Permalänk
Hedersmedlem

MulleEng's ljudgrejer

Jag fick en förfrågan om att lägga upp mina ljudgrejer, så nu gör jag det.

Vad ni kommer se är:
Onkyo 607
Qln 604
Hemmabyggd subwoofer
Sennheiser HD555
Lägger till bild på mitt ljudkort också Fastän jag skickar ljudet via HDMI från mitt 5870.

MulleEng's ljudgrejer

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

varför har du både högtalarkabel och subkabel ikopplad i subben?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Okej prylar. Vad e det för element som sitter i baslådan?

Edit: Kunde du valt ett Xonar Essense STX istället för creative kortet? Där gjorde du bort dig rejält xD Men för o va gratis så e de ju inte fel liksom

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Hedersmedlem

Anledningen till att både högtalarkabel och subkabel är inkopplad är för att jag först testade med flera högtalare men sedan tyckte jag att det var bättre att koppla sladdarna till suben i samma uttag som jag har frontarna eftersom jag lyssnar på musik i "pure audio" inställningen på min receiver.

Och nej jag fick inte välja ljudkort. Vad jag menar är att om jag skulle köpt idag hade det blivit ett Essence Stx även om det är lite dyrare

PS bas elementet är ett Qln 12".

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Fint sånt här vill jag se mer av !

Får man inte bättre ljud om man kopplar ljud kabeln från ljudkort till onkyon än om man kopplar ljud kabeln från grafikkortet till onkyon ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Anledningen till att både högtalarkabel och subkabel är inkopplad är för att jag först testade med flera högtalare men sedan tyckte jag att det var bättre att koppla sladdarna till suben i samma uttag som jag har frontarna eftersom jag lyssnar på musik i "pure audio" inställningen på min receiver.

Och nej jag fick inte välja ljudkort. Vad jag menar är att om jag skulle köpt idag hade det blivit ett Essence Stx även om det är lite dyrare

PS bas elementet är ett Qln 12".

Aha okej, kul att prisjakt har tävlingar, det har jag missat totalt. Får väl kolla in det

Visa signatur

"No keyboard detected! Press F1 to resume..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Fint sånt här vill jag se mer av !

Får man inte bättre ljud om man kopplar ljud kabeln från ljudkort till onkyon än om man kopplar ljud kabeln från grafikkortet till onkyon ?

"Lossless" - eller vad heter det? Gör inga ändringar i ljudet, rätta mig om jag har fel. Låter som när det spelades in.

Intressant att se. Men varför är vissa sladdar bakom stärkaren inte inkopplade? Och vad använder du för högtalarkabel?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Härligt att se folk som kör Onkyo, Jag har själv 508:an , vet inte om det var dumt att köpa den istället för 607:an, men ser trevligt ut, när jag får ny tv får man väll göra ett galleri om det :)!, Undrar dock vad för högtalarkabel du använder, ser även ut som du använt vanlig FK-kabel ^^ hehe

Hade jag haft dom "golvarna" hade jag kört utan skydden, såg enligt mig mycket bättre ut !

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Härligt att se folk som kör Onkyo, Jag har själv 508:an , vet inte om det var dumt att köpa den istället för 607:an, men ser trevligt ut, när jag får ny tv får man väll göra ett galleri om det :)!, Undrar dock vad för högtalarkabel du använder, ser även ut som du använt vanlig FK-kabel ^^ hehe

Hade jag haft dom "golvarna" hade jag kört utan skydden, såg enligt mig mycket bättre ut !

Jo det var trevligt att han kör Onkyo (har själv 607an), varför skulle det vara dumt att välja 508an ? bara kraften räcker så är det äl nästan smartare då d508an är nyare än 607an

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Limpuz:

Aha okej, kul att prisjakt har tävlingar, det har jag missat totalt. Får väl kolla in det

Det var ju ett tag sedan Vinnarna i V5-tävlingen! - nyhet från Prisjakt

Skrivet av scienta:

"Lossless" - eller vad heter det? Gör inga ändringar i ljudet, rätta mig om jag har fel. Låter som när det spelades in.

Nej du har rätt så rätt, i.o.m. att jag skickar det via HDMI får Onkyon's DAC omvandla ljudet från digitala till analoga, testade att dra 3.5 kabel så att ljudkortet fick omvandla men förstärkaren har visst bättre DAC.

Intressant att se. Men varför är vissa sladdar bakom stärkaren inte inkopplade? Och vad använder du för högtalarkabel?

Min förstärkare har möjligheten att köra Biamp. Koppla fronthögtalarna så att man delar upp förstärkningen på två kanaler. På Onkyon tar front high utgångarna hand om basen på frontarna och surr back utgångarna tar hand om diskanten.

Jag kommer inte riktigt ihåg vilken som tar hand om mellanregistret.
När jag testade det fick jag mkt mer bas men samtidigt tyckte jag att högtalarna förlorade sin klarhet så därför bytte jag tillbaka.

Högtalarkabeln är EKKJ från biltema, köpte den för att testa Biamp och den andra "högtalarkabeln" är inköpt på onoff bara för att jag inte hade någon annan hemma och ville få igång systemet snabbt:P

Skrivet av MrMadMax:

Härligt att se folk som kör Onkyo, Jag har själv 508:an , vet inte om det var dumt att köpa den istället för 607:an, men ser trevligt ut, när jag får ny tv får man väll göra ett galleri om det :)!, Undrar dock vad för högtalarkabel du använder, ser även ut som du använt vanlig FK-kabel ^^ hehe

Hade jag haft dom "golvarna" hade jag kört utan skydden, såg enligt mig mycket bättre ut !

Nja om man inte anser sig behöva fler kanaler än 5.1 så är 508 ett bättre val.

Tycker jag med

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Hur bra blev ljudet på det där kortet?
Och vad hade du för moderkort innan?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gangst3r:

Hur bra blev ljudet på det där kortet?
Och vad hade du för moderkort innan?

Ljudet på kortet blev så bra att man ofta märker att kvalitén låtarna på spotify spelades in i inte är den bästa.
Och vad menar du med vilket moderkort jag hade innan? Innan jag skaffade mitt 870A fuzion hade jag ett ud3-h och dessförinnan ett ud5-p.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Ljudet på kortet blev så bra att man ofta märker att kvalitén låtarna på spotify spelades in i inte är den bästa.
Och vad menar du med vilket moderkort jag hade innan? Innan jag skaffade mitt 870A fuzion hade jag ett ud3-h och dessförinnan ett ud5-p.

Alltså vad du hade för moderkort så jag kan kolla vilket ljudchip det va

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Avstängd

Not bad, not bad!:) Snyggt!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

Not bad, not bad!:) Snyggt!^^

Tackar tackar.
Önskar för övrigt alla en glad midsommar

Hmm, märkte att jag inte lagt till mitt Asus STX i detta galleri, får väl göra det lite senare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.