Permalänk

En sedvanlig P182-mod

Jag har under en längre tid velat pilla lite på mitt chassi, framförallt måla det mattsvart.
Nu när det börjar komma till kritan så känns det också passande med ett fönster i sidodörren för att se den ny fina insidan också. Men jag har dock lite beslutsångest för storleken på fönstret.

Det ena alternativet visar bara själva utrymmet för moderkortet, där huvudfokus skall ligga egentligen. Men kan det kännas lite för smått kanske?
Det andra alternativet visar lite mer av hdd-buren och cd/dvd-platserna (är kanske inte så farligt när det väl blir svart sen?) samt nedre kammaren av nätaggregatet. Vilket gör att insidan känns lite större.

U-list eller inte u-list är ju frågan också. Eftersom dörren är gjord av tre lager så funderade jag på att bara skära det yttersta lagret till rätt storlek och sedan de inre två lite större och fästa fönstret från insidan med dubbelhäftande tejp eller något. Då blir det bara någon millimeter tjock kant och man kanske kan klara sig utan list. Får se hur kanten ser ut när man har sågat.
Om någon har en bild på Chilled PC's U-list i profil skulle det vara grymt också, lite svårt att få en uppfattning om hur stor den är. Den känns lite rundad också, ska jag ha list vill jag ha den mer platt.

Dela gärna med er av era åsikter!

Vad som skall moddas på chassit i övrigt är (tjuvstartat på några):

[ ] Kapa bort alla fläktgaller (fick tag i en gratis dremelkopia lite flaxigt från fars jobb)
[ ] Borra hål för sladdarna från frontpanelen, så det kommer upp från nedre kammaren och in i moderkoret (kan bli lite tight)
[ ] Kapa lite plåt på baksidan för att ge lite mer plats åt sladdar bakom moderkortsplåten.
[ ] Måla mattsvart
[ ] Skära ut för fönster i sidodörren.
[x] Fläktkontroller.
[x] Byta ut originalfläktarna mot Scythe Slipstream 1200rpm.
[ ] Fixa någon form av belysning på insidan.
[ ] Kapa i luckorna på fronten för bättre luftflöde.
[x] Sleeva en och annan fläktsladd.

En sedvanlig P182-mod

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem

litet fönster!

Permalänk
Medlem

Jag har i stort sett samma chassi, har ett P193. Vad var det för mod du nämnde att man kunde göra med frontluckorna, som var relativt vanlig? Antar att den gäller även P193 då frontluckorna ser identiska ut!

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

litet fönster!

Det lutar åt det hållet. Blir ju lite mer ljuddämpning kvar i dörren också som plus då.

Skrivet av Finess:

Jag har i stort sett samma chassi, har ett P193. Vad var det för mod du nämnde att man kunde göra med frontluckorna, som var relativt vanlig? Antar att den gäller även P193 då frontluckorna ser identiska ut!

This

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk

ser bra ut najs att du har två luckor.. skulle vilja ha det ^^

kika gärna på min mod, du kanske han ha den till någon nytta
http://www.sweclockers.com/galleri/5254-modding-p180-done

Permalänk
Skrivet av er_nilsson:

ser bra ut najs att du har två luckor.. skulle vilja ha det ^^

kika gärna på min mod, du kanske han ha den till någon nytta
http://www.sweclockers.com/galleri/5254-modding-p180-done

Menar du luckorna i fronten för fläktarna, eller sidodörrarna? För de är i så fall bara photoshopade bilder, har inte sågat något än

Already have
Det var faktiskt där jag såg den smarta användningen av lagerna i panelen för att fästa glaset.

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Proffsmoddare

Kör med litet fönster, mycket cleanare tycker jag iallafall!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Skrivet av roosenquist:

Menar du luckorna i fronten för fläktarna, eller sidodörrarna? För de är i så fall bara photoshopade bilder, har inte sågat något än

Already have
Det var faktiskt där jag såg den smarta användningen av lagerna i panelen för att fästa glaset.

jasså hehe kikade inte så noga..

då får jag önska lycka till!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

Om någon har en bild på Chilled PC's U-list i profil skulle det vara grymt också, lite svårt att få en uppfattning om hur stor den är. Den känns lite rundad också, ska jag ha list vill jag ha den mer platt.

Kolla bild 12 i min Bygg-logg så har du en rätt bra bild. Om den inte duger så PM:a mig så tar jag än bättre bild och mailar dig.

Min bygg-logg:
http://www.sweclockers.com/galleri/5820-lian-li-pc-7b-plus-by...

Det finns fler bilder i slutet med listen på plats också.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Sjyst! hmm då får det nog bli utan list, den känns lite tjock.
Riktigt fint bygge förövrigt, ska bli kul att se det färdigt!

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk

En liten update: Har handlat färg, acryl och extra kapskivor.
Så kommer börja skära ikväll eller i morgon. Kommer man behöva slipa chassit innan tro?

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

fint rum borde ha set mitt ;D

Det kanske inte är så illa om man jämför med andra, men jag är så van att ha det nästan kliniskt rent annars

Har sågat det mesta nu, värt att tänka på tills nästa gång är att använda munskydd!
Har stått och fräst ut massa metallspån ur nästan nu ><

Tabbade mig lite också, så kommer få behöva spackla toppen :/

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosenquist:

Det kanske inte är så illa om man jämför med andra, men jag är så van att ha det nästan kliniskt rent annars

Har sågat det mesta nu, värt att tänka på tills nästa gång är att använda munskydd!
Har stått och fräst ut massa metallspån ur nästan nu ><

Tabbade mig lite också, så kommer få behöva spackla toppen :/

mitt rum är fint bara när vi har gäster annars är det som jag gillar=)

själv så ser jag ut som om jag ska ut och åka skidor, goggles och så klart ansiktsmasken
(tro inte att jag är bra på skidor!!!! utan mina föräldrar vill att ja ska bli det )

Permalänk

okej, ja jag hade skidglasögon på mig i brist på riktiga skyddsglasögon^^ men dom kom till användning!

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet