Permalänk
Medlem

hur kommer jag in i bios?

vet ej om jag är i rätt forum men hoppas det.

jag har googlat detta och själv testat alla "F" knappar samt esc och del knappen. inget har tagit mig till bios. hade inga probs att komma in i bios på gamla datorn...
vet inte vad ni behöver veta men här är lite grejer i datorn. och varför jag ska in där är för att jag vill se vad mina minnen går i för mhz samt vilken volt de kör på.

ASRock H67M-GE
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
Intel Core i5 2500 3,3GHz
Gigabyte Radeon HD6970 2GB
Corsair VX 550W 80+ KAMPANJ!
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM

någon som har något förslag?

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Entusiast

Det kan du kolla i CPU-Z programmet annars.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

har ett helt vanligt tangentbord så problemet ligger inte där.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zodiac87:

har ett helt vanligt tangentbord så problemet ligger inte där.

USB eller PS2 ?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

ps2 isåfall då det inte är usb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Det kan du kolla i CPU-Z programmet annars.

http://quikk.se/?e9ed0

så ser det ut på cpu-z. men jag förstår mig inte på det riktigt...du kanske kan förklara vad minnena går i osv?

men som sagt vill ändå kunna gå in i bios, sjukt att det ska va så svårt hehe.

Permalänk
Medlem

står det inte vilken tangent det är för Bios/Uefi när du bootar datorn?

Permalänk
Medlem

står ingenting. kommer endast upp svart skärm där det står A2 nere i högra hörnet typ. sen efter det startar windows upp.

Permalänk
Medlem

F2 eller F6.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

går ej. jag har testat F1-F10, då kommer jag ni i windows starthanteraren. samma med Delete knappen. F11-F12 händer ingenting utan windows startar upp som vanligt. ESC knappen så startar jag typ om windows med bara.

nåt mer förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiac87:

går ej. jag har testat F1-F10, då kommer jag ni i windows starthanteraren. samma med Delete knappen. F11-F12 händer ingenting utan windows startar upp som vanligt. ESC knappen så startar jag typ om windows med bara.

nåt mer förslag?

ingen utav alla dessa knappar fick dig att komma till bootmenyn helleR?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

F2 eller DEL enligt manualen. Provat att resetta BIOSen?

Visa signatur

*.*

Permalänk
Rekordmedlem

Läs manualen sidan 41, funkar inte det så har du nått hårdvarufel, kan ju även vara tangentbordet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

går inge bra detta. har iaf fått en skiva av de o har läst på sid 41 men det vill sig inte ändå. har inte så bra koll på detta med datorer men har ändå gjort vad jag kunnat. som tur är behöver jag troligtvis aldrig in i bios ändå, om nu någon kan hjälpa mig att tyda detta.
http://quikk.se/?e9ed0

det jag vill är att de ska gå i 1333 mhz samt 1,5 volt. någon som kan hjälpa mig med att säga vad de går i så slipper jag bios skiten hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiac87:

går inge bra detta. har iaf fått en skiva av de o har läst på sid 41 men det vill sig inte ändå. har inte så bra koll på detta med datorer men har ändå gjort vad jag kunnat. som tur är behöver jag troligtvis aldrig in i bios ändå, om nu någon kan hjälpa mig att tyda detta.
http://quikk.se/?e9ed0

det jag vill är att de ska gå i 1333 mhz samt 1,5 volt. någon som kan hjälpa mig med att säga vad de går i så slipper jag bios skiten hehe.

Kolla i manualen ifall det finns nåt som heter usb keyboard support i biosen. Ska stå på enabled i så fall. Detta tillåter usb tangentbord i bios. Mitt gamla mb hade en sån funktion. Har du en ps2 till usb converter så använd den och testa.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

efter mkt om och men så har jag kommit in i bios. var tvungen att ha skärmen avstängd under uppstart samtidigt som jag tryckte på f2. kunde sedan sätta igång skärmen för att se att jag kommit in i bios.