En ny Hårddisk för bärbar dator?!

Permalänk

En ny Hårddisk för bärbar dator?!

....................

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av southgrove:

Hej !

Jag har köpt en ny dator och är rätt nöjd förutom hårddisken, det är en HP G62, kan jag köpa en ny snabbare hårddisk på någon sida?

det får bara plats med en hårddisk i den... men du kan alltid byta ut den

Permalänk
Skrivet av southgrove:

Hej !

Jag har köpt en ny dator och är rätt nöjd förutom hårddisken, det är en HP G62, kan jag köpa en ny snabbare hårddisk på någon sida?

du har kanske missat SSD-diskarna, titta på dem i så fall=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Western Digital har ett välförtjänt gott rykte. Men om du kan så satsa på SSD, prestandan är makalös och du får längre batteritid.

Hur stort lagringsutrymme behöver du?

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar ju starkt http://www.inet.se/kategori/591/ssd både för att dom är mycket snabbare än dom mekaniska hdds som finns och det sägs att du får kring 1 timma+ mer i batteritid också och dom är inte varma överhuvudtaget

SSDs gör enormt stor skillnad anser då jag bara på min stationära dator och kan bara fantisera om hur mycket snabbare en bärbar skulle gå med en SSD i sig

Sen vill jag veta hur mycket du är redo att lägga ut på hårddisken och hur stor du behöver?

Visa signatur

All those memories will be lost in time... like tears in rain

Permalänk
Medlem

De är inget fel på hitachi diskar heller. eller seagate.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Denna har jag och den fungerar felfritt http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/intern-hard...

Köpte den som reserv så jag kunde exprimentera med min Acer 5551G som hade en WD Scorpio 640GB orginal.
Nu sitter den i Dotterns gammla Fujitsu som blev riktigt upphottad.
499:- för 500gb är väl ok?
SSD blir ju dyrare med mindre utrymme för lagring.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av southgrove:

okej fast jag är ute efter hastighet inte lagring (: det är ungefär en liknande 500 gb som sitter i min dator just nu

Antingen köper du en SSD tex. OCZ vertex 2 i önskad storlek, eller en hybriddisk med 4gb flashminne inbyggt. Hastigheten är INTE den samma som en ren SSD, men den är en snabbare än en vanlig hdd.
http://www.inet.se/artikel/4303867/500gb-seagate-momentus-xt-...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför inte ta reda på lite själv?

Det är ju bla. därför det finns ett forum här, för att folk ska kunna fråga om man inte vet.
Sedan så svarar någon honom/henne och får vara lite besserwisser.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hehe, man ska dock försöka själv. Får man all info upplagd framför en lär man sig inte mycket men ja tror poängen går fram till alla.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hehe, man ska dock försöka själv. Får man all info upplagd framför en lär man sig inte mycket men ja tror poängen går fram till alla.

Tro mig, ibland söker jag som en tok, men ibland räcker de inte till om man inte vill sitta hela dagen och söka, därför finns forum (:

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av southgrove:

Tro mig, ibland söker jag som en tok, men ibland räcker de inte till om man inte vill sitta hela dagen och söka, därför finns forum (:

hehe sant så sant, händer en själv ibland:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av southgrove:

Vad äre skillnaden mellan en vanlig och en ssd?

SSD står för Solid State Drive, och fungerar ungefär som ett flashminne på anabola steorider. Det går supersnabbt att läsa och skriva till denna typen av disk, och den har inga roterande delar i sig. En mekanisk disk, eller som nämnts "standard" disk, består av en sökarm och en (men oftast flera) skiva. Information lagras magnetiskt på dessa skivor, och "accesstiden" är längre då sökarmen måste lägga sig i rätt läge och hitta informationen på en specifik disk.