Permalänk

E-Reader - i Sverige?

(Bästa forumdelen jag kunde hitta)
Söker en e-reader.
Har NOLL koll och behöver en skjuts på vägen.
Om det går vill jag gärna kunna lägga in gratis böcker som man kan hitta överallt på webben, dessutom vet jag inte om det finns e-readers som stödjer .pdf eller liknande.

Verkar dessutom ha poppat upp väldigt många alternativ (till framförallt Amazon Kindle).
Om jag tex köper en Borders Kobo (som tydligen ska vara helt ok), kan jag köpa mina böcker varifrån jag vill eller är jag låst till en viss affär?

Hur funkar det med DRM?!

Permalänk
Medlem

Borders Kobo är ett populärt alternativ till Kindle på den amerikanska marknaden, här i Sverige skulle jag rekommendera dig att titta på Plattor från Sony eller Iriver.

Prisjakts kategori för Läsplattor

Köper du Sony eller Irivers läsplattor kan du ladda hem gratis-böcker eller köpa e-böcker via svenska återförsäljare samt låna böcker via biblioteket och föra över dem från en dator till plattan.

Via Elib kan du hitta svenska böcker, återförsäljare och länkar till bibliotek där du kan ladda hem dem.

Än så länge är det (vad jag vet) endast Sony PRS-650 och Kindle G3 som har den nyare Pearl E-Ink skärmen med bättre kontrast och snabbare sidbyten - den är att föredra.

Diskussions-trådar: här hos sweclockers, hos minhembio