Permalänk
Medlem

Router uppfräschning.

Tjo!
Kollade på lille Alle22's galleri där han satte en kylfläns på sin överhettande router:
http://www.sweclockers.com/galleri/6719-overhettnings-router-...

När jag bläddrade igenom hans galleri så kom jag att tänka på hur dålig min router är, den är otroligt instabil, särskilt med flera datorer inkopplade. Den har dessutom fått utstå mina nerd-rages vid lagspikes, så flera föremål låg och skramlade i den
Eftersom jag satt här en torsdags kväll utan att ha någonting att göra så tänkte jag att jag kunde öppna den och kolla lite.
Routern är en Netgear WGR614, hyfsat vanlig

Återkommer nästa vecka med svar på om den har förbättrats.

Bilderna är tagna med mobilkamera så ursäkta i förväg för kvalitén

Router uppfräschning.

Permalänk
Avstängd

Najs och enkelt modd

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Najs och enkelt modd

Tack! funderade på att kasta in en avlång grön kylfläns som jag hade, men den är för fin så jag sparar den till något mera viktigt ^^

Permalänk
Medlem

Funkar den bättre då ?

Edit: Nvm. Läste inte så noga på beskrivningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Funkar den bättre då ?

Edit: Nvm. Läste inte så noga på beskrivningen

Jag har inte haft några problem med den sen jag moddade iaf Men man bör betraktra resultatet över en längre tid Kan ju hända att den lägger av så att pappa måste köpa en ny router. (Hoppas! ;D)

Permalänk
Medlem

Jag var exakt där på det torget för typ en månad sen

Permalänk
Medlem

epoxylim som kylpasta? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

epoxylim som kylpasta? :S

Nejnej, det sitter kyltejp under flänsarna som ska hålla fast dem och överföra värmen, dock så sitter de flesta av dessa dåligt + att 4 av dem är använda innan på ett grafikkort. Därför limmade jag fast kanterna på flänsarna i kretskortet så att de inte ska lossna och kortsluta något inne i routern.
MVH

Permalänk

de finns 2-komponents lim som är special just för kylflänsar... mycket bättre då epoxi inte leder värme särskilt bra

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

de finns 2-komponents lim som är special just för kylflänsar... mycket bättre då epoxi inte leder värme särskilt bra

Jag vet, t.ex. http://www.inet.se/artikel/5321165/arctic-silver-thermal-adhe...
Men jag har låg lust att slänga ut 140kr för att limma kylflänsar på en relativt gammal och dålig router
Man kan väl kalla det jag gjorde för ghettomod, och meningen var ju lite att fixa den enkelt ;P