Hjälp med ipod touch och pdf

Permalänk

Hjälp med ipod touch och pdf

Hej

Min vän har fått en "gammal" ipod touch, nu vill hon använda den för att läsa eböcker och andra doukument i pdf format. Jag har aldrig använt någon sådan och naiv som jag var trodde jag att det bara var att koppla den till PC:n och lyfta över pdf filerna från den som jag brukat göra med min android telefon.

Finns det något sätt att göra detta utan att använda istore?

Permalänk
Medlem

fileapp

*EDIT* istore? itunes store?

behövs en app för att läsa pdf filer

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

fileapp

*EDIT* istore? itunes store?

behövs en app för att läsa pdf filer

Det finns en installerad, jag menade överföringen av filer från PC:n till ipode utan att behöva ha med Apple att göra. På en sida jag kollade verkade det som om man måste använda itunes store även om filerna ligger lokalt på hårddisken. Det handlar alltså inte om att köpa via någon ebokhandel.

Permalänk
Medlem

Det krävs som sagt en app för det ändamålet. Ibooks eller Dropbox fungerar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diversion:

Det finns en installerad, jag menade överföringen av filer från PC:n till ipode utan att behöva ha med Apple att göra. På en sida jag kollade verkade det som om man måste använda itunes store även om filerna ligger lokalt på hårddisken. Det handlar alltså inte om att köpa via någon ebokhandel.

i fileapp klickar du på file sharing - ta via wifi - skriv in ftp://ipoden.ip.adress:portnummret i utforskaren
för över filen. stäng av file share - done

*edit*
är trött ^^
File share symbolen är den som ser ut som wifi

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Verkar fungera, tack.

Permalänk
Medlem

Du behöver inte använda iTunes Store för att kopiera saker med kabel från datorn men väl iTunes. Det är två helt skilda saker. Det är ingen som försöker få dig att köpa nånting.

Om du inte fixar med wifi eller dropbox då, som du tydligen redan gjort.