Tre nya Toughpower från Thermaltake

Permalänk
Melding Plague

Tre nya Toughpower från Thermaltake

Tillverkaren Thermaltake breddar nätdelsserien Toughpower Grand med tre nya modeller. Gemensamt är bland annat certifiering för 80 Plus Gold.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

detta måste ju va första vettiga produkten thermaltake släpper, allt annat dom gjort som jag testat har varit rent skräp

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Några tester angående ljudnivån? Det mest tysta agget över 1k watt (zalman) är ju från 2008 :/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hmm bara jag som tycker att fläkten är monterad på"fel" håll i nätagget?
Måste vara en nackdel i alla chassin jag kommer på, om man inte monterar agget upp och ner i botten...
Men då pumpar man ju in varm luft i chassiet?

ÖH?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Laggboxx:

Hmm bara jag som tycker att fläkten är monterad på"fel" håll i nätagget?
Måste vara en nackdel i alla chassin jag kommer på, om man inte monterar agget upp och ner i botten...
Men då pumpar man ju in varm luft i chassiet?

ÖH?

Alla andra fläktar jag känner till drar luft från "navet" till "motorn". DVS den sidan som stagen från motorn till ramen sitter, åt det hållet flyttas luften. Om fläkten går medsols eller motsols har mindre betydelse.

Således borde även denna fläkten ta luften från chassit, genom nätagget och ut på baksidan.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggboxx:

Hmm bara jag som tycker att fläkten är monterad på"fel" håll i nätagget?
Måste vara en nackdel i alla chassin jag kommer på, om man inte monterar agget upp och ner i botten...
Men då pumpar man ju in varm luft i chassiet?

ÖH?

Bladen är ju bara lite uppåtböjda. Det vänder inte flödet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

De är rätt snygga de där aggen tycker jag Kan nog funka fint i rätt låda!

Undrar om OEM:en är CWT även för dessa? De är ju de för 750W agget såvitt jag läst:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story5...

7 års garanti är ju inte dumt...
Men kanske kan bli lite dyra för vad man får: tror inte det är mycket som skiljer det här agget mellan Corsairs HX-serie egentligen (förutom lite effektivare) men priserna verkar om något snäppet högre?

*edit*
Frågan är ju om fläkten är bättre? Det är ju faktiskt värt några spänn!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Som sagt, verkar vara det första vettiga Thermaltake har gjort. Men jag skulle nog tagit ex.vis AX850 ist för deras Toughpower 850W.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Snyggt med rundade sidor... lite skönt med omväxling från alla lådagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Bladen är ju bara lite uppåtböjda. Det vänder inte flödet.

tittade på bilden lite längre nu, kan vara en illusion från den låga upplösningen.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

De är rätt snygga de där aggen tycker jag Kan nog funka fint i rätt låda!

Undrar om OEM:en är CWT även för dessa? De är ju de för 750W agget såvitt jag läst:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story5...

7 års garanti är ju inte dumt...
Men kanske kan bli lite dyra för vad man får: tror inte det är mycket som skiljer det här agget mellan Corsairs HX-serie egentligen (förutom lite effektivare) men priserna verkar om något snäppet högre?

*edit*
Frågan är ju om fläkten är bättre? Det är ju faktiskt värt några spänn!

Allt talar för CWT, ska bli intressant å se hur dom presterar.