Permalänk
Medlem

Fotball Manager 2011

Hej hittade ingen officiell FM 2011 tråd. Tänkte då göra en få jag har ett problem och undrar hur det är möjligt. Till problemet spelar Djurgårdens IF inne i andra säsongen och André Calisir har blomat ut och tagit första platsen på högerback positionen. Iallfall det är den 9juni 2011, och hans kontrakt går ut 1januari 2012.

Precis nu fick jag medelandet att Malmö värvar han. Sedan fall man går in på hans profil står det går till Malmö den 1jan 2012. Då går han alltså som free agent! Jag får inga pengar för han och måste köpa en ny högerback, sedan vill jag självklart behålla han. Hur kan malmö köpa han när han har kontrakt med mig?! Går inte längre att erbjuda han kontrakt då han inte vill inleda det.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Skrivet av Ringolas:

Hej hittade ingen officiell FM 2011 tråd. Tänkte då göra en få jag har ett problem och undrar hur det är möjligt. Till problemet spelar Djurgårdens IF inne i andra säsongen och André Calisir har blomat ut och tagit första platsen på högerback positionen. Iallfall det är den 9juni 2011, och hans kontrakt går ut 1januari 2012.

Precis nu fick jag medelandet att Malmö värvar han. Sedan fall man går in på hans profil står det går till Malmö den 1jan 2012. Då går han alltså som free agent! Jag får inga pengar för han och måste köpa en ny högerback, sedan vill jag självklart behålla han. Hur kan malmö köpa han när han har kontrakt med mig?! Går inte längre att erbjuda han kontrakt då han inte vill inleda det.

Om det är mindre än 6månader kvar på kontraktet kan andra lag erbjuda spelaren kontrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Om det är mindre än 6månader kvar på kontraktet kan andra lag erbjuda spelaren kontrakt.

Jaså. Man lär sig nytt hela tiden.

Visa signatur

www.kategorib.se - Allsvenskan Tifo.

Permalänk
Skrivet av Ringolas:

Jaså. Man lär sig nytt hela tiden.

Japp. Man brukar få påminnelser och varningar när spelares kontrakt är på väg att löpa ut, bra att hålla lite koll på.

Själv är jag inne på andra säsongen med AIK, en poäng från att säkra guldet i ligan. Har även en riktigt bra säsong i europa, lyckades kvala in till Champions League och har lyckats spela 1-1 hemma mot Roma och även slagit Chelsea med 1-0 hemma.

Har gjort några värvningar som jag är ganska nöjd med som jag tänkte jag kunde dela med mig av, kanske kan fungera för någon annan.
Värvade Kristoffer Nordfelt billigt från BP inför andra säsongen och han har varit riktigt bra hela säsongen. Har även en ung vänsterback från Brasilien som heter Anderson som har varit riktigt bra, och en annan brasilianare, Neto Potiguar, som fullkomligt öser in mål.

Permalänk

Ska lätt köpa detta spelet när min nya dator har kommit

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hur mycket nytt är det i denna version? "Dynamiskt" rykte är det jag hört talas om men är det som 2010 i övrigt?

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Hur mycket nytt är det i denna version? "Dynamiskt" rykte är det jag hört talas om men är det som 2010 i övrigt?

Spelade faktiskt aldrig 10:an, men det är väl de snabba taktikkommandona som skulle vara den stora nya grejen, eller? Det är inget som jag använder jätteofta, men de kan vara bra att ha om man vill ha till en snabb förändring för att jaga en kvittering i slutminuterna eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är alldeles för lätt att vinna.
Lirade Liverpool i PL och hade efter några säsonger (6-7 säsonger?) 106 seriematcher i rad utan torsk. Tjenare. Detta gällde iofs FM10, men jag läser ju att FM11 är samma sak. Samma sak gäller ju när man lyckas ta upp Dagenham från div 4 till PL på sju säsonger. Också sannolikhets-VM på den.

Aatt AIK skulle spöa Chelsea med 1-0 samma säsong som man lirar 1-1 mot Roma, liksom, hallå? Uppenbar spara/ladda-grej. Kan ju iofs själv erkänna att det har förekommit när jag har spelat. Tar tyvärr bort tjusningen lite.
Näe, autosave skulle det vara, samt kanske tre valfria övriga sparningar per säsong (transferfönster comes to mind) ...

Permalänk
Skrivet av dovienya:

Jag tycker att det är alldeles för lätt att vinna.
Lirade Liverpool i PL och hade efter några säsonger (6-7 säsonger?) 106 seriematcher i rad utan torsk. Tjenare. Detta gällde iofs FM10, men jag läser ju att FM11 är samma sak. Samma sak gäller ju när man lyckas ta upp Dagenham från div 4 till PL på sju säsonger. Också sannolikhets-VM på den.

Aatt AIK skulle spöa Chelsea med 1-0 samma säsong som man lirar 1-1 mot Roma, liksom, hallå? Uppenbar spara/ladda-grej. Kan ju iofs själv erkänna att det har förekommit när jag har spelat. Tar tyvärr bort tjusningen lite.
Näe, autosave skulle det vara, samt kanske tre valfria övriga sparningar per säsong (transferfönster comes to mind) ...

Tycker också att själva tjusningen med spelet försvinner om man kör spara/ladda, så det har jag inte gjort. Inte alls omöjligt att slå stora lag om man har en bra taktik och en del tur.