Köpråd ~11.000:- köper snarast

Permalänk

Köpråd ~11.000:- köper snarast

Hej alla glada!

Har lite funderingar kring följande:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/191719/2011-02-10

Datorn skall användas till bla WoW, photoshop, skolarbete och till arbetet.
Lite osäker om ramminnet räcker till och om det finns någon annan bärbar dator som ni skulle rekommendera som alternativ.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dataingenjören:

Hej alla glada!

Har lite funderingar kring följande:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/191719/2011-02-10

Datorn skall användas till bla WoW, photoshop, skolarbete och till arbetet.
Lite osäker om ramminnet räcker till och om det finns någon annan bärbar dator som ni skulle rekommendera som alternativ.

Tack på förhand!

När du ändå kollar på den där så skulle jag köpt denna alla dagar http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=G53JW-SZ154...

Fördelar med ASUSen gentemot den du länkat
+ Hybrid SSD disk (Snabbare)
+ Kraftfullare & Tystare kylning
+ Bakgrundsbelyst tangentbord
+ Har stöd för 3D-displayer via HDMI 1.4

Sen har MSI'n du länkar bättre högtalare inbyggda.. men det får du känna själv vad som är viktigt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

När du ändå kollar på den där så skulle jag köpt denna alla dagar http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=G53JW-SZ154...

Fördelar med ASUSen gentemot den du länkat
+ Hybrid SSD disk (Snabbare)
+ Kraftfullare & Tystare kylning
+ Bakgrundsbelyst tangentbord
+ Har stöd för 3D-displayer via HDMI 1.4

Sen har MSI'n du länkar bättre högtalare inbyggda.. men det får du känna själv vad som är viktigt

Alla dagar var väl att ta i, du hade ju just själv beställt en MSI igår som du nu ångrar för att ett spel låste sig för just mig då.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman66:

Alla dagar var väl att ta i, du hade ju just själv beställt en MSI igår som du nu ångrar för att ett spel låste sig för just mig då.

Nej det är verkligen inte att ta i, ASUS är ett robust märke som är känt för sin kvalitét..

Jag ångrade mig redan innan, fick något hjärnsläpp igår :P.. G53 är the way to go!

Hursomhelst finns flertal av ägare av G53 på forumet som du kan fråga om du har frågor (trådskaparen)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Tror du kommer att bli riktigt nöjd med din MSI plus att kylmattan passar utmärkt till, jag har likadant själv.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Priserna på spellaptops börjar ju nästan bli så pass godtagbara att jag kanske köper en åt mig själv framåt sommaren. Självklart fruktansvärt jämfört med prestandan hos 10 000kr stationär men ändå närmare än vad det har varit känns det som.

4gb RAM räcker gott och väl om du inte sitter och redigerar några fullkomligt gigantiska bilder i photoshop. Man kommer fortfarande långt med 2gb idag.

Känns som att det är svårt att slå erbjudandet för den ASUS-datorn som det länkades till. Inget fel på MSIn men ASUSen är ju likvärdig eller bättre inom det mesta för mindre pengar.

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa en för det där priset tycker jag att du kan lika gärna köpa en mac. Eftersom du tittar på en bärbar antar jag att du vill kunna ta med dig den lite överallt, och mac är så mycket smidigare, längre batteritid också Och mac funkar perfekt för sakerna du skulle göra på den.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Om du ska köpa en för det där priset tycker jag att du kan lika gärna köpa en mac. Eftersom du tittar på en bärbar antar jag att du vill kunna ta med dig den lite överallt, och mac är så mycket smidigare, längre batteritid också Och mac funkar perfekt för sakerna du skulle göra på den.

Finns det nån macbook för runt 10k med vettigt grafikkort?

Annars har iaf MSI och ASUS 2års garanti, Apple endast 1år.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Finns det nån macbook för runt 10k med vettigt grafikkort?

Annars har iaf MSI och ASUS 2års garanti, Apple endast 1år.

http://www.apple.com/se/macbookpro/

Dock 12k, men wow kommer gå utmärkt ändå

Jag hade tänkt köpa en mac förut, men jag orkade inte spara mer så jag kom upp till 7,5k och köpte en bärbar pc ist, tror jag aldrig har ångrat ett köp så mycket! Fläktningen, batteritiden är verkligen sämst. visst du kanske inte bryr dig så mycket nu, men sen då?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv

Gud va de fajtas om Msi VS Asus! Haha MSI FTW

Permalänk
Medlem

Känns som att Mac har ungefär samma pris/prestanda som Alienware. Två designprylar i olika segment.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grantopp:

Känns som att Mac har ungefär samma pris/prestanda som Alienware. Två designprylar i olika segment.

Sant... Dock anser ju inte många att AW är så snygga.. Visst gillar jag dem, men folk tycker nog de e för mycke "bling" på dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

http://www.apple.com/se/macbookpro/

Dock 12k, men wow kommer gå utmärkt ändå

Jag hade tänkt köpa en mac förut, men jag orkade inte spara mer så jag kom upp till 7,5k och köpte en bärbar pc ist, tror jag aldrig har ångrat ett köp så mycket! Fläktningen, batteritiden är verkligen sämst. visst du kanske inte bryr dig så mycket nu, men sen då?

12k? Du menar modellen med flera generationer gammal processor, mindre skärm med sämre upplösning, sämre grafikkort, mindre hdd osv? Inte ens för 18k kommer man upp i samma prestanda/skärmupplösning. Ja det kan driva WoW i dagsläget, men tveksamt om det gör det helt smärtfritt. Vill man ha en dator som man ska klara av att spela på ska man helt hålla sig undan Mac. Mac:en är helt klart att föredra om det är viktigare att den är portabel och stilig, men aldrig som speldator. Självklart min personliga åsikt, jag orkar inte starta Mac-krig nr 9082598723597 men det är ändå ganska vedertaget. Även bland de flesta Mac-ägarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygfisk:

12k? Du menar modellen med flera generationer gammal processor, mindre skärm med sämre upplösning, sämre grafikkort, mindre hdd osv? Inte ens för 18k kommer man upp i samma prestanda/skärmupplösning. Ja det kan driva WoW i dagsläget, men tveksamt om det gör det helt smärtfritt. Vill man ha en dator som man ska klara av att spela på ska man helt hålla sig undan Mac. Mac:en är helt klart att föredra om det är viktigare att den är portabel och stilig, men aldrig som speldator. Självklart min personliga åsikt, jag orkar inte starta Mac-krig nr 9082598723597 men det är ändå ganska vedertaget. Även bland de flesta Mac-ägarna.

Jag orkar inte heller starta ett mac-vs-pc krig, har det tillräckligt i skolan så. Men jag vet att vissa saker är lite gammalt, men eftersom han vill ha en bärbar så är mac det bästa enligt mig Jag vet att mac är inte för spel, men han vill spela wow och det klarar mac's. Och varför hör man jämt "större skärm/mindre skärm"? Samma sak på mobiler, vissa vill kanske inte ha en 15.6/4.3 tums skärm? 13/3,5 räcker gott o väl i mina ögon

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Tack för alla svar!

Blir en beställning av en ASUS G53JW : )

Permalänk
Medlem

Jag har skickat ett meddelande till dig