Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoriuz:

Själv så höll jag på att plocka av standard sleevsen från mitt nätagg
http://www.inet.se/artikel/6909588/corsair-gaming-series-600w...
Och lyckades klippa av halva sladden, Hoppas el tejpen fungerar, orkar inte hålla på att smälta och grejer..

X

Surt Skulle nog föreslå att du skalar av kabelisoleringen och virar ihop delarna och sen eltejp så borde det funka. gl

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Avstängd

Oerhört bra tråd! Ska nämligen med börja sleeva inom kort 'Bokmärkt' :).

Till TS, vad har du upplevt som bäst värmepickan eller ''ren'' eld?

Vilka verktyg kör du med under operationen?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

ser riktigt bra ut. jag kan bidra med lite tips när det blir dag, är för trött nu

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Andyah:

du är den första som säger att varmluftpistol inte ska användas:) berätta gärna vad du har lyckats med o förstöra o hur du använder den:S

Skrivet av Tobi the Dobi:

Med tanke på din erfarenhet så tvivlar jag på att du har fel Däremot tycker jag att det funkar utmärkt med värmepicka och är man lite försiktig så kan man justera flera gånger så för tillfället håller jag mig till det.

Jag har lyckats smälta sleevingen både en och sju gånger med värmepistol, enda gången jag använder det idag är när jag bygger framgafflar till MC/moped då krympslangen var 6cm i diameter.

Istället för att sitta och förklara fördelarna med värmeljus över tändare och varmlutspistol så föreslår jag att ni istället testar!
Dessutom behöver man en öppen låga när man smälter ihop ändarna på sleevingen så att dessa inte fransas upp.

Glöm aldrig att smälta ändarna, annars kommer sleevingen (ja, själva plasthöljet) att åka ur krympslangen förr eller senare.
Detta är en sanning och det sparar er mycket jobb redan nu.

Permalänk
Medlem

Ska nog beställa lite sleeve och testa, varit sugen på att sleeva en lång tid nu!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddeman:

Oerhört bra tråd! Ska nämligen med börja sleeva inom kort 'Bokmärkt' :).

Till TS, vad har du upplevt som bäst värmepickan eller ''ren'' eld?

Vilka verktyg kör du med under operationen?

Hittils har jag upplevt värmepickan som bäst men som JaZid föreslog så ska jag testa att köra med ett värmeljus så jag får återkomma efter det.

De verktyg jag änvänder är de minisågbladen i min förra post, en liten skruvmejsel till Molex hankontakter, Push-pinverktyg för Molex hona (från djungelapa.se), sax, tändare och pennor.

Skrivet av Arne-Mohammed:

ser riktigt bra ut. jag kan bidra med lite tips när det blir dag, är för trött nu

Tack. Ser fram emot dom tipsen

Skrivet av Laine:

Jag har lyckats smälta sleevingen både en och sju gånger med värmepistol, enda gången jag använder det idag är när jag bygger framgafflar till MC/moped då krympslangen var 6cm i diameter.

Istället för att sitta och förklara fördelarna med värmeljus över tändare och varmlutspistol så föreslår jag att ni istället testar!
Dessutom behöver man en öppen låga när man smälter ihop ändarna på sleevingen så att dessa inte fransas upp.

Glöm aldrig att smälta ändarna, annars kommer sleevingen (ja, själva plasthöljet) att åka ur krympslangen förr eller senare.
Detta är en sanning och det sparar er mycket jobb redan nu.

Jag får ta och testa värmeljus och se vad jag tycker är bäst helt enkelt.

Skrivet av KKay:

Ska nog beställa lite sleeve och testa, varit sugen på att sleeva en lång tid nu!

Precis så jag tänkte också. Och så länge du börjar med någon oviktig kabel så finns det inget att förlora

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Och jag fick just en fräck idé
Ni kanske får se ett album på det någon dag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Och jag fick just en fräck idé
Ni kanske får se ett album på det någon dag.

Haha jag hade med tänkt att lägga upp lite bilder på mitt projekt inom en snar framtid ^^,

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobi the Dobi:

Hittils har jag upplevt värmepickan som bäst men som JaZid föreslog så ska jag testa att köra med ett värmeljus så jag får återkomma efter det.

De verktyg jag änvänder är de minisågbladen i min förra post, en liten skruvmejsel till Molex hankontakter, Push-pinverktyg för Molex hona (från djungelapa.se), sax, tändare och pennor.

Danke!

Då vet jag vilka verktyg jag ska anskaffa

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Skrivet av Tobi the Dobi:

Har även beställt lite krympslang från MDPC-X för jag behöver krympslang som är större än SATA-slangen. Blev imponerad när det tog 50min från beställning till att det skickats Får se hur lång tid det tar för det att komma hit bara. Väntar också på att Djungelapa ska få in mina färger på sleeve för jag kommer behöva mer.

får se imorgon om jag får köpa nytt nätagg eller inte. Blir jobbigt om jag inte behöver köpa nytt för då kommer jag snart inte ha nåt mer att sleeva snart:P

Blev bra tycker jag
50 min ?! Galet seg han var då! Beställde i söndags 20:20 det vart skickat 20:28

Permalänk
Medlem

Inte hunnit sleeva något idag men jag har precis varit och hämtat mitt grafikkort på posten. Ska sätta in det om en stund så jag kan bestämma detta nätaggs framtid.

Skrivet av LightBlizz:

Blev bra tycker jag
50 min ?! Galet seg han var då! Beställde i söndags 20:20 det vart skickat 20:28

8 min är fan inte dåligt. Har alltid gillat servicen man får hos små engagerade företag

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

ASSÅ "ALLA FULA ORD NI KOMMER PÅ"

Jag fick mina sleeves idag, + mit pin verktyg, men nu har jag settat i ungefär 3 timmar, och jag har inte fått löst en enda kabel jäkel. VAD GÖR JAG FÖR FEL?!

HJALP!

X

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Skrivet av Xoriuz:

ASSÅ "ALLA FULA ORD NI KOMMER PÅ"

Jag fick mina sleeves idag, + mit pin verktyg, men nu har jag settat i ungefär 3 timmar, och jag har inte fått löst en enda kabel jäkel. VAD GÖR JAG FÖR FEL?!

HJALP!

X

"jag har inte fått löst en enda kabel jäkel." <-- There's your problem, right there.

OnT Har du samma verktyg som Tobi the Bobi? Har hört att det suger...

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

"jag har inte fått löst en enda kabel jäkel." <-- There's your problem, right there.

OnT Har du samma verktyg som Tobi the Bobi? Har hört att det suger...

:< Ja tror det, beställde min från djungelapa, men asså shit, Gjorde en tråd här så vi slipper prata om det i hans tråd

#10774288

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Avstängd

Kan man sleeva fläktarnas sladdar med? Lär bli sjukt snyggt.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Har fått i nya graffet nu och ska strax testa om nätagget pallar några benchs.

Skrivet av Xoriuz:

ASSÅ "ALLA FULA ORD NI KOMMER PÅ"

Jag fick mina sleeves idag, + mit pin verktyg, men nu har jag settat i ungefär 3 timmar, och jag har inte fått löst en enda kabel jäkel. VAD GÖR JAG FÖR FEL?!

HJALP!

X

De första är alltid svårast. och det verktyget är inte det bästa. Testa med gem eller se om du har något minisågblad hemma.

Skrivet av piddeman:

Kan man sleeva fläktarnas sladdar med? Lär bli sjukt snyggt.

Man kan sleeva alla sladdar Och det kommer jag göra också ^^

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Dra igenom sladdarna med hjälp av ett rör istället, går mycket fortare! Så här

Sen så brukar jag sätta en krympslang under sleeven direkt på sladdarna för att det håller bättre i längden, risken är väldigt stor att allting glider av när man drar i sladdarna sen, lägger upp ett klipp med "nevergive7" så kommer du förstå vad jag menar.

Nevergive7 har jag tittat på många gånger och är väldigt bra (om inte bäst) när man börjar sleeva. så jag lägger upp bägge....

part 2

part 1

Tycker att det ser bra ut det du gör!
Men bara för att vara tydlig med hur viktigt det är ------> glöm inte att sätta krympslang under sleeven ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Dra igenom sladdarna med hjälp av ett rör istället, går mycket fortare! Så här

Sen så brukar jag sätta en krympslang under sleeven direkt på sladdarna för att det håller bättre i längden, risken är väldigt stor att allting glider av när man drar i sladdarna sen, lägger upp ett klipp med "nevergive7" så kommer du förstå vad jag menar.

Nevergive7 har jag tittat på många gånger och är väldigt bra (om inte bäst) när man börjar sleeva. så jag lägger upp bägge....

part 2

part 1

Tycker att det ser bra ut det du gör!
Men bara för att vara tydlig med hur viktigt det är ------> glöm inte att sätta krympslang under sleeven ! ! !

Nästan som att gå i skolan igen man matar in information som f*n

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Då var det dags igen, mer sleeving

Fick mitt lilla paket från MDPC-X idag. Som alltid med en söt liten figur

Det enda jag ville ha var egentligen bara extra bred krympslang men de har 15€ som minsta beställning så det vart lite extra krympslang, bland annat färdigkapad för den late

Testade med värmeljus nu också men jag tycker fortfarande att värmepistolen fungerar bättre.

Här har vi en likadan kabel som i min förra update fast nu använde jag svart krympslang. Kommer nog byta krymbslangar på de kablar jag redan gjort om jag ska ha dom i burken sen.

Närblid

Här har vi också en Sata power kabel också.

Flyttade på kontakterna för att få lite snyggare kabeldragning senare. Det var dessa jag behövde den bredare krympslangen till. Blev inte helt rakt, får mäta bättre nästa gång...

