Permalänk
Inaktiv

Rymdspel?

Någon av er som känner till något trevligt rymdspel för multiplayer? Ända jag känner till är EVE, men är inte sugen på ett andra spel att prenumerera på.

Minns ett från förr...Homeworld, men det går tydligen inte att köra i Windows 7.

Alla förslag uppskattas!

Permalänk

Mass Effect spelen tycker jag är bra, men de är ju iofs inte multiplayer. Men de ända jag kunde komma på just nu, haha!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Jag kommer att tänka på Freelancer. Men jag vet inte om det har multiplayer. Kul var det i alla fall när jag spelade det för många år sedan.

Permalänk
Visa signatur

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Freespace!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Den öppna battlestar-galactica betan drog igång för några dagar sen, kan nog vara värt att kika på
om du gillar "rymdspel" och kanske sett serien (som förövrigt är vansinnigt bra).

Permalänk
Inaktiv

Tänkte inte direkt på MMO-lir som nämnts. Känns somm om det finns väldigt få värdiga motståndare till EVE.

Permalänk
Medlem

EVE är så mycket rymd det kan bli Freelancer är ju verkligen en klassiker men dock inget multiplayer.
Om du kan vänta ett år (...) så kommer väll The Old Republic.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Homeworld 2 fungerar ypperligt på Windows 7 dock.

Lägg även in modden Complex så blir det 10ggr bättre.
http://www.homeworld2complex.com/

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Star Control 2!!!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Starwars ? ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Freespace!

Två av mina absoluta favoriter, (1&2) var sanslöst snygga för sin tid.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

EVE är så mycket rymd det kan bli Freelancer är ju verkligen en klassiker men dock inget multiplayer.
Om du kan vänta ett år (...) så kommer väll The Old Republic.

Freelancer har ju visst multiplayer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BoZo:

Homeworld 2 fungerar ypperligt på Windows 7 dock.

Lägg även in modden Complex så blir det 10ggr bättre.
http://www.homeworld2complex.com/

Jag hade problem som fan med kameran i Homeworld 2. Laggade som fan när man skulle zooma, vrida eller flytta kameran på något sätt. Hur jag än ställde in kontrollerna, grafikinställningarna så vägrade det fungera. :/

Permalänk
Medlem

Finns det något nutida spel som motsvarar Freespace? Vill minnas att jag hade väldigt roligt med tvåan tills en av skivorna gick sönder :/

Permalänk
Medlem

http://www.infinity-universe.com/Infinity/index.php?option=co...

grymt sugen på detta men han utveckarl det själv typ så dety kmr ta ett långt tag till innan det blir klart

Permalänk
Medlem

Gillar du Homeworld så kanske Sins of a Solar Empire kan vara något (Sins Trinity är grundspel+expansioner). Lite långsammare rymd-RTS.

Hemsida:
http://www.sinsofasolarempire.com/

Videorecension av orginalspelet:
http://www.gametrailers.com/video/review-hd-sins-of-a/31206

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Två av mina absoluta favoriter, (1&2) var sanslöst snygga för sin tid.

Snygga och bra

Efter att ha spelat dessa spel, kunde jag inte längre fatta att man kunde tycka om X-wing och de andra rymdsimulatorerna.
Det är synd att freespace 3 scrappades : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Någon av er som känner till något trevligt rymdspel för multiplayer? Ända jag känner till är EVE, men är inte sugen på ett andra spel att prenumerera på.

Minns ett från förr...Homeworld, men det går tydligen inte att köra i Windows 7.

Alla förslag uppskattas!

Vad sägs om Moonbase Alpha?, det är ju verklighetsbaserat och kräver mycket samarbete

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag säger bara en sak: Tyrian 2000 :D:D:D Världens bästa rymdspel

För er som inte sett det: http://www.clubedocanhao.com.br/blogs/blogdopericles/wp-conte...

Finns att ladda ned gratis, och det krävs bara DOS-box för att få det att fungera

Tjoho!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Mass effect spelen kan ju inte nämnas för många ggr. En av de världens bäst spelserier enligt mig.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Inaktiv

Haha, spårar ur lite nu.

Sins of a Solar Empire - det verkar vara precis vad jag letar efter!

Permalänk
Testpilot

Nån som betatestat Jumpgate Evolution? kan det bli nått tror ni?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Frontier Elite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Tyrian 2000

Aww, det är iofs ett hur bra spel som helst också, men man kan bara köra arkad multiplayer : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Aww, det är iofs ett hur bra spel som helst också, men man kan bara köra arkad multiplayer : (

Sant sant... men fortfarande! När man fått morotsskeppet och Laser/Zica Supercharger är man ju typ odödlig

Kul att det finns fler som spelat detta brutalt roliga spel

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Sant sant... men fortfarande! När man fått morotsskeppet och Laser/Zica Supercharger är man ju typ odödlig

Kul att det finns fler som spelat detta brutalt roliga spel

Haha ja detta är ju en klassiker. Kommer ihåg att jag alltid slogs om att få musen när det skulle spelas två stycken. Gick så segt och träligt med tangentbordet:P

Till TS så säger jag också Sins of a solar empire. Skitroligt multiplayer och riktigt strategiskt. Dock kan ett spel ta väldigt lång tid så det får man ha i åtanke. Speciellt om man väljer stora banor som jag själv gillar att spela på.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Dead Space 2

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja lira ett modernt Freelancer, finns detta?