Laggboxx:

Nja, är det inte så att man hellre har en för mycket inblås än utblås?
Annars blir det väl ett "udnertryck" i chassiet som gör att de vill dras in luft även från de ställen där fläktar inte sitter och då blir det en jädrans massa damm i chassiet?

Ja har man ett dammfilter och ett chassi som inte är så tätt så är det helt klart bättre. Men i det här fallet tror jag han ska försöka få så jämnt flöde på det hela som möjligt

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Släpbar monsterdator! 580 och jag anser den som perfekt :]

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Snyggt bygge! Vi bygger också mini-ITX datorer genom företaget, än så länge har det mest varit htpc datorer med lagom prestanda för tv/stream/film/musik etc. Men har även byggt med lite vassare hårdvara för spel med t.ex 6850 kort. Har du mätt vad din dator drar i drift både idle/load? wattförbrukning menar jag då Hade vart intressant att veta.

Sen att 570 är vassare än 6850...? men du kanske menade vassare än era andra?

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Sen att 570 är vassare än 6850...? men du kanske menade vassare än era andra?

Japp exakt, våra HTPC datorer vi säljer är mer basic, kör med inbyggda gpu kretsen på processorn. Men händer att vi säljer med grafikkort med. Sen vet jag ju att 570 är bättre än 6850, jobbar ju med hårdvara förböveln ^^ Ville mest veta vad datorn drog i drift, även om det är m-ATX och inte mini-ITX som vi kör. Kan vara intressant fakta

Permalänk
Medlem
Citat:

Du får nog bättre temperaturer om du inte har alla fläktar som insug

Provade att vända 120mm fläkten över grafikkortet. Sänkte temperaturen på grafikkortet. ca 3 grader (load).

Citat:

Släpbar monsterdator! 580 och jag anser den som perfekt :]

Citat:

Nice, gillar verkligen små chassin med stor prestanda Du funderade aldrig på att försöka korta ner kablarna dock?

När byte av moderkort skall göras under våren funderar jag på att uppgradera till dubbla 570 (om de får plats & inte ställer till med värmeproblem). Push & pull på radiatorn. Korta alla kablar. Byta till PMW-fläktar.