Permalänk

VardagsBurken

detta är min vardagliga pc, surfar och lirar BFBC2 på den

VardagsBurken

Permalänk

Ett litet lyft iaf

Ang slangen ut:
Passa dig för kondens. Du vill inte ha vatten i datorn

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

13C !
Helt jävla epic, en klar femma.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Tänkte precis pika dig för obalansen ramminneskylaren jämfört mot processorkylaren(amd standard?) men sen scrollade jag ner och såg tempsen..

bara det inte blir kondens av nått slag så är det ju riktigt nice!

Permalänk
Avstängd

Du vet väl att din elräkning kommer att bli lite maffigare...kanske några tusen kr

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Stabil temperatur

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

akta dig för kondens bara, fedt smart o bra annars!

Visa signatur

i5 750@ 4.1ghz - ASUS Triton 88 - EVGA P55 FTW - GTX285 SLI - 8GB G.Skill ECO - Corsair Force GT 120GB - 1TB WD Black - 640GB WD Black - 1.5TB WD Green - 2TB WD Green - 500GB WD Cavair - Corsair TX850W - Xonar Essence STX - Corsair 650D -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Du vet väl att din elräkning kommer att bli lite maffigare...kanske några tusen kr

får jag fråga varför den skulle bli de?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

fläkten i bakkant är vänd åt fel håll, testa vänd den pch öka flödet i ditt chassie avsevärt !

Kul modd men kanske inte helt genomtänkt att ta in ( kalluft) utifrån
Chassiet blir ju klart mycket snyggare nu än tidigare, gult kan vara riktigt snyggt

Edit: testa att klippa bort gallret baktill, det är nämligen aldelles för tätt och förstör flödet något otroligt/ blir ett högt statiskt motryck som fläkten måste jobba mot och det bidrar med välldigt mycket onödigt ljud som direkt följd. men skippa röret.. du kan som sagt få problem med att det fäller ut fukt i burken om luftfuktigheten råkar vara någrlunda hög vid tillfälle och samtidigt låf temperatur. Knepet är att undvika att träffa daggpunkten eller där över

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

får jag fråga varför den skulle bli de?

Hämtar kalluft utifrån och kör in den i huset = ökad uppvärmningskostnad

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Fukt på moderkortet är ett faktum.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Proffsmobbare

Tejp är ju inte den bästa isolatorn mot kyla, det lär du se på värmeräkningen för stugan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Fukt på moderkortet är ett faktum.

Skulle precis skriva det, särskilt nu på vintern också, inte bra.....

Permalänk
Medlem

här där ja bor va de då -31 imorse xD

Visa signatur
Permalänk

Iskall luft på ett varmt moderkort = kondens. Kondens + elektronik = inte bra.

Permalänk
Medlem

gud vad alla tjatar om kondens! tror han har förstått det

Permalänk

kondens, kondens, kondens, kondens, kondens, kondens... jo, tack, jag har fattat !! var fullt medveten om det redan innan. dock anser jag att det är mindre risk för kondens nu när tempen är så pass långt under 0c . och att ventilationsslangen är så pass lång så den lilla mängd fukt som blir (BÖR) stanna i röret (3meter långt)..

meen, jag vet att jag inte är allt för säker mot fukten så självklart har jag funderat på lösning för detta.
så för att vara extra carefull kan man kanske montera typ en tvättsvamp eller liknande som suger åt sig fukten som passerar, eller så kan man ta lufttorken från en lastbils luftsystem så borde det fan inte finnas någon risk för fukt

kan oxå medela att jag inte kör med slangen där konstant, monterades för att se vad jag fick ner tempen till samt att jag testade spela lite o såg om det blev någon markant skillnad, vilket det inte direkt blev så detta är nog ingen permanent montering av kylning, men den ska helt klart vidareutvecklas så den är 100% säker att köra med vintertid

tack för alla kommentarer !

mvh
->Napster^

Permalänk
Medlem

Har också en sån där ventilationsslang in till datorn:) http://www.sweclockers.com/galleri/6145-h50-kylar-mod