Söker spel! Kommer ej på namnet.

Permalänk
Medlem

Söker spel! Kommer ej på namnet.

Hej!

Fick ett sug att leta upp ett gammalt spel jag spelade när jag var liten. Detta för cirka 12-13år sedan +/- något år.

Kommer ej ihåg namnet, spelade det på min fars dator, enda jag kommer ihåg är vad spelet går ut på.

Det är ett fighting spel och man slåss 1v1 som de flesta fightingspel.
Alla karaktärer var robotar eller människor i robotdräkter.

Mer än detta minns jag ej, och spelet var på PC. Gammalt som sören är det också.

Någon som har en aning? Skulle vara kul att hitta

mvh

Permalänk

Svårt att säga vad det kan vara. Av nån anledning så driver tankarna mina iväg mot "Power Rangers". Men jag minns inte om de gjorde ett spel eller inte.

Annars finns det ju Tekken, Mortal Kombat, Killer Instinct m.fl.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Hehe mjoo inte så mycket jag kommer ihåg bortsett från det jag sa, men Power Rangers är det inte.
Inte något av de spelet du nämnde heller

Banorna och gubbarna var lite indrustriella, typ maskineri eller vad man ska säga =O

Permalänk

Kan det vara Rise of the Robots kanske??

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Konsoll eller PC? 3D eller 2D?

*edit såg inte att det stod PC

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

one must fall 2097

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Robots Första Google sökningen ("old robot fighting game") gav mig detta. Kanske rätt?

Permalänk
Medlem

Känner igen det du pratar om TS men kan inte komma på jag heller..

Permalänk
Medlem

One Must Fall 2097?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Eller att kolla längre ner i tråden på första googlesökningen så hittar dom rätt. "Virtual ON" !

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag, och medan ni postade här så lyckades jag också hitta One Must Fall 2097.

Är fortfarande ej säker på detta. Jag var som sagt bara några få år gammal (är 18år nu, och var säkert 15år sedan jag spelade det) och minnet är ej på top.

Vad jag minns (vet ej om det är korrekt) så var en av gubbarna en flintskallig man i en robotdräkt som var gul. Jag kan ha helt fel dock.

Ska kika rundor lite mer på Rise of the Robots och One Must Fall och se om jag känner igen något ;D

Permalänk

var du tre år??, wov.. undrar vad man själv kommer ihåg från den tiden, inga detaljerade saker är det iaf.. Men det är ju jag det.

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att Rise of the Robots ser ganska snyggt ut för att vara ett spel från 1994??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X