Wroom - Gratis Fysikspel

Permalänk
Medlem

Wroom - Gratis Fysikspel

Hej!

Jag (Jonas Johansson) och David Rothelius har precis släppt spelet Wroom till Microsoft Windows™.

http://www.wroomgame.com

Det började egentligen som ett litet fysik-experiment när vi möttes upp med våra laptops för ett par
år sedan. Efter många kvällar (och år) av pillande började kompisar säga "släpp spelet på Internet".
I våra ögon var det fortfarande ett litet experiment, men så insåg vi att det faktiskt hade
tagit formen av ett riktigt kul spel. Så här är det nu - Wroom!

Ha en skön dag!

Vänliga hälsningar

Jonas Johansson & David Rothelius

Wroom Press Release

2011/02/08 SWEDEN - Jonas Johansson & David Rothelius today announced the release of
Wroom for the Microsoft Windows™ platform.

Wroom is a stylish, physics driven racing game that is either enjoyed solo, trying to beat your
own ghost, or by participating in a championship with up to four players.

Drawing inspiration from classic games such as Elasto Mania and Line Rider, Wroom
combines the playful spirit and puzzle solving elements of these titles with a faster, parkour
type of gameplay. Players will find themselves jumping over obstacles, bouncing off walls,
driving through water and clinging ledges on their way to the goal.

Wroom is available as a free download at http://www.wroomgame.com

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Medlem

Linerider fast bil nästan. Ska prövas.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Linerider fast bil nästan. Ska prövas.

Ja, precis :). Kör en sväng och se vad du tycker.

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk

Körde det efter att ha läst om det på feber och måste säga att det var lite småkul, om inte annat så är det värt att installera det för musikens skull.

Kommer man få se en version till IOS?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Såg ju lite roligt ut
Inte testat än ska göra det senare

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Elastomania? :>

Såg häftigt ut, ska testas när man kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Körde det efter att ha läst om det på feber och måste säga att det var lite småkul, om inte annat så är det värt att installera det för musikens skull.

Kul att du gillar det!

Skrivet av in a bodybag:

Kommer man få se en version till IOS?

Vi håller på att se över möjligheterna till en iPhone-version. Särskilt om det finns intresse hos folk.

Visa signatur

Wroom - gratis fysikspel - www.wroomgame.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraXula:

Elastomania? :>

Såg häftigt ut, ska testas när man kommer hem

Det var min första tanke också

Måste testas när jag kommer hem

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Fick en liten känsla av across/elma då jag prövade spelet. Antar att ni fått inspiration därifrån?

Permalänk
Medlem

Småkul spel måste jag säga, ganska svårt att ta sig till stjärnorna, försöker och försöker men är för dålig

Får pröva mera efter jobbet

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

oj var härligt det såg ut, ska testa den:) tack

Visa signatur

dator1: amd 5600+ @3.184 GHz, asus radeon 5770 1gb, corsair 450W, antec three hundred
dator2: intel q6600, radeon 4850 1 gb, be quiet E9 680W, fractal design define r4, intel 330 120gb ssd

Permalänk
Medlem

Jag är rätt värdelös på såna här spel. Fastnade på nivån "PieceofMine" (hard) eller vad den nu heter. Det är många banor som jag inte tog en enda stjärna. Grymt gulligt spel och musiken var bra

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klegg:

Kul att du gillar det!

Vi håller på att se över möjligheterna till en iPhone-version. Särskilt om det finns intresse hos folk.

Tjenare Jonas!
Min brorsa Isak håller på med andoird & Iphone utveckling. Där han utvecklar appar och diverse program.
Så du kanske skulle kunna ta hjälp av honom

Det är också han som ligger bakom "SwedishMealTime" Gruppen Det är han och hans vänner som har skapat det

Han har en blogg också, så du kan ta kontakt med honom via den om du vill Eller via hans domän:
IsakAnklew.com
Isak's Blogg

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk

Kan ju passa på att komma med lite feedback:

- Vore skönt att kunna köra det i fönster, dvs inte helskärm, gärna via ett val under inställningar.
- Mer möjligheter när man trycker på ESC; restart, byta bana, main manu, options osv
- Onödigt med två tryck på ENTER för att sätta igång spelet, antingen ge information om kontroller vid huvudmenyn eller ge QWER (samt tangenter för player 2-4) samma funktion som att använda ENTER. Nu flyttar man händerna mycket i onödan.
- Power ups

Edit:
- Möjlighet att se sin bästa tid på banan, samt om man tagit alla stjärnor

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

bäst bäst bäst!

Permalänk
Medlem

HAHA så otroligt kul^^
snälla gör en Android version om ni gör en IOS

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Jävlar va kul! 10 av 5 poäng!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS | 2x24GB G.Skill 8000C36 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

kul. fastanade på en av hard banorna. Är det verkligen tänkt att man ska kunna hoppa genom att vrida båda håll samtidigt?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Det här spelet är bara såååååååå awesome, älskar musiken och att windowed mode finns är också awesome.
Tog nån minut inan jag fattade hoppfunktionen men älskar spelet

10/10

Det var alla banor klarade och det var ett helt klart hundra %'igt kul men ibland frustrerande spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klegg:

riktigt roligt och beroende framkallande spel! verkligen awesome rakt igenom
En iOS variant av spelet vore verkligen klockrