Nytt Define XL chassi, vattenkylning och överklockning

Permalänk

Nytt Define XL chassi, vattenkylning och överklockning

Detta är min första pc efter att ha varit Mac ägare i alla tider, efter att ha tickat på sedan jag byggde ihop den för 1,5 år sedan så var det dags för en uppgradering.

Det blev nytt chassi, bättre kylning samt en rejäl överklockning.

Komponenter
Chassi: Fractal Design XL
Moderkort: Asus P5Q Deluxe
Processor: Intel Core 2 Quad Q9550 2,83 GHz
Minne: 4 GB Reaper HPC edition, ddr2-1066
Kylning: Modifierad Corsair H70, bättre fläktar mm
Hårddiskar, ca 5 TB
Grafikkort: Sapphire Radeon HD4890, 1 GB DDR5, OC från fabrik
Nätagg: 750W Corsair modulärt

För att vara mitt första riktiga bygge, min första vattenkylning och överklock så är jag nöjd!

Nytt Define XL chassi, vattenkylning och överklockning

Permalänk
Medlem

Har sett en del såna här moddar, och det verkar fungera ganska bra Är du nöjd?

För övrigt blir det allt svårare att skilja på "riktig vattenkylning" och "h50/h70-vattenkylning" när folk gör så här...

Permalänk
Medlem

HAha trodde du hade stoppat in "riktig vattenkylnig" inte moddat en h70 Men vart glad överraskad av modden alla fall Men skriv gärna att det är en h70 som i detta fall då det som sagt lurar folk. 4p^^

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

Jadå visst är jag nöjd! Är ju ett steg i rätt riktning.
På vilket sätt skiljer sig denna moddade H70 från sk riktig vattenkylning ?
Är ju inte ett slutet vanligt H70 system längre.
Får väl se när man byter ut pumpen, radiatorn och blocket, det kommer, men inte denna månaden
Tack för rösten!

Permalänk
Medlem

Gillar ghetto modden på corsair kylaren, dock undrar jag temp skillnader original och moddad sådär. undrar vad du har på alla diskar? misstänker att nån använder utorrent flitigt

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Temperaturen sjönk med 3 grader idle och ca 6 grader max. Ha ha ha använder inte ett enda torrentprog Jobbar som grafiker, redigeras en hel del HD film hemma med så platsen behövs Visst finns där en del dvd rippar men jag har en bra bit över 1000 st dvd original som jag har rippat favoriterna av.... Jag stödjer nog film och musikindustrin vad jag ska och har gjort sedan urminnes tider

Permalänk

Kommer ihåg att jag såg några såkallade "extreme" moddar på H50 men dethär var den första på H70 riktigt bra vart det också.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av ManBearPig:

Kommer ihåg att jag såg några såkallade "extreme" moddar på H50 men dethär var den första på H70 riktigt bra vart det också.

Tack!

Permalänk
Medlem

Hur monterade du den understa fläkten i fronten på chassit? Jag har en likadan låda men kan inte klura ut om man ska öppna på framsidan o sen sätta i fläkten eller om man ska ta den från insidan, och då måste man ju flytta alla hdd.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.