Permalänk
Medlem

PowerColor 5850.

Tjena!
Efter Inets tabbe så står jag här som en av de lyckliga personerna som lyckades komma över ett 5850 för 980:-
Kommer att köra det i min "main" dator som för övrigt innehåller:

Moderkort: Asus M4A78-E.
Processor: AMD Phenomm II 940.
Ram: Corsair XMS2 1066mhz.
Gamla grafikkortet: XFX 4890.
1st WD Black 500GB, och 1st Corsair Force 60GB.

Bilderna är tagna med mobil, hittade inte min digitalkamera

PowerColor 5850.

Permalänk
Medlem

Inets tabbe? Utveckla gärna Jag menar, hade dom bara skrivit fel pris så förbehåller dom sig väl rätten... Ja, vad det nu heter när man skriver fel osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Inets tabbe? Utveckla gärna Jag menar, hade dom bara skrivit fel pris så förbehåller dom sig väl rätten... Ja, vad det nu heter när man skriver fel osv.

Dem hade inte uppdaterat så dem råkade sälja en massa för inköpspris, några andra butiker gjorde oxå det dock vet jag inte om dem andra sålde korten men Inet sa att dem kommer sälja korten alla fall. Cred till Inet (Y)

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Så plockar vi ju självklart ut det gamla grafikkortet och inspekterar det damm som jag inte kunde borsta bort när det var i vägen.

Skrivet av SayZk:

I med det nya grafikkortet för att testa så att det verkligen fungerar.

Nu förstår jag att det säkert är åtgärdat, men det såg så roligt ut att du konstaterade att det var dammigt och på nästa bild var det inte åtgärdat.

Riktigt bra kort för den pengen, gratulerar till ett kanon-klipp!

Permalänk
Medlem

"Avinstallerar de gamla drivrutinerna då jag inte hade några problem med kortet" Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Nu förstår jag att det säkert är åtgärdat, men det såg så roligt ut att du konstaterade att det var dammigt och på nästa bild var det inte åtgärdat.

Riktigt bra kort för den pengen, gratulerar till ett kanon-klipp!

Faktum är att det ser ut som väldigt mycket damm trots att det inte är det
Men jag borstade bort det ja, tog bilden med damm efter att jag tog den med det nya grafikkortet x)

Permalänk

Dags att klocka då eller? Men den kylaren så är ju 1ghz inga problem.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Dags att klocka då eller? Men den kylaren så är ju 1ghz inga problem.

Tagit 875mhz sålänge, testade MSI Afterburner men det hade ju samma gräns som AMD CCC och det var itne kompatibelt med powercolor så jag kan inte voltmodda, men det går att voltmodda i rivatuner?

Edit: ligger nu på 925/1200 och ska testa stabiliteten i furmark ett tag, volten ligger på 1.15, men jag kan inte öka mer i programmet jag hittade, tips någon?

Permalänk

Det där blir nog inte stabilt i furmark. Men du kan höja volten i afterburner. Men du måste gå in i settingsfilen först (ligger i installationsmappen) och ändra EnableUnofficialOverclocking till 1 istället för 0. Då ska du kunna höja volten. Max safe för 5850 är 1,28.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Det där blir nog inte stabilt i furmark. Men du kan höja volten i afterburner. Men du måste gå in i settingsfilen först (ligger i installationsmappen) och ändra EnableUnofficialOverclocking till 1 istället för 0. Då ska du kunna höja volten. Max safe för 5850 är 1,28.

Redan testat att ändra i settings, men det hjälper inte, core voltage är fortfarande "grå". Har ju självklart startat om också

Permalänk

hmm, skumt. annars kan du ju bara flasha om kortet, som är en simpel process.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hur mycket köpte du det för ?

Permalänk

Vart har alla snygga brudar på grafikkorten tagit vägen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Computerguy:

Hur mycket köpte du det för ?

som sagt 980kr pga pris satt fel på inet, eller vad jag fick veta. Inet ville inte ta bort orderna och lät de få sina grafikkort men det fanns fler ordrar på 5850 än vad de hade i lager, så de som blev över fick ett 5870 för 980kr som ett plåster på såret ^^

Fett nice av inet iallafall!

Nice galleri sayzk, ses vecka 8!

Permalänk
Medlem

När var det de hade dessa priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

som sagt 980kr pga pris satt fel på inet, eller vad jag fick veta.

Nice galleri sayzk, ses vecka 8!

De satte fel pris ja, de råkade sätta priset till sitt inköpspris hörde jag.
Ska du inte vara i skolan resten av veckan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Hur mycket köpte du det för ?

Som jag skrev i beskrivningen så köptes det för 980sek.

Skrivet av Rickard11:

hmm, skumt. annars kan du ju bara flasha om kortet, som är en simpel process.

Då ryker garantin? Du kanske tror att den rök med kylarbyte, men kylaren satt bara med 4 skruvar, inga warranty void if broken lappar eller något sådan

Skrivet av Rickard11:

Det där blir nog inte stabilt i furmark. Men du kan höja volten i afterburner. Men du måste gå in i settingsfilen först (ligger i installationsmappen) och ändra EnableUnofficialOverclocking till 1 istället för 0. Då ska du kunna höja volten. Max safe för 5850 är 1,28.

Såg nu att du skrev settingsfilen som ligger i installationmappen, antar att du menar c:/program files(x86)/MSI afterburner då? Jag hittade inte någon setting fil där, ligger den dold djupt i någon undermapp?

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Såg nu att du skrev settingsfilen som ligger i installationmappen, antar att du menar c:/program files(x86)/MSI afterburner då? Jag hittade inte någon setting fil där, ligger den dold djupt i någon undermapp?

msiafterburner.cfg ska ligga i mappen. annars kan du pröva installera msiafterburner 1.6, den kör jag med och det funkar med volten: http://downloads.guru3d.com/Afterburner-1.6.0-Beta-5-download...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

msiafterburner.cfg ska ligga i mappen

Aha, letade efter settings, men även om jag ändrade till 1 så blev det ingen skillnad! kan inte ändra volt överhuvudtaget :/

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Aha, letade efter settings, men även om jag ändrade till 1 så blev det ingen skillnad! kan inte ändra volt överhuvudtaget :/

annars kan du pröva installera msiafterburner 1.6, den kör jag med och det funkar med volten: http://downloads.guru3d.com/Afterburner-1.6.0-Beta-5-download...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SayZk:

De satte fel pris ja, de råkade sätta priset till sitt inköpspris hörde jag.
Ska du inte vara i skolan resten av veckan?

resa till Thailand!!!!

är i landvetter nu btw

Permalänk
Medlem

Det vart ingen tabbe. Jag ringde inet och frågade om det stämde och de sa att det gjorde det. De hade fått in ett billigt parti som de sålde ut till bra pris. Om du kollar på de anadra tillverkarna så ser du att inte säljer kortet längre.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Det vart ingen tabbe. Jag ringde inet och frågade om det stämde och de sa att det gjorde det. De hade fått in ett billigt parti som de sålde ut till bra pris. Om du kollar på de anadra tillverkarna så ser du att inte säljer kortet längre.

Bra för både Inet och Konsumenterna då, men hur är det relaterat till att andra butiker inte längre säljer korten?

Permalänk
Medlem

Hur pass tystare är artic cooling kylarn, än powercolor orginal? funderar på skaffa en sådan jag med

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

DAMN! Skulle behöva ett till för Crossfire. Faaan att jag missade. För 980 kr hade det blivigt isntant köp.
Är i princip lika snabt som ett 6870 trots åldern :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Hur pass tystare är artic cooling kylarn, än powercolor orginal? funderar på skaffa en sådan jag med

Arctic cooling kylaren håller samma ljudnivå på 40%-50% som powercolors gjorde på 25%. Ungefär
På 100% så låter AC som powercolor på 40%.
Detta är hur jag uppfattade det, har inte haft båda på samtidigt så kan inte jämföra direkt