Permalänk

Projekt sleeving

Jag blev helt enkelt sugen på att sleeva om kablarna i burken en dag!

Moderkort: Asus M3N-HD/HDMI
CPU: AMD Phenom II 940 BE
GPU: XFX Geforce 260 GTX
RAM: Corsair Dominator 4 gb
PSU: Corsair HX 850w
HDD: Samsung 250 gb, 750 gb, 1 tb

Projekt sleeving

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk

färgen på moderkortet förstörde ju allt

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Fler bilder på insidan!!, ser riktigt nice ut, hur lång tid tog det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Killen/killarna som designade layouten på moderkortet måste verkligen ha hatat sitt jobb

Permalänk
Medlem

snälla BYT MODERKORT! annars blev annars snyggt, fler bilder tack

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av Kackle:

Killen/killarna som designade layouten på moderkortet måste verkligen ha hatat sitt jobb

Layouten är det väl inget fel på, grejer sitter där de ska?
Färgen däremot.

Förstår inte hur man kan köpa ny låda och lägga ner en massa tid på sleeving om man inte skaffar ett nytt moderkort för att matcha det hela.
I detta fall hade Gigabytes fungerat ur designsynpunkt för en gång skull. Jag tycker de är riktigt snygga bara de passar in.. vilket de aldrig gör typ

Me be hatin', nej men allvar, fint jobb. Jag hoppas bara du planerar byta ut moderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krukväxt:

Layouten är det väl inget fel på, grejer sitter där de ska?
Färgen däremot.

Förstår inte hur man kan köpa ny låda och lägga ner en massa tid på sleeving om man inte skaffar ett nytt moderkort för att matcha det hela.
I detta fall hade Gigabytes fungerat ur designsynpunkt för en gång skull. Jag tycker de är riktigt snygga bara de passar in.. vilket de aldrig gör typ

Me be hatin', nej men allvar, fint jobb. Jag hoppas bara du planerar byta ut moderkortet.

ser du inte att 24pin kontakten sitter på fel sida

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Jag är mycket medveten om färgen på moderkortet, det ska uppgraderas inom kort

Det tog en vecka men höll bara på kvällar.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk
Medlem

varför köper man raven 2?! det är ju så sjukt jävla fult. Men de sjuka är att Fortress 2 är riiktigt jävla nice! Men Raven serien är ju bara så jävla fel.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av onYYx:

varför köper man raven 2?! det är ju så sjukt jävla fult. Men de sjuka är att Fortress 2 är riiktigt jävla nice! Men Raven serien är ju bara så jävla fel.

Tanken slog dig inte att jag kanske tycker att Raven 2 är bra mycket snyggare än Fortress?

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk
Medlem

Då jag planerar att sleeva samma agg, går jag i tankarna om hur mycket sleeve som gick åt?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

gigabyte mobo så är problemen fixade

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

varför köper man raven 2?! det är ju så sjukt jävla fult. Men de sjuka är att Fortress 2 är riiktigt jävla nice! Men Raven serien är ju bara så jävla fel.

rv02 fult? nej nej det är skit snyggt!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Permalänk

måste nog hålla med om att moderkortet inte är de vackraste, men chassit är sjukt nice bra sleeving också såklart.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

varför sleevar man egentligen varje sladd för sig på 24 pinns sladden? hade det inte tagit mindre plats med en stor slevv runt hela, istället för 24 stycken små?

-sämre luftflöde
-större plats
-fult?

Permalänk
Medlem

Du får gärna skriva hur mkt sleeve som gick åt för hela kalaset!

Permalänk
Medlem

Fattar seriöst inte hur folk kan köpa raven.. det är seriöst det fulaste chassit någonsin

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Ja, så vackert blev det ju inte med tanke på färgen på moderkortet. Men det går alltid att lacka om

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Krukväxt:

Jag hoppas bara du planerar byta ut moderkortet.

Det blir lite ångest med moderkortet. Vill inte köpa en AM2+ bräda för det känns som onödiga pengar men det blir en helt annan prisklass om jag ska köpa ett AM3 mobo med nya minnen. Men det ska göras, måste bara komma över mitt lilla dilemma.

Skrivet av Kn00d:

Du får gärna skriva hur mkt sleeve som gick åt för hela kalaset!

Jag köpte 20 m smal sleeve av varje färg och 5 m sata sleeve av varje. Dock fick jag beställa 10 m vit till sen för att få det hela att gå ihopa. Sen blev det 2 m smal heatshrink av varje färg och 0.7 m av den lite grövre.

Jag ska slänga upp lite bättre bilder när jag har tid, blir tajt denna veckan

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk
Hedersmedlem

Är du finne? Nej men snygg sleeving. Hade ju som redan sagts att det hade passat bättre till Gigabyts moderkort. Du kan få köpa mitt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av tonix:

Fattar seriöst inte hur folk kan köpa raven.. det är seriöst det fulaste chassit någonsin

Så du säger att HAF 932 är snyggare?
Varför klaga på valet av chassi? Om TS tycker det är snyggt och dessutom passar honom så är det väl bara dumt att välja något annat chassi.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

drar du bara över kablarna med det blåa och vita?:P

Permalänk
Skrivet av SimpaAnderzzoN:

drar du bara över kablarna med det blåa och vita?:P

ungefär så ja.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 3570k | Asus GTX 660Ti | Corsair vengence 1866Mhz 16 gb | Asus P8Z77-V PRO | Corsair 850w HX MDPC-X mod | 120 gb OCZ Vortex | 250 gb samsung | 1 tb samsung F3 | 750 gb samsung | WD 500 gb | Windows 7 Ultimate x64
Laptop: Macbook Pro Retina 13" (late 2013)

Permalänk

Men varför lägga hela 24 pins kablaget löst sådär... fy.
Snälla fixa ett vit eller något liknande buntband och sätt ihop det lite iallafall!

Annars var det snyggt bygge

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk

Som finländare blev jag riktigt glad över din sleeving. Blå och vit, dem sanna färgerna, haha. Bra jobbat.