Test Drive Unlimited 2 360/PS3?

Permalänk
Medlem

Test Drive Unlimited 2 360/PS3?

Hejsan.

Jag vet att det redan finns en tråd om spelet i PC-spel tråden. Men jag tänkte att det skulle vara intressant med en tråd i konsol-spels forumdelen också. Är det någon här på forumet som redan fått sin förbokning? Vilken version isf (ps3/360)? Hur upplever ni spelet på respektive konsol?
Många har klagat på styrningen i PC versionen. Hoppas att detta inte märks lika tydligt på konsolerna. Hur är grafiken? På vilken konsol ser spelet bättre ut på? Är det större skillnad på prestandan på 360 och ps3?

Själv har jag bokat spelet från Finland (till 360) och inväntar med spänning på hur det kommer att vara. Som det ser ut nu, så verkar det vara lite blandade reaktioner på PC fronten. Men ingen har kommenterat konsol versionerna desto mer.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk

Vill veta hur det är på Ps3. Har provat det på PC och tycker det är bra förutom att det är omöjligt att få till styrningen bra. Även med handkontroll. Så det blir ju tråkigt att köra då. Men annars i helhet så verkar det vara helt okej. Är ungefär som 1an. Så om man styra som folk på ps3 så blir det nog ett köp

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Almost_Me:

Vill veta hur det är på Ps3. Har provat det på PC och tycker det är bra förutom att det är omöjligt att få till styrningen bra. Även med handkontroll. Så det blir ju tråkigt att köra då. Men annars i helhet så verkar det vara helt okej. Är ungefär som 1an. Så om man styra som folk på ps3 så blir det nog ett köp

Vad är det som gör att styrningen inte blir bra på PC med handkontroll, och vad förväntar du dig då att ska vara bättre på en konsoll?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Vad är det som gör att styrningen inte blir bra på PC med handkontroll, och vad förväntar du dig då att ska vara bättre på en konsoll?

Det är svårt att lyckas svänga lite. Ligger man i 250+ på motorvägen tex, o rör minsta lilla på joysticken så ligger du nästan utanför vägen fast man bara vill byta fil för att köra om. Brukar vara i bilspel att ju högre hastighet man har så svänger man mindre, alltså lättare att göra små förflyttningar osv. Men så är det inte på datorn, då svänger den lika hela tiden. Men jag tror inte det blir nå köp på Ps3 heller då man inte verkar kunna ändra layouten på knapparna. Man förstör ju hela spelet med att gasa på R2 och bromsa på L2. Man ska gasa på X och bromsa på fyrkant, sen växla upp på R2 o ner på L2. Precis som det var förr. Fixar dom inte till det så blir det inge köp av mig!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Almost_Me:

Det är svårt att lyckas svänga lite. Ligger man i 250+ på motorvägen tex, o rör minsta lilla på joysticken så ligger du nästan utanför vägen fast man bara vill byta fil för att köra om. Brukar vara i bilspel att ju högre hastighet man har så svänger man mindre, alltså lättare att göra små förflyttningar osv. Men så är det inte på datorn, då svänger den lika hela tiden. Men jag tror inte det blir nå köp på Ps3 heller då man inte verkar kunna ändra layouten på knapparna. Man förstör ju hela spelet med att gasa på R2 och bromsa på L2. Man ska gasa på X och bromsa på fyrkant, sen växla upp på R2 o ner på L2. Precis som det var förr. Fixar dom inte till det så blir det inge köp av mig!

Att inte kunna ändra layout är direkt uselt, jag hatar speltillverkare som ska bestämma hur kunden ska spela, bättre att låta var man välja själv.

Själv väljer jag R2/L2 vilken dag som helst, då är det mycket enklare att reglera hur mycket man gasar/bromsar

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Att inte kunna ändra layout är direkt uselt, jag hatar speltillverkare som ska bestämma hur kunden ska spela, bättre att låta var man välja själv.

Själv väljer jag R2/L2 vilken dag som helst, då är det mycket enklare att reglera hur mycket man gasar/bromsar

Jo visst är det lättare att reglera farten, men det går ju även med X. bara man har lite känsla i tummen Borde va som du säger, att alla borde få spela hur dom vill, alltså kunna ändra knapparna som man själv vill. Skulle sälja mycket mera då skulle ja tro.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt skönt att köra med ratt, funkar kanon.

Permalänk

OM man ändå hade ratt ja hehe

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Spelet är riktigt skönt att köra med ratt, funkar kanon.

xbox 360 eller ps3?
Vilken ratt?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippo:

xbox 360 eller ps3?
Vilken ratt?

PS3 med DFGT.

