Behöver tips på kylare till höga minnen

Permalänk
Medlem

Behöver tips på kylare till höga minnen

Behöver lite tips på kylare som är tillräckligt hög för att jag ska kunna köra dominator minnen men även vengeance minnen som kommer köpas i samband med kylare.

Funderade på en Scythe CPU-Kylare Mugen 2 rev B först då den presterar hyggligt, är relativt billig och det går att ta upp fläkten så höga ram får plats, dock blev ja inte lika sugen längre då jag upptäckte att jag måste ta ut hela mobot för att installera den. Så en kylare som man inte behöver ta ut hela mobot för att installera är att föredra.

Kommer att köras i datorn jag har i min signatur, tack på förhand!

Edit: visste inte om tråden hör hemma bättre i kylninig eller minnen~

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Är inte i princip alla CPU-kylare idag gjorda för flera sockets och kräver någon form av bakre fäste? Ingen expert men det är vad jag har sett bara.

Permalänk
Medlem

hmm, har ju en lucka där bak men tveksamt om den är tillräckligt stor.. aja får väl ta bort hela skiten och installera i värsta fall då.. *sigh*

så här ser det ut där bak, bilden tagen då jag höll på sätta ihop datorn;

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Det där borde gå tycker jag? Ser ut som att hålen som fäster kylaren kan nås bakifrån(?).. luckan är där just för kylarmontering även fast den hamnade lite på snedden med ditt moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grantopp:

Det där borde gå tycker jag? Ser ut som att hålen som fäster kylaren kan nås bakifrån(?).. luckan är där just för kylarmontering även fast den hamnade lite på snedden med ditt moderkort.

joo man får väl hoppas det :), har intel stock kylare för tillfället och de 2 "gummiplupparna" som sitter närmast fronten är lite på sidan om luckan, inte så jätte mycket dock.

behöver man skruva något från den sidan(bilden) av chassit eller är det bara bakplåten som man behöver hålla i? detta var nämligen mitt första bygge vilket jag lyckades sätta ihop utan problem men har inte sån stor lust att plocka ur allt igen men får väl göra de iallafall om jag måste :).

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT