Permalänk
Medlem

Diablo 3 2012

Activision/Blizzard höll nyss en konferens om sina finanser. Det viktigaste som sades var att Blizzard inte planerar att släppa några spel 2011, men 2st spel släpps 2012. Av det kan man alltså dra slutsatsen att D3 kommer 2012. Dessutom kommer nyheter om betan vid nästa konferens i maj.

Med tanke på hur mycket funktioner i spelet som var under utveckling vid Blizzcon 2010, är det knappast en stor överraskning. Nu vet vi att det är lönlöst att hoppas på en 2011 release i alla fall. Tur att så många andra RPG kommer i år

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/activision-blizzard...

Permalänk

Hade varit bra om länken funkar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Hade varit bra om länken funkar..

Funkar för mig.

Om 2st spel släpps 2012 så gissar jag på Diablo III och Starcraft 2: Heart Of The Swarm

Permalänk

NEEEEJ! Jag som sitter och väntar på Diablo 3!

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

nej nej nej! så tråkigt..

men om det kommer två nästa år så borde ju ett utav dom vara en wowexpansion, sen förhoppningsvis Diablo 3 då!

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

NEEEEJ! Jag som sitter och väntar på Diablo 3!

Det gör väldigt många just nu Iaf, säger också att det gäller D3 och nästa Starcraft 2 2012, tror på lite nyheter om Titan denna Blizzcon, samt att de annonserar release datum på D3 och SC2/2.

Hmm Nisse vet ej om det kommer komma en expansion redan om 1 år igen, de har ju precis gjort om hela azeroth och släppt lite nya maps, har massa med raid content kvar att sätta in också vad jag vet brukar väl vara ~2 år mellan expansionerna så jag förväntar mig nästa runt 2013, inte för att jag är intresserad dock.. WoW är samma gamla grej som för 5 år sedan dock fördummat en hel del

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Citat:

I want to make sure it’s clear that what was stated on the investor conference call was this: Blizzard has not announced a release date for its next global release. IF we don’t release a major title in 2011, then for planning purposes we would expect to launch 2 titles in 2012.

This has been misreported/misinterpreted as an announced release schedule for 2011 and 2012, which it is not. While we’re pleased with the progress of Diablo III, we have not announced a release date for it or for any other upcoming Blizzard game. We’re currently contacting a number of outlets to request that they make the appropriate corrections in order to avoid any further confusion.

- Citat från Bashiok på battle.net forumet. http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27797319652&sid=...

Jag hoppas att detta lätta era hjärtan lite och låter hoppets låga brinna kvar, jag hoppas iaf . Bara för att de inte har planerat sina finanser utifrån att släppa ett spel i år så är det inte uteslutet. Så blir diablo 3 klart i år så kan det släppas i år.(håller tummarna)

Permalänk
Medlem

ALLA Blizzard och Valve spel blir ALLTID försenade, att folk inte har lärt sig detta än? lägg alltid till minst 6 månader på all releasedatum de pratarr om i tidiga stadium av utvecklingen

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Skrivet av felix6:

- Citat från Bashiok på battle.net forumet. http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27797319652&sid=...

Jag hoppas att detta lätta era hjärtan lite och låter hoppets låga brinna kvar, jag hoppas iaf . Bara för att de inte har planerat sina finanser utifrån att släppa ett spel i år så är det inte uteslutet. Så blir diablo 3 klart i år så kan det släppas i år.(håller tummarna)

Ååååh du lättade mitt hjärta där, jag kommer nog KANSKE kunna somna inatt.. haha ^^
Kanske svårt att veta än, men det finns ju 1 vanlig Diablo 3 att förhandsboka, sen finns det med Collectors Edition. Jag har googlat lite, men inte hittat något. Kanske ingen som vet än, vad som inkluderas i Collectors Edition?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Hmm Nisse vet ej om det kommer komma en expansion redan om 1 år igen, de har ju precis gjort om hela azeroth och släppt lite nya maps, har massa med raid content kvar att sätta in också vad jag vet brukar väl vara ~2 år mellan expansionerna så jag förväntar mig nästa runt 2013, inte för att jag är intresserad dock.. WoW är samma gamla grej som för 5 år sedan dock fördummat en hel del

Cataclysm släppets ju i slutet av 2010 så om nästa expansion släpps i slutet av 2012 så blir det ju 2år mellan releaserna. Men det kanske är d3 och sc2 expansion som står på tur?

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Satan, trodde att det skulle släppas i år ju!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

shit oxå hade hoppats på i år! blir att damma av d2 å köra det ett tag, i väntans tider..

man hinner ju bli gråhårig innan det släpps

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Med tanke på att dom nu planerar att släppa D3 till konsollerna också (nyheten finns på FZ) så är det nog troligt att dom fördröjt D3 till 2012 för att kunna göra en bra portning från PC.

Permalänk
Medlem

Ja hoppas Diablo 3 är nästa spel de släpper iaf

Permalänk
Medlem

Diablo på konsol? Nej tack.
Jag köpte min dator för just D3 >_<

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Diablo på konsol? Nej tack.
Jag köpte min dator för just D3 >_<

D3 har utvecklats med PC som bas, det ska sedan portas från PC till konsol så jag tror vi PC användare inte har något att frukta. Förövrigt så tror jag D3 i egenskap av hack 'n' slash lir kommer göra sig bra på konsollerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

D3 har utvecklats med PC som bas, det ska sedan portas från PC till konsol så jag tror vi PC användare inte har något att frukta. Förövrigt så tror jag D3 i egenskap av hack 'n' slash lir kommer göra sig bra på konsollerna också.

Det är just det jag inte tror, jag tror att det kommer vara riktigt dåligt på konsol.
Men folk lär ju köpa, och det är ju bra.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Det är just det jag inte tror, jag tror att det kommer vara riktigt dåligt på konsol.
Men folk lär ju köpa, och det är ju bra.

Vare sig det blir bra eller dåligt på konsol bryr jag mig uppriktigt inte i eftersom jag kommer köra det på min PC.

Permalänk
Medlem

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/blue-2011-not-out-o...

Finns fortfarande en chans att det släpps i år, enligt Blizzard.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Ååååh du lättade mitt hjärta där, jag kommer nog KANSKE kunna somna inatt.. haha ^^
Kanske svårt att veta än, men det finns ju 1 vanlig Diablo 3 att förhandsboka, sen finns det med Collectors Edition. Jag har googlat lite, men inte hittat något. Kanske ingen som vet än, vad som inkluderas i Collectors Edition?

Tror inte informationen är släppt till något företag riktigt än, webbhallen skriver att de väntar på information från deras leverantör.

Skrivet av Husmus:

Cataclysm släppets ju i slutet av 2010 så om nästa expansion släpps i slutet av 2012 så blir det ju 2år mellan releaserna. Men det kanske är d3 och sc2 expansion som står på tur?

http://www.mmogamesite.com/news/blizzard-product-slate-leaked...
Där finns en bild på Blizzard's planer, förseningar etc kan ju dröja, men ser ut som att nästa expansion kommer lite före sommaren 2012.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Sjukt ändå att webhallen går ut med bokningar redan nu när det släpps om ett år lite drygt? är inte det fel marknadsföring eller nåt? isåfall kan jag ju gå ut och säga att om 4år ska jag utveckla ett program som kommer va si och så.. köpt det nu så får du det om 4 år =/... tycker det är illa av leverantörerna att dem luras så!

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram

Permalänk
Medlem

Men vad fan, kan spelet bara komma någon gång!

Permalänk
Medlem

Den blåa blizzard posten som någon postade bevisar ju att det inte finns något säkert än kan lika väl släppas iår. Bara massa folk som hypar upp att det ska släppas 2012 bara för att många missförstod blizzard :s

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av clarky:

Sjukt ändå att webhallen går ut med bokningar redan nu när det släpps om ett år lite drygt? är inte det fel marknadsföring eller nåt? isåfall kan jag ju gå ut och säga att om 4år ska jag utveckla ett program som kommer va si och så.. köpt det nu så får du det om 4 år =/... tycker det är illa av leverantörerna att dem luras så!

På vilket sätt är det fel/falsk marknadsföring? Jag förstår överhuvudtaget inte din frågeställning. Varför skulle dom inte få utannonsera förhandsbokningar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

På vilket sätt är det fel/falsk marknadsföring? Jag förstår överhuvudtaget inte din frågeställning. Varför skulle dom inte få utannonsera förhandsbokningar för?

Driver du? Att annonsera nåt som kommer ut om 1 år ger ju falska förhoppningar? har ju aldrig vart med om nåt tidigare.. t.om bilar och andra stora produkter annonseras inte försen några månader innan reales...

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram

Permalänk
Medlem

Jag tycker absolut inte det är fel att låta folk förhandsboka produkten. De ger ju kund information om att all information de har är preliminär

Skrivet av webhallen.se:

Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras.

Så vad är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarky:

Driver du? Att annonsera nåt som kommer ut om 1 år ger ju falska förhoppningar? har ju aldrig vart med om nåt tidigare.. t.om bilar och andra stora produkter annonseras inte försen några månader innan reales...

men nu är det här inte bilar. och så vitt du vet så kan det vara ett par månader till release?
Och det är inte falsk marknadsföring så länge dom inte säger en sak som inte är sant. vilket dom inte har gjort.

förstår inte varför folk ska vara så cyniska och negativa hela tiden

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarky:

Driver du? Att annonsera nåt som kommer ut om 1 år ger ju falska förhoppningar? har ju aldrig vart med om nåt tidigare.. t.om bilar och andra stora produkter annonseras inte försen några månader innan reales...

Oj vad fel du har

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Well, som Webhallen (där jag har förhandsbokat) säger:

Pris och information, datum ect kan ändras... med andra ord så är inget av infot som dem skriver 100% sant.. vi vet inte ens om den kommer i början av 2012.. den kan ju komma i slutet av 2012.. ska folk förhandsboka saker och ting ca 2 år innan den kommer ut? helt jävla absurt!

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram

Permalänk
Medlem

och by the way.. bilar, spel ect är produkter.. en produkt är en produkt.. alla produkter har en release datum och det spelar ingen roll om den väger 40 ton eller 20 gram.. som tillverkare ska du inte låte folk boka nåt du inte vet...

Visa signatur

Intell i7 core 3.4 ghz 2600k, Geforce GTX580, 1,5 tb, 8gb ram