Permalänk
Medlem

HAF 932 - HALF LIFE EDITION

Tjena! Tänkte att jag skulle slänga upp ett par bilder på mitt dator bygge som jag lagt ner LITE för mycket tid på

Alla modifikationer är gjorda av mig, inklusive motiv målningen
Alla foton är tagna med min mobil (Galaxy S), men den är på lagning nu, så jag kan inte ta nya bilder på direkten vid intresse : /

OBS: Nästa månad ska jag dra nya slangar i datorn (röda 10/16) istället för dem UV-grön transparenta 10/13 jag har nu..

Och en till sak som inte är med på bilderna är att: Nu har jag satt på en Ram fläkt på ram minnena också.

Ni får gärna fråga om det är någonting ni undrar över gällande dator-bygget.

HAF 932 - HALF LIFE EDITION

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd

finfnt

Undrar bara om Ramminnes fläkt verkligen är nödvändigt?

Permalänk
Hedersmedlem

Chassisidan var otroligt snygg, synd att insidan drog ner betyget avsevärt..

Lysrör passar inte i ett seriöst bygge, SPECIELLT inte de "röda".
Du borde skaffa sleeve till kablarna, tänkte speciellt på 24pin, denna sabbade helhetsintrycket massor.
Vad är det för en lustig illgrön-gul 120mm (tror jag) som sitter där i taket? Den passar verkligen inte in.
Bilderna är en aning få, samt ganska suddiga och lämnar en del övrigt att önska.

Min lilla kritik-lista, men utsidan var iallafall mycket snygg
Bygget har potential!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Gillar det ser snyggt ut men inte "så där" om du förstår såna byggen får mig faktiskt bara att rycka på axlarna tyvärr, finns för många putsbyggen.... visst är sånt snyggt men trist så jag iaf gäspar.

4p

Permalänk
Medlem

Chassisidan var väldigt fin

Permalänk

Nightshot!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk

Är det ett thermaltake bigwater system?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

det enda snygga haf932 jag har sett 4p

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Chassisidan var otroligt snygg, synd att insidan drog ner betyget avsevärt..

Lysrör passar inte i ett seriöst bygge, SPECIELLT inte de "röda".
Du borde skaffa sleeve till kablarna, tänkte speciellt på 24pin, denna sabbade helhetsintrycket massor.
Vad är det för en lustig illgrön-gul 120mm (tror jag) som sitter där i taket? Den passar verkligen inte in.
Bilderna är en aning få, samt ganska suddiga och lämnar en del övrigt att önska.

Min lilla kritik-lista, men utsidan var iallafall mycket snygg
Bygget har potential!

Lysrör har alltid varit lite "mys" i dator rummet för mig Angående 120mm gröna fläkten håller jag med, USCH, den skall dock bytas ut, och när det gäller 24 pin och sleeve så tänkte jag göra det till nästa bygge då detta bygge inte är så värst high-end i dagens läge

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

det enda snygga haf932 jag har sett 4p

Tack!

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Är det ett thermaltake bigwater system?

Från början var det ett "Thermaltake Prowater 850i" Men jag skall inom denna månad beställa en ny pump ifrån Phobya, samt en ny cylinder reservoar ifrån Phobya

Samt slangarna skall bytas ut till tjockare slangar

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Chassisidan var väldigt fin

Tack

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Gillar det ser snyggt ut men inte "så där" om du förstår såna byggen får mig faktiskt bara att rycka på axlarna tyvärr, finns för många putsbyggen.... visst är sånt snyggt men trist så jag iaf gäspar.

4p

Jo jag vet. Det finns jätte många som lagt upp liknande album, så man blir inte så imponerad, men jag gjorde det för att jag tyckte den var "FUL" innan, och när jag väl gjort det så tänkte jag: Varför inte slänga upp bilder?

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

finfnt

Undrar bara om Ramminnes fläkt verkligen är nödvändigt?

Jag kör med DDR2 minnen i 5-4-4-12 timings och 1000mhz så om jag har fläkt på så drog det ner Ramens temp ifrån 60c till 30c på ett ungefär, vilket minskade tempen på min cpu som sitter precis bredvid 2-3c.
Detta eftersom att flensar vid 60c alstrar värme.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

oooh vilken snygg sida det var på det chassit Hur fixade du det, är faktiskt intresserad att ha samma sak 5p

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

oooh vilken snygg sida det var på det chassit Hur fixade du det, är faktiskt intresserad att ha samma sak 5p

Tack! Half-Life märket printade jag ut ifrån google bilder (högupplöst) på ett A4 sedan la det på en kartong och skärde ut en mall, sedan la jag mallen på datorn (när jag hade tejpat över allt annat) och sprayade med half-life orange färg xD.. sen när det torkade så tog jag en spray i blodröd och sprayade i en kork tills det vart en liten pöl, och doppade en pensel i pölen och började sprätta med penseln för att få "splatt" effekten

Sen när allt torkad körde jag på med klar-lack för både blank och VÄLDIGT slit tålig yta. (kan i stort sätt dra en mejsel emot utan att något händer)

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Håller på att "bygga om" i datorn och det kommer vara klart tills nästa vecka nån gång, då kommer jag upp med nytt album under namnet "HAF 932 HALF-LIFE EDITION 2.0"

Det som görs om: Drar röda 10/16 slangar istället för dem gröna 10/13 som är i.
Den fula gröna fläkten i toppen byts ut möt en röd.
Chipset fläkten byts ut mot en röd 80mm fläkt med hjälp av lite modding.
RAM-fläkt ditsatt.
Helt ny pump och reservoar till vattenkylningen (snyggare och bättre).

Sedan kommer jag nog med flera bilder denna gång. Och BÄTTRE bilder

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Riiiiktigt snygg chassi sida! liggan gjorde mig helt paff! hade gärna fått måla lite på mitt chassi första HAF chassiet jag diggat good job!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disclose:

Riiiiktigt snygg chassi sida! liggan gjorde mig helt paff! hade gärna fått måla lite på mitt chassi första HAF chassiet jag diggat good job!

hehe, tack Skulle dock villa sleeva kablarna som du gjort när jag skaffar mig ett kraftigare nätagg

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey