Permalänk

Förlänga denna typ av kabel!

Håller på att modda lite med en gammal lcd skärm som legat. Denna kabel kommer direkt från lcd panelen till kretskortet. Det är denna jag vill förlänga och undrar om det finns andra utvägar än att löda eget? Då dessa är väldigt tunna kablar och rätt så många så vill jag helst unvika lödning.

Kabeln:

Permalänk
Proffsmobbare

Det ser ut som att en 30pin pata-extender skulle kunna göra jobbet, då kontakten och uppbyggnaden är väldigt lik.

Permalänk
Sötast

Är det inte "helt enkelt" att köpa ett par meter tunn kabel och klippa upp i rätt längd och koppla in i kontakten? (eller separata om du vill ha olika färg)

Permalänk

Stiftlist i rätt storlek och en likadan kontakt/kabel skulle kunna går.

Annars är det löda på lite extra kabel och på med krympslang.
Frågan är om man får förlänga den hur lång man vill.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Tack för alla tips uppskattar verkligen! Vart får man tag på sånna stiftlister?Har googlat ett tag nu på allt möjligt:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Tack för alla tips uppskattar verkligen! Vart får man tag på sånna stiftlister?Har googlat ett tag nu på allt möjligt:)

Har inte Elfa?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Nu har jag kommit fram till att jag måste löda alla 30 poler, now way out

Tänkte kolla om det fungerar att använda en vanlignätverkskabel med alla dess ledare som kablar? Dessa är ju lika tjocka.

Permalänk

Det går bra.. använd krympslang och löd inga kallödningar bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Finns där ingen adaptor?

Permalänk
Skrivet av sebboosh:

Finns där ingen adaptor?

Blev yr efter 15 min på sidan så jag tänkte att det är värt att löda istället

Permalänk
Medlem

De vita och blåa verkar vara partvinnade, se till att tvinna de kablar du skarvar med ungefär likadant för att undvika "överhörning" mellan paren.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"