Pris på Begagnad 360 Elite

Permalänk
Medlem

Pris på Begagnad 360 Elite

Hej
Vad kan anses som ett ok pris på ett 360 Elite 120GB, med två handkontroller och några spel?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att en ny 360 slim kostar strax över 2000kr så skulle jag gissa på att max 1500kr för den begagnade elite'en.

Permalänk

Elite är inte samma som slim va?
Elite är den förra versionen? Då känns 1500 som att luras lite...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Skulle säga 800kr för konsollen+1 handkontroll, 100kr för kontroll no.2 och max 100kr per spel som följer med ifall det är lite nyare titlar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Skulle säga 800kr för konsollen+1 handkontroll, 100kr för kontroll no.2 och max 100kr per spel som följer med ifall det är lite nyare titlar

800 för en 360 elite? HAHA

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Skulle max ge 1000kr för en elit.
Du får ju en slim för 2000kr då kan en begagnad slim vara värd runt 1400-1500 medans de tidigare modellerna halkar ner på runt 1000kr och nedåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

800 för en 360 elite? HAHA

Ja, kanske max 1000kr ifall den bara är ca 1 år gammal men annars..nej, inte värd mer än 800-1000kr

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Ja, kanske max 1000kr ifall den bara är ca 1 år gammal men annars..nej, inte värd mer än 800-1000kr

Folk förstår inte att saker och ting sjunker i pris. Bara för att dom köpte sin vara för 1-2 år sedan för 2500kr-3000kr så utgår dom även i dag att den kostar så ny.

Håller med dig helt, 1000kr max allt annat är överpris.

Permalänk
Skrivet av nivv:

800 för en 360 elite? HAHA

som jag har förstått det så är den nya xboxen bättre på typ allt och dom har inte samma problem med RROD. Och elite har ju dessutom bara en liten 120gb disk (från fabrik) om det inte är super elite.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

800 spänn MAX, 1000 kr är lite för mycket

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

hmm, hade nog själv tagit till dom extra lapparna för att köpa en slim, RROD verkar vara nästan borta på slim.. Notera nästan.

Tror det är så att dom slagit ihop CPU & GPU kretsarna samt ett mer ventilerande skal som gör att RROD nästan är borta. man vill inte ha en konsol som känns som en tickande bomb, så därför är slim värd dom sista lapparna, enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

som jag har förstått det så är den nya xboxen bättre på typ allt och dom har inte samma problem med RROD. Och elite har ju dessutom bara en liten 120gb disk (från fabrik) om det inte är super elite.

förklara gärna på vilket sätt den är bättre på, och rrod problemet har inte direkt existerat sedan de introducerade falconmoderkorten och det är några år sedan

/Daniel

Permalänk
Skrivet av ParaZide:

förklara gärna på vilket sätt den är bättre på, och rrod problemet har inte direkt existerat sedan de introducerade falconmoderkorten och det är några år sedan

/Daniel

Den är mindre. Den är tystare. Den har inbyggt wlan. Enligt mig är den snyggare (räknas egentligen inte). Den vill inte ha lika hög effekt Jag kommer inte på någon pungt som den gamla slår den nya på.
Och jag vet att xboxarna med falcon och jasper moderkorten är bättre men inte helt bra. Känner folk som har haft jasper xboxar som fått RROD. Jag har haft tur med min xbox med falcon men det är nog mest för den typ bara kör film.

/Jonatan

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

som jag har förstått det så är den nya xboxen bättre på typ allt och dom har inte samma problem med RROD. Och elite har ju dessutom bara en liten 120gb disk (från fabrik) om det inte är super elite.

800 är fortfarande orimligt. Och 360 elite har väl samma hårdvara som 360 slim? Det är de första xboxen som har problem RROD och inte elite.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

800 är fortfarande orimligt. Och 360 elite har väl samma hårdvara som 360 slim? Det är de första xboxen som har problem RROD och inte elite.

Inte riktigt. Elite använder sig av 65nm tillverkningsteknik på CPU'n Xenon och GPU'n Xenos men slim har dessa på ett chip med 45nm tillverkningsteknik, därför är den svalare.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Inte riktigt. Elite använder sig av 65nm tillverkningsteknik på CPU'n Xenon och GPU'n Xenos men slim har dessa på ett chip med 45nm tillverkningsteknik, därför är den svalare.

Där ser man, hursomhelst så är 360 elite inte benägen av att överhettas. Har du testat att jämföra fläktljuden på en gammal xbox 360 och en 360 elite? Grymt stor skillnad.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Där ser man, hursomhelst så är 360 elite inte benägen av att överhettas. Har du testat att jämföra fläktljuden på en gammal xbox 360 och en 360 elite? Grymt stor skillnad.

Japp. Min launch xbox dog förra hösten, köpte en elite och trodde knappt den var på när man slog igång den första gången

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Den låter ju skitmycket Har hänt att jag trott att någon datorfläkt gått sönder men sedan märkt att det bara var min xbox elite som var påslagen.

Tycker väl fortfarande att en basenhet hade varit värt typ.. 1000kr kanske.