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem mitt TDU2 för Xbox 360. Intrycken är väll lite blandade. Körkänslan på de bilar som jag hittills har testat är lite klurig. Valde en gammal Mustang som första bil och "Hardcore" i körinställningarna. Det som känns lite konstigt är att om jag i en lång kurva håller te x 120 km/h, håller gasen i botten eller iaf lite gas, så har bilen fäste. Kommer jag i samma kurva med 120km/h och skulle få för mig att nu går det lite väll fort och släpper på gasen. Då är det ajöss. Allt grepp försvinner och bilen flyger helt okontrollerbart utav vägen. Något säger mig att det inte är realistiskt. (Har enbart en teori om att det skulle kunna vara så, att när man släpper gasen helt, så börjar bilen att motorbromsa, vilket ju leder till spinout, liknande om man har den farten och skulle slänga foten på bromsen mitt i kurvan). Utvecklarna påstår att de har försökt göra spelet mer realistiskt när det gäller körfysiken. Oftast så görs det ju spel (NFS) som är för lätta och vart man kan köra 200km/h + i liknande svängar och ändå så har man grepp så att det sjunger om det. TDU 2 verkar vara det första spelet vart styrningen och fysiken försvåras utöver verkligheten, vilket resulterar i... öhhh... "överrealism".... Njae, kanske inte rätt ord, men detta sänker spelets helhetsintryck rätt så rejält. Köpte en Audi S5 Coupe innan jag slutade spela för kvällen, och det lilla jag hann testa så hade jag bättre kontroll med att hålla den på vägen (jämfört med gammel mustangen). Annars så tycker jag att spelet har helt ok grafik, om man tar hänsyn till hur stora landskap som måste renderas på en och samma gång. Jag märker av lite framedrops om man tävlar mot ett stort gäng genom en stad eller liknande. Hann inte testa spelet desto mer igårkväll så jag kan ännu inte uttala mig om det finns andra för eller nackdelar.

jo föresten, en fördel med Xbox versionen kommer jag på. Man kan lyssna på egen musik när man kör igenom Ibizas soldränkta strandgator. Väldigt Najs!

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

någon xbox 360 spelare sugen på starta en klubb?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zuper_duper:

någon xbox 360 spelare sugen på starta en klubb?!

Skulle mer än gärna vara med på en Sweclockers club, men har inte LIVE-Gold så det får bli senare, när servrarna för spelet fungerar som det skall och att spelet i sig patchas.

Efter att ha kört en hel del uppdrag med karaktärens huvud inkapslat i bandage (Skulle själv inte våga stiga in i en bil om chaffisen såg ut som en mumie ), så måste jag faktiskt påstå att EDEN har lyckats med detta spel. Audin S5:an som jag kör för tillfället har bra körkänsla och man lär sig hantera bilarna ju mer de körs. Fick äntligen min kod för Aston Martin V12 Vantage Carbon Black Edition. Skall bli härligt att testa den ikväll.

En del klagar på att ljudet på bilarna låter dåligt. Jag måste faktiskt säga att Ford Mustang (den gammla i början), på tomgång låter i mitt tycke bättre än någon annan V8 i nått annat spel. Speciellt när den på tomgång står och puttrar med V8:an i otakt... MMmmm

Vilken bil rekomenderar ni som allround-bil att vinna race med?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

spelet är som den är, pallar inte skriva massa negativa saker om det, har tok lirat TDU 1 och gillade det, när man bortser från alla buggar och skit så tycker jag att det rätt trevligt spel.

Permalänk
Medlem

Nån som är sugen på att skapa klubb på PS3 versionen? kul o ha lite svenskar på servern med:P

sen en sak jag undrat över , om jag klistrar på lite dekaler på bilen , ser andra personer online det ? bara nått jag funderat över,

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

Bilar som jag efter egna tester kan konstatera är rentav okörbara i tävlingar är Golf GTI och Mustangen. Golfen är rentav värdelös. Om någon på volkswagen skulle testa den i spelet, så skulle nog skaparna av spelet få en stämmning för att Golfen upplevs som en av bilspelvärldens sämsta bil någonsin.

Bilar som hittills är mycket bra är: AlfaRomeo MiTo, samma klass som Golfen (A7 class, med andra ord). Lite sämre än Golfen på papper, men ack vilken kontroll den har i kurvor..
Audi S5 (A5 class)

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Skrivet av Athlonen:

Nån som är sugen på att skapa klubb på PS3 versionen? kul o ha lite svenskar på servern med:P

sen en sak jag undrat över , om jag klistrar på lite dekaler på bilen , ser andra personer online det ? bara nått jag funderat över,

Har du TDU2 på ps3? Hur känns det, hur är styrningen? Hur känns det med knapplayouten på dosan? varit sugen på köpa det på ps3 men är inte säker pga hur knapparna sitter. Är ju van med at gasa på x och växla på L/R 2

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Athlonen:

Nån som är sugen på att skapa klubb på PS3 versionen? kul o ha lite svenskar på servern med:P

sen en sak jag undrat över , om jag klistrar på lite dekaler på bilen , ser andra personer online det ? bara nått jag funderat över,

Jag är på!

Ja, andra ser din färg/stickers osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Har du TDU2 på ps3? Hur känns det, hur är styrningen? Hur känns det med knapplayouten på dosan? varit sugen på köpa det på ps3 men är inte säker pga hur knapparna sitter. Är ju van med at gasa på x och växla på L/R 2

Jag kör med ratt.

Men med kontroller så gasar/bromsar du med L/R2, växlar upp med triangel, ner med o.
Funkar bra med det.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Jag kör med ratt.

Men med kontroller så gasar/bromsar du med L/R2, växlar upp med triangel, ner med o.
Funkar bra med det.

Synd att man inte har ratt fast då måste man ju ha nå vettigt ställe o stätta den på osv. Men jag gillar inte att gasa där man borde växla Synd att Ps3 har härmat xbox med kontrollerna. På ps2 så gasa man alltid på x och bromsa med fyrkant. ibland kunde man även gasa med höger joystick också. Så man har ju vant sig vid det och jag tycker det är klockrent. Så har blivit lite besviken att dom tagit bort det på alla spel FÖRUTOM gran turismo 5!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Jag är på!

Ja, andra ser din färg/stickers osv..

Adda mig på ps3 AthlonX91

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

Ny favoritbil för A6 race: Audi TTs (Grym väghållning)
Senaste bil Ferrari California för A3 race. Snygg bil som går att köra både som cab och med tak. Och lätt att föra på vägen.
Spelet blir bara bättre och bättre för varje gång jag spelar det. Förstår mig inte på all dålig kritik som de flesta ger detta spel. Känns som att man har otroligt mycket att utforska, samt att det kommer ju garanterat att komma nya bilar allteftersom, om man inte är nöjd med den aktuella mängden. Skönt att slippa köra på inhängade banor. Nu är det bara att cruisa och tävla från var som helst till vart man vill.
Mitt TOP 3 spel för året. Rekomenderas!!

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

nu har jag tänkt mig att köra lite multiplayer challenges tänkte att det skulle vara roligt att spela med lite vettig folk.

har xbox 360 min nickname är swier, adda mig om ni har xbox360

Permalänk

Har kollat tråden, kanske missat det, finns det någon sweclockers club på xbox vers? Kör lagom måttligt så tar tid att ens tänka tanken skrapa ihop pengar till något riktigt snabbt,men det kommer, försöker hitta cuper somska ge pengar tydligen.
Nickar Swesoldierr ingame.

*edit första cupen kom nu när man kört färdigt vissa championships. nu jeflar, ja adda mig tack.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesoldier:

Har kollat tråden, kanske missat det, finns det någon sweclockers club på xbox vers? Kör lagom måttligt så tar tid att ens tänka tanken skrapa ihop pengar till något riktigt snabbt,men det kommer, försöker hitta cuper somska ge pengar tydligen.
Nickar Swesoldierr ingame.

jag addar dig sen

har fösöker komma in i nån club men pallar inte fylla in application förmulär

Permalänk

Letat efter swe club,mååånga långa listor bläddra genom, men hittade ingen så har således skapat: Team sweclockers.se
Är det någon som vill vara president är det bara hojta till, jag bara skapade klubben.
Klubben ligger alldeles ovanför husvagnen man får i början på "karriären"
mvh Swe

edit* ska visst vara .com och inte .se men det fixar sig
edit* svalt intresse så la ner den och gick med i tdu2-sweden istället.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Hur är det här spelet jämfört med ettan?
Bättre / Sämre?

Funderar på att införskaffa det.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Fan vad surt! Äntligen lyckas man vinna en pokerturnering, men då försvinner mina satsade pengar samt dom jag vann, det är ju skojj. 180.000 bara sådär! Annars är det rätt kul lira poker imellan körningarna.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

Många verkar så oerhört emot bugatti bilar, nu har man spart ihop och köpt en bugatti,för att det är skojj köra riktigt fort ibland. Dessvärre Mycket dyrt att trimma den så det får vänta.
Lyckades faktiskt spela roulette igår, var tydligen längesen den var igång.

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk

Hur går det för folk? såg jag en Hot Rod i ett race(xbox),men hur kirrar man den?

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än