I Just Had Sex - Female Version. Diskutera!

Permalänk
Medlem

I Just Had Sex - Female Version. Diskutera!

Hej!
Jag och några vänner har gjort en musikvideo/parodi till en skoluppgift. Alla lär ju ha hört I Just Had Sex av Lonely Island, det vi har gjort är att vi har vänt lite på steken och gjort en parodi istället som är en slags "Female Version", där vi spelar lite på utnyttjande tjejer / toffelrelationer.

Den vackra produktionen:
http://www.youtube.com/watch?v=jz5vkIxEj_U

Det jag undrar är vad ni tycker om dels själva videon, men även om ni känner igen er i själva situationen. Har ni varit med om hur tjejer utnyttjar killar och leker med dom för att få vad dom vill medan killen blir toffel och gör allt tjejen ber om för att t.ex få ligga?

Kom ihåg att detta är ett nollkronorsprojekt där ingen av oss har någon slags musikalisk bakgrund, så döm oss inte för hårt på just den biten Visserligen är all kritik bra kritik, men vi har en hel del haters ändå =P

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Så länge ni hade kul så är det väl det som räknas.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Tycker den är rätt skön ändå

EDIT: tog bort länken.

För er andra för att lägga in ett youtube klipp så ta och kopiera in länken mellan youtube tag.

etc
http://www.youtube.com/watch?v=oMGgi4VhfQo
Sen tar ni bort allting som står före v= ink v= mm även om det står ett & efter dessa siffror och bokstäver som är unika för varje klipp så behöver de högst troligen tas bort annars kommer inte det att funka.

så [youtube]oMGgi4VhfQo[/youtube ] <- ta bort mellanslaget så funkar infogningen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ni behöver öva på er engelska. Annars var den rätt kul.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Så länge ni hade kul så är det väl det som räknas.

Jo så in i helvete faktiskt

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker den är rätt skön ändå

jz5vkIxEj_U

[youtube]jz5vkIxEj_U[/youtube ] <- ta bort mellanslaget så kan du flytta länken till första inlägget.

Kul att du tyckte det Tack för tipset, är lite ringrostig!

Skrivet av killawife:

Ni behöver öva på er engelska. Annars var den rätt kul.

Jodu engelskan är du inte den första som nämner Det är betydligt svårare än man tror att sjunga på engelska än vad det är att prata... Men men kul att du gillade den lite ändå

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Haha. Lite rolig var den allt.
Hur fan kom ni på scenen i duschen? Priceless

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts så går det inte att undgå att ni är svenskar, något som dock inte alltid är något dåligt. Inte går det att undgå era oskolade sångröster, men för att vara just oskolade så var det inte så hemskt.
För att sedan gå in på texten - musikstilen är gräslig, men det beror nog mest på min smak - så fick den mig faktiskt att dra på smilbanden några gånger, inte minst den senare halvan. Sedan kommer säkerligen någon mediatomte att ge mig fan för att jag säger det här, men videon i sig tyckte jag var riktigt bra gjord.
Helhetsbetyget får nog bli ett Med beröm godkänt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Jag är musiker och brukar störa mig något fruktansvärt på folk som inte sjunger rent, men som tidigare nämnt så var detta inte så himla farligt, jag klarade av klippet utan att rysa allt för mycket, och det är positivt :).
Ni gjorde ju en kul grej, man fick ett smile på läpparna då och då under klippet.

Bra jobbat!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den var faktiskt rätt rolig
Bra jobbat!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Förlåt för total offtopic, men det är umeå ser jag. Du går inte händelsevis på Midgårds filmlinje? Jag gick där 03-06.

Edit: om den linjen finns kvar vill säga. Känner inte igen skolan, men de har säkert byggt om en massa sen jag var där sist.

Permalänk
Medlem

Ditt "jizz in my pants" ansiktsuttryck var legendariskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Förlåt för total offtopic, men det är umeå ser jag. Du går inte händelsevis på Midgårds filmlinje? Jag gick där 03-06.

Edit: om den linjen finns kvar vill säga. Känner inte igen skolan, men de har säkert byggt om en massa sen jag var där sist.

Nope det är Umeå Universitet jag går, läser Digital Medieproduktion

Skrivet av Ceritus:

Haha. Lite rolig var den allt.
Hur fan kom ni på scenen i duschen? Priceless

Det var bara en impulsgrej vi gjorde, dock måste jag säga att det är den scenen som jag skäms mest över, då den inte direkt ställer mig i god dager =P

Skrivet av H-can:

Den var faktiskt rätt rolig
Bra jobbat!

Skrivet av tcntad:

Kul grej 5/5:)

Skrivet av Eptk:

Jag är musiker och brukar störa mig något fruktansvärt på folk som inte sjunger rent, men som tidigare nämnt så var detta inte så himla farligt, jag klarade av klippet utan att rysa allt för mycket, och det är positivt :).
Ni gjorde ju en kul grej, man fick ett smile på läpparna då och då under klippet.

Bra jobbat!

Skrivet av Crazy Ferret:

Som redan nämnts så går det inte att undgå att ni är svenskar, något som dock inte alltid är något dåligt. Inte går det att undgå era oskolade sångröster, men för att vara just oskolade så var det inte så hemskt.
För att sedan gå in på texten - musikstilen är gräslig, men det beror nog mest på min smak - så fick den mig faktiskt att dra på smilbanden några gånger, inte minst den senare halvan. Sedan kommer säkerligen någon mediatomte att ge mig fan för att jag säger det här, men videon i sig tyckte jag var riktigt bra gjord.
Helhetsbetyget får nog bli ett Med beröm godkänt.

Skrivet av partynikko:

Ditt "jizz in my pants" ansiktsuttryck var legendariskt.

Oj vad mycket positiv kritik, det trodde jag ärligt talat inte Kul att höra att ni gillade den, och skönt att få lite mer utförlig kritik än "bra" och "gay" som har varit resultatet på lite andra ställen =P <3 sweclockers!

Tror ni att detta är något som folk skulle uppskatta uppföljare av? Alltså att vi fortsätter och gör liknande videor?

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk

Jag skulle helt klart se mer videos av er

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Haha ja, fan tveka inte.
Så länge ni kan ta att man skrattar åt er på ett positivt sätt för det kan man ju faktiskt inte undgå.
Det är mer sådant här vi behöver i världen, att ni bjuder såpass på er själva

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Approved. Hade aldrig i livet vågat sjunga och ha mig framför min klass, än mindre lägga upp det på nätet. Respect.

Permalänk

Garvade lite åt "Do the creep" referensen xD

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Kul koncept men ni måste öva på engelska uttalet, blir inget flyt annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Approved. Hade aldrig i livet vågat sjunga och ha mig framför min klass, än mindre lägga upp det på nätet. Respect.

Jadu jag vete fan hur det ska gå när vi har redovisning på onsdag, kommer skämmas sönder, speciellt då det troligen kommer vara nån tidning och annat universitetsfolk där =P

Skrivet av tcntad:

Jamen absolut, fortsätt göra videos!

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag skulle helt klart se mer videos av er

Skrivet av Eptk:

Haha ja, fan tveka inte.
Så länge ni kan ta att man skrattar åt er på ett positivt sätt för det kan man ju faktiskt inte undgå.
Det är mer sådant här vi behöver i världen, att ni bjuder såpass på er själva

Kul att höra, med all positiv feedback så känns det riktigt troligt att vi hittar på något nytt Har kommit på att det fan är kul att bjuda på sig själv till det extrema

Skrivet av anton_mjor:

Garvade lite åt "Do the creep" referensen xD

Fan vad bra, var inte säker på att folk skulle fatta

Skrivet av xyllian:

Kul koncept men ni måste öva på engelska uttalet, blir inget flyt annars.

Jo jag har full koll på att det engelska uttalet inte är bra, men det konstiga är att alla engelsmän jag pratat med tycker att det är riktigt bra engelska =P Bara svenskar som tycker den suger.....

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanctus:

Jo jag har full koll på att det engelska uttalet inte är bra, men det konstiga är att alla engelsmän jag pratat med tycker att det är riktigt bra engelska =P Bara svenskar som tycker den suger.....

Jag tror det kan bero på att vi svenskar blir så hårt drillade i korrekt uttal att vi gärna märker det

Permalänk
Medlem

Bra text men ni brytter alldeles för mycket

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X