På baksidan ser vi att ena kontakten blev slät och fin medans den andra blev lite knölig. Btw, såg nu att ena lila sleeven hade åkt ur krympslangen. Har fixat det nu så klaga inte

Blev en lång krympslang i denna änden får två av kablarna skulle korsas så jag dolde det så gott jag kunde.

Nu har jag slut på lösa kablar så nästa kabel som sleevas kommer komma innifrån datorn. Inge skillnad egentligen men ändå

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

ojojoj att du lägger ner såååå mycket jobb

Bra jobbat och fortsätt med slevningen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

bra tråd att följa riktigt sugen på att sleeva nu, tror tiden snart är inne

Visa signatur

|| Enax||

Permalänk
Medlem

Några tips av att få upp Sata Ström Kabeln? Den raka, Förstår mig inte på finessen =/ Det sitter I nättagget så jag kan inte dra i från andrahållet Hjalp!

X

Visa signatur

-=Asus M4N98TD EVO - AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition AMD - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - A-Data 4GB 1600Mhz Game Series - 500GB HDD - Fractal Design Define R3=-

Permalänk
Medlem

Då har jag ännu en gång fått paket. Varför får jag alltid paket? Denna gången från Inet och Djungelapa. SATA-kablar, 6-pinförlängare, och lite mer sleeve. Mina andra färger har inte kommit in i lager än men de kommer beställas direkt när det händer.

SATAkablar måste va det lättaste man kan sleeva

Och jag tänkte bara slänga in en bild på vad jag börjar med. Trångt och trassligt beskriver detta ganske så bra Kommer plocka om hela burken och fixa till allt och kommer självklart posta bilder under tiden.

Skrivet av Broken-arrow:

ojojoj att du lägger ner såååå mycket jobb

Bra jobbat och fortsätt med slevningen.

No pain no gain
Jag kommer bara sluta när jag får slut på kablar

Skrivet av Enax:

bra tråd att följa riktigt sugen på att sleeva nu, tror tiden snart är inne

Gogo, fler sleevare är bara bra

Skrivet av Xoriuz:

Några tips av att få upp Sata Ström Kabeln? Den raka, Förstår mig inte på finessen =/ Det sitter I nättagget så jag kan inte dra i från andrahållet Hjalp!

X

Baksidan på dom är vad du ska kunna öppna. En liten skruvmejsel funkar nog på alla typer av SATApower.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Tar och postar ännu en update såhär klockan halv fyra på morgonen ^^

Det kan man nog kalla rakt problemet är att så fort man rör lite på den så är den inte rak längre...

Börjar dock få väldigt ont om blå sleeve =/

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Proffsmobbare

Du får krympa krympslangen över stiftet och inte över kabeln, så ska du se att det håller sig på plats.

Om du vill ha lite konstruktiv kritik så skulle jag föreslå att du försöker få sleevingen att ligga plant mot kontakten, och köra kanske hälften så långa shrinks.

Det tar sig!

Permalänk
Medlem

Nämen vafan?! XD
Vem här inne kom på den här idén och varför tar folk efter? Nog för att de kan va kul med användbara eller onödiga moddar... men det här? och med den kabeldragningen? Visst... bättre än att utsmycka sin stackars dator med dioder till en rejvburk från yttre rymden. Men för 100 kr kan man göra någonting roligare med datorn? eller lägga dom på ett agg med klädda kablar från början?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

vaknat på fel sida kadaver?. nått roligare med datorn..som vadå? o färdigsleevade agg är sällan så snygga som när du gör det själv.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nämen vafan?! XD
Vem här inne kom på den här idén och varför tar folk efter? Nog för att de kan va kul med användbara eller onödiga moddar... men det här? och med den kabeldragningen? Visst... bättre än att utsmycka sin stackars dator med dioder till en rejvburk från yttre rymden. Men för 100 kr kan man göra någonting roligare med datorn? eller lägga dom på ett agg med klädda kablar från början?!

Är det första gången du är här i modifikationsdelen?

Det verkar nästan som om du har levt i en grotta dom senaste 2-4 åren ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Du får krympa krympslangen över stiftet och inte över kabeln, så ska du se att det håller sig på plats.

Om du vill ha lite konstruktiv kritik så skulle jag föreslå att du försöker få sleevingen att ligga plant mot kontakten, och köra kanske hälften så långa shrinks.

Det tar sig!

Tack, precis sånna tips jag villa ha

Skrivet av Chris_Kadaver:

Nämen vafan?! XD
Vem här inne kom på den här idén och varför tar folk efter? Nog för att de kan va kul med användbara eller onödiga moddar... men det här? och med den kabeldragningen? Visst... bättre än att utsmycka sin stackars dator med dioder till en rejvburk från yttre rymden. Men för 100 kr kan man göra någonting roligare med datorn? eller lägga dom på ett agg med klädda kablar från början?!

Vissa lägger miljoner på att få en snygg bil, jag lägger några hundra på en snygg dator. Har du problem med det kah du gå och klaga på bilfantasterna...

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Haha, kadaver gjorde min dag

Visa signatur

#framtiden