Permalänk
Medlem

Lag spikes i WoW

Hej.

Problemet började för några dagar sedan då jag köpte en ny router, en D-link DIR 100.
Då och då när jag lirar så åker min latency upp till 800-1000ms vilket inte går att spela med.
Det lite konstiga är att WoW är det enda spelet där detta sker, alla andra spel så ligger jag mellan 30-80 ms stabilt.

Har läst på blizzards forum om att det kanske är gamla drivrutiner till nätverkskortet som spökar, eller att porten som WoW använder är upptagen.
Har iallafall uppdaterat min drivrutin på nätverkskortet till den nyaste samt kollat så att jag hade den nyaste firmwaren på routern vilket jag hade.

Öppnade även port 3724 manuellt i routern men till ingen nytta, får laggspikes än.

Någon här som har en aning om vad som kan vara felet?

Mvh DAfud

Visa signatur

Die toten hosen

Permalänk

Sluta spela WoW istället din jävla lofas!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Entusiast
Skrivet av helmesjoe:

Sluta spela WoW istället din jävla lofas!

Väldigt onödigt inlägg...

TS, Jag har samma router som dig och lider med dig, Pingen dyker upp i några sekunder vilket orsakar lag spikes.. Jag har ingen lösning på problemet och jag önskar dig lycka till, jag ska följa denna tråd

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Väldigt onödigt inlägg...

TS, Jag har samma router som dig och lider med dig, Pingen dyker upp i några sekunder vilket orsakar lag spikes.. Jag har ingen lösning på problemet och jag önskar dig lycka till, jag ska följa denna tråd

//Jonssown

Hehe, de är min polare Va mer ett inside joke, för killen är kär i sitt jäkla WoW och jag är trött!

Btw, tråden är asgammal så han har nog löst de på något sätt...

Edit.

Dum fråga, men har du senaste firmware?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Entusiast
Skrivet av helmesjoe:

Hehe, de är min polare Va mer ett inside joke, för killen är kär i sitt jäkla WoW och jag är trött!

Btw, tråden är asgammal så han har nog löst de på något sätt...

Edit.

Dum fråga, men har du senaste firmware?

Oh shit, Tråden är ju från 2009..

Hm nej.. Tror inte det, Kör den direkt ur paketet.

Hur löste din kompis detta?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Oh shit, Tråden är ju från 2009..

Hm nej.. Tror inte det, Kör den direkt ur paketet.

Hur löste din kompis detta?

Haha, yes...

Okej, för isåfall lär inte senaste vara installerat. Är ofta ganska lätt, är bara att logga in på routern och sen följa en guide för uppdatering av firmware (filen laddas ibland hem separat på tillverkarens hemsida).

Jadu, han svarar inte på msn av någon väldigt konstig anledning... --------------> WoW!!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg