Bästa cowboylåtarna med grymma gitarrsolon

Permalänk
Medlem

Bästa cowboylåtarna med grymma gitarrsolon

Jag håller på att sammanställa en låtlista med klassiska rocklåtar som har en titel med ordet cowboy eller cowboy i låttexten, och som även har grymma gitarrsolon. för att förtydliga så innehåller den alltså inga låtar av personer som bär cowboyhattar eller så

Förslag välkomnas!
hittills har jag:

Bon Jovi - Dead or alive
Thin Lizzy - Cowboy song
Ted Nugent - Snakeskin Cowboy
Neil Young - Cowgirl in the sand
Tesla - Modern day cowboy
UFO - Cowboy Joe

dessa eventuellt men de är är aningen för mycket år metal eller punk hållet:
HELLYEAH - cowboy way
W.A.S.P. - Cocaine cowboys
Gilby Clarke - Motorcycle Cowboys
Pantera - cowboys from hell

Visa signatur

...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Tycker det är lite cowboy eller vad man ska kalla det över Metallica - Tuesday's Gone
Den är lugn men riktigt bra och skön, finns t.o.m munspel med
Tycker även det är lite cowboy över Metallica - Unforgiven II också. Den går ungefär som Unforgiven, men II:an känns lite mer Cowboy. Tycker den är sjukt bra iallafall. Ska nog kolla upp de låtarna i listan när den är klar sen, se om man kan hitta några nya låtar man inte hört innan. Ganska så kul tema, kanske man ska bränna ut en skiva och ha i bilen sen.

Höll ju på att glömma Ecstasy of Gold, det är en riktigt cowboy låt, är med i The good, The bad and The ugly. Jag vet inte riktigt vem som gjort orginalet, men Metallica använder den som intro låt på sina konserter. Men orginalen är väl att föredra i detta fallet, om du inte gillar metallicas eller någon annans version bättre.

Edit: Hmm, inget av mitt är nog relevant då, läste engång till att du ville ha låtar med Cowboy med i titeln eller i texten. Tror inte någon av mina har det. Men är det stuket över dem iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Tycker det är lite cowboy eller vad man ska kalla det över Metallica - Tuesday's Gone
Den är lugn men riktigt bra och skön, finns t.o.m munspel med
Tycker även det är lite cowboy över Metallica - Unforgiven II också. Den går ungefär som Unforgiven, men II:an känns lite mer Cowboy. Tycker den är sjukt bra iallafall. Ska nog kolla upp de låtarna i listan när den är klar sen, se om man kan hitta några nya låtar man inte hört innan. Ganska så kul tema, kanske man ska bränna ut en skiva och ha i bilen sen.

Höll ju på att glömma Ecstasy of Gold, det är en riktigt cowboy låt, är med i The good, The bad and The ugly. Jag vet inte riktigt vem som gjort orginalet, men Metallica använder den som intro låt på sina konserter. Men orginalen är väl att föredra i detta fallet, om du inte gillar metallicas eller någon annans version bättre.

tack för förslagen! men min tanke va egentligen inte riktiga cowboylåtar utan rocklåtar som ska va orelaterade till cowboys i musikstilen förutom att cowboy finns i titeln/texten

lite flummigt tema kanske

EDIT

Skrivet av Geckod:

Edit: Hmm, inget av mitt är nog relevant då, läste engång till att du ville ha låtar med Cowboy med i titeln eller i texten. Tror inte någon av mina har det. Men är det stuket över dem iallafall.

ingen fara, håller med om att Metallica har en Cowboy vibb!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Höll ju på att glömma Ecstasy of Gold, det är en riktigt cowboy låt, är med i The good, The bad and The ugly. Jag vet inte riktigt vem som gjort orginalet, men Metallica använder den som intro låt på sina konserter.

Ennio Morricone hette han som skrev den. Han skrev musiken till The Good, The Bad and The Ugly.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

W.A.S.P-blind in texas. Har cowboy med i texten

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

The Outlaws - (Ghost) riders in the sky

Permalänk
Medlem

Johnny Cash - A boy named Sue