Intel påbörjar leveranserna av uppdaterade styrkretsar den 14 februari

Permalänk

Är det återförsäljarna som snart får in "nya" Sandy bridge, eller är det bara moderkortstillverkarna som får in uppdaterade kretsar från inte?

Permalänk
Medlem

Kommer återförsäljarna ta kontakt med oss kunder när dom nya moderkorten finns tillgänglig, eller ligger de i kundens intresse att ta första steget och kontakta dom? Jag anser iaf att de är återförsäljarens skyldighet att kontakta sina kunder, och hittills har jag inte hört ett enda ord från Inet, så man får väl ta och ringa dom när det börjar bli dags.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att det är kundens ansvar, då alla kanske inte vill/orkar byta och använder sig av ett kontrollerkort kanske?
Skulle återförsäljarna behöva spåra upp ALLA som beställt ett kort med defekt chipset och sen kontakta dom och höra om dom vill byta, så hinner förmodligen AMD släppa 2 nya Sockets och Intel hinner släppa 5 till. Man kan inte alltid räkna med att återförsäljarna har tillräckligt mycket personal och arbetskraft att höra av sig till förmodligen tiotusentals kunder?
Annars kan du nog höra av dig till dom om du är sugen på att göra det ideellt

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Är det återförsäljarna som snart får in "nya" Sandy bridge, eller är det bara moderkortstillverkarna som får in uppdaterade kretsar från inte?

Det är Intel som levererar uppdaterade P67-kretsar till moderkortstillverkarna. Hade du läst nyheten så hade du sett detta, och att det dröjer till tidigast april innan några större volymer når handeln.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Gissar att du jobbar med Intels bokföring...

Som sagt..

Citat:

SANTA CLARA, Calif., Jan. 13, 2011 - Intel Corporation today reported full-year revenue of $43.6 billion, operating income of $15.9 billion, net income of $11.7 billion, and EPS of $2.05 - all records. The company generated approximately $16.7 billion in cash from operations, paid cash dividends of $3.5 billion, and used $1.5 billion to repurchase 70 million shares of common stock.

For the fourth-quarter, Intel posted revenue of $11.5 billion. The company reported fourth-quarter operating income of $4.3 billion, net income of $3.4 billion, and EPS of 59 cents. Fourth-quarter revenue, operatyaing income, net income, and EPS were also all records.

"2010 was the best year in Intel's history. We believe that 2011 will be even better," said Paul Otellini, Intel president and CEO.

Källa: http://www.intc.com/financials.cfm

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Självklart inte, dom kör efter ICA principen. Förstör hellre produkten än att ge bort den för det mättar marknaden. På ICA lagren blir det "kross" helt schyssta produkter men som har fått sig en stöt och då slänger man hela kollit. I stället för att dela ut detta till personalen eller sälja det för en lägre slant så väljer man att betala för transport till Stockholm och sen betalar man igen för själva destruktionen. Man anser att man tjänar på detta, förmodligen samma sak för Intel.

Hmm, vet att vi försöker sälja det mesta vidare, som går att sälja. Alltid är det någon handlare som vill ha grejorna billigare med lite mer arbete (Finns alltid någon som kan stå och plocka lite extra någon stund med dötid.) men med större marginal. Sen var det tydligen någon kreativ person som kom på att man kan sälja saker som ska kastas pga kort datum till någon handlare och sen skänker han det i sin tur till logistikpersonalen. Men nu ska vi ju lägga ner för allt ska ju flyttas söderut, lycka till att köra COOP, ICA massa sprit och Servera grejor med samma ekipage från COOP terminalen. Tur man slipper soppan, blir hur kul som helst då handlarna inser att det står en bil med COOP logga och lossar ICA varor från ett samlastat ekipage.

Permalänk
Skrivet av Dackis:

Det är Intel som levererar uppdaterade P67-kretsar till moderkortstillverkarna. Hade du läst nyheten så hade du sett detta, och att det dröjer till tidigast april innan några större volymer når handeln.

Jag såg det, men en del verkar tro att det är återförsäljarna som snart har fungerande Sandy Bridge hemma, vilket dom alltså inte har...

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Hmm, vet att vi försöker sälja det mesta vidare, som går att sälja. Alltid är det någon handlare som vill ha grejorna billigare med lite mer arbete (Finns alltid någon som kan stå och plocka lite extra någon stund med dötid.) men med större marginal. Sen var det tydligen någon kreativ person som kom på att man kan sälja saker som ska kastas pga kort datum till någon handlare och sen skänker han det i sin tur till logistikpersonalen. Men nu ska vi ju lägga ner för allt ska ju flyttas söderut, lycka till att köra COOP, ICA massa sprit och Servera grejor med samma ekipage från COOP terminalen. Tur man slipper soppan, blir hur kul som helst då handlarna inser att det står en bil med COOP logga och lossar ICA varor från ett samlastat ekipage.

Nice OffTopic!

Jag börjar bli lite otålig, jag vill kunna beställa snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av LSD:

Nähe? Vilken socket ligger den på?

Skrivet av Explorer45:

LGA-1155.

Som sagt, kolla på rätt sockel

Permalänk
Avstängd

Kamrat Intel, så ska de låta!

Visa signatur

Corsair Obsidian 700D || Asus P8P67 Deluxe (v1204) || Intel Core i7-2600k @ 4.0GHz || Corsair H70 || Corsair Vengeance™ 8GB DDR3 1600MHz
XFX Radeon HD6970 (v11.2) || Samsung Spinpoint F3 1TB || LG Bluray BD-RE || Corsair HX 850W || Zalman MFC1 Plus Fan Controller

Permalänk
Medlem

Kommer ändå inte byta ut mitt gamla använder bara mina 6.0 portar

Permalänk
Snusfri

Får se om man orkar byta ut Sabertoothen sen

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Alla vet vad 1337 är, det är ju nästan lika gammalt som internet självt, i alla fall de som vart med ett tag i scenen och inte är 12 år och inte fått pubis än.

Som sagt så är det bara korkat att att idiotförklara en person som inte känner till Leet/1337. Jag har förklarat varför jag inte reagerade på det tidigare i tråden. End of story.

Permalänk

Men det är ju idag! =P

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Hmm, vet att vi försöker sälja det mesta vidare, som går att sälja. Alltid är det någon handlare som vill ha grejorna billigare med lite mer arbete (Finns alltid någon som kan stå och plocka lite extra någon stund med dötid.) men med större marginal. Sen var det tydligen någon kreativ person som kom på att man kan sälja saker som ska kastas pga kort datum till någon handlare och sen skänker han det i sin tur till logistikpersonalen. Men nu ska vi ju lägga ner för allt ska ju flyttas söderut, lycka till att köra COOP, ICA massa sprit och Servera grejor med samma ekipage från COOP terminalen. Tur man slipper soppan, blir hur kul som helst då handlarna inser att det står en bil med COOP logga och lossar ICA varor från ett samlastat ekipage.

OT varning.
Kan ju fungera olika på olika lager, ni kanske är bättre i Umeå. Ja tycker synd om er, men det är ju bra för oss Borlängebor att all verksamhet flyttas hit. Kanske dags att flytta me söderut?

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Har funderat på att skaffa ett mITX-kort med socket 1155 och en i5 2005K i en Silverstone Sugo SG07B-låda, men trist att det nu kommer att dröja. Tycker ni att jag ska köra på ett mITX-kort med socket 1156 och en i5 760 istället? Är skillnaden tillräckligt stor för att det ska vara värt att vänta?

Visa signatur

Stationär dator: Silverstone FT03-Mini / Silverstone ST45SF 450W / Asus P8Z77-i Deluxe / Intel Core i5 3570K / Scythe Big Shuriken 2 / Sapphire Radeon HD7850 / Corsair XMS 3 Vengeance 1600 MHz 2x4 GB / Samsung 850 EVO 250 GB
Mobiltelefon: OnePlus One

Permalänk
Medlem

Fasen vill ju byta nu så man kan få det ur världen. Hur som helst känns det gött att Asus får de första leveranserna. Sitter på ett P8P67 pro

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när man kan köpa ett SB-mobo i en butik i sverige? Jag ska sätta ihop en dator till en kompis och han börjar bli ängslig.

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmend:

Är det någon som vet när man kan köpa ett SB-mobo i en butik i sverige? Jag ska sätta ihop en dator till en kompis och han börjar bli ängslig.

antar att du menar ett med fungerande sata2 portar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

antar att du menar ett med fungerande sata2 portar?

Ja, altså helt felfria SB-mobos. De som blivit uppdaterade.

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmend:

Ja, altså helt felfria SB-mobos. De som blivit uppdaterade.

Läs nyheten som den här tråden handlar om. Först i april är volymerna tillbaka på normala nivåer...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Läs nyheten som den här tråden handlar om. Först i april är volymerna tillbaka på normala nivåer...

Moderkorten kommer till butikerna vecka 9-10. Jag brydde mig inte om när de var tillbaka på "normala nivåer", jag ville hellre veta när man kunde få tag på ett. Klart jag läste nyheten, varför skulle jag fråga någonting på en tråd till en nyhet där infon om svaret redan finns?

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...