Permalänk

NHL 11 PS3 bildproblem

Tjo clockers!

Köpte precis NHL 11 till mitt Playstation 3 och i alla mina andra spel så är det väldigt hög upplösning (1080p) men varje gång jag försöker starta NHL 11 blir bilden grumlig och otydlig och upplösningen försämras, kan dock inte säga exakt vilken upplösning den går till men det är absolut inte 1080p och det märks väl. Jag tycker att detta är konstigt då det fungerar att spela spelet i uuplösningen 1080p på min brorsas PS3 men inte på mitt. Tacksam för alla seriösa svar!

Permalänk

NHL11 körs i 720p, det står klart och tydligt på baksidan av fodralet.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

kanske har du inte inställt så att ps3 ska "klara av" 720p i inställningarna.. har glömt var man ändrar det men om man väljer bort 720p så tar den ju nästa nedåt..

720p borde inte märkas speciellt jätte-väl jämfört med 1080p, om man inte har en bauta-tv kanske.

Sen finns det väl nån slags "uppskalerare" inställning också men kommer inte ihåg om det bara gäller film..?

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av madrid4444:

Tjo clockers!
Jag tycker att detta är konstigt då det fungerar att spela spelet i uuplösningen 1080p på min brorsas PS3 men inte på mitt.

Kul att du säger att din bror kan köra i 1080p när det som tidigare nämnts inte ens stödjer det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Som sagt stödjer det inte 1080p. Och du skulle inte se nån skillnad på 1080p mot 720p på din tv kan jag lova dig

Att bilden blir grumlig och otydlig låter skumt! Fel på spelet, fel på ditt playstation eller fel på dina ögon kanske?