P67a ud4, eller vänta, eller socket 1366!!!

Permalänk
Medlem

P67a ud4, eller vänta, eller socket 1366!!!

Hej! Jag fick hem ett södrigt p67a ud5, så jag skicka tillbaks det. De säger att de ite kan skicka tillbaks ett lagat, likadant ud5, men det de kan göra är att skicka ett ud4. Om jag inte vill ha ett ud4 så måste jag vänta tills de får in de nya moderkorten men jag har redan väntat i en månad. Eller så kan jag skicka tillbaks min processor också och gå med socket 1366 istället. Vad rekomenderar ni? är det värt att gå med ud4? eller ska jag ta socket 1366? eller vänta? Jag har: 2 st gtx 580s.

Är det stor skillnad mellan ud5-ud4, eller är det värt att vänta och kanske skaffa ud7?

Jag är desperat! Tack!

Permalänk
Medlem

Desperata människor gör oftast förhastade val.

Personligen skulle jag vänta tills de nya korten kommer i butik än att välja 1366.

Permalänk
Medlem

Men är det värt att ta en ud4?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte vänta har såg att de kommer in i april, jag kan inte vänta har saker jag måste göra med youtube etc.

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som läge att köra med UD4 istället isåfall.
Jag har inte lusläst specarna, men ser inte att du tappar speciellt mycket på att köra UD4 istället?
Se till att bli kompenserad för mellanskillnaden i pris förstås dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag hittadde en affär att köpa ud7 på, ska jag be om pengarna tillbaks och köpa ud7? känns bättre eftersom jag har pengarna till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Jag hittadde en affär att köpa ud7 på, ska jag be om pengarna tillbaks och köpa ud7? känns bättre eftersom jag har pengarna till det

får man fråga vilken affär ? eller har dom bara 1 kvar

Permalänk
Medlem

Jag har UD-4, det fungerar bra för mig.:)

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk

Köper du ett P67 kort idag så får du ett som är kasst oavsett UD-nummer. Vänta tills du är garanterad ett nytillverkat mobo eller vänta ännu hellre tills nästa generation senare i år lanseras!

Visa signatur

TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 3900X | EVGA 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING | 32GB DDR4 3200MHz | 3 x M2 2TB | Corsair 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darklorden:

Köper du ett P67 kort idag så får du ett som är kasst oavsett UD-nummer. Vänta tills du är garanterad ett nytillverkat mobo eller vänta ännu hellre tills nästa generation senare i år lanseras!

Jag kan inte vänta, + om du läser vad som är fel, så är det 3gb sata portarna, jag ska använda 6gb portarna + det är en felmarginal på 10-15 % på 3år! Seriöst Jag beställer ud7 nu

Permalänk

Kom ihåg att när det är dags att sälja av ditt defekta SB-system så lär du inte få något för moderkortet. Om du väntar 2 veckor till så kommer felfria SB-kort att finnas ute på marknaden.

Visa signatur

TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 3900X | EVGA 3080 Ti FTW3 ULTRA GAMING | 32GB DDR4 3200MHz | 3 x M2 2TB | Corsair 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darklorden:

Kom ihåg att när det är dags att sälja av ditt defekta SB-system så lär du inte få något för moderkortet. Om du väntar 2 veckor till så kommer felfria SB-kort att finnas ute på marknaden.

Om han väntar två veckor till så kommer de första leveranserna med (kanske tillsynes) felfria sb mobos.

Det är ganska stor efterfrågan på dem nu då de flesta vill kanske byta ut sina emot nya som inte ska drabbas (i lika stor skara som hade kunnat skett) av defekta Sata II kretsar.

d.v.s det garanterar inte på att han kommer att få moderkortet direkt, vare inte framåt April de trodde att det skulle återgå till normala siffror igen?

Permalänk

Ska du clocka korten måste du ha ett mobo med extra ström, mitt P6X58-D Premuim klarade knappt stock på korten. Fick sänka cpu till 4.0. Vänta på 1155 och skaffa absolut inte 1366.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Ska du clocka korten måste du ha ett mobo med extra ström, mitt P6X58-D Premuim klarade knappt stock på korten.

Inte sant. Mitt UD3 klarar utan vidare 4,0 GHz på min i2500K i stock volt. Har inte provat högre, men har svårt att tänka mig att det skulle vara några problem. Ska man extremöverklocka är ju en annan sak.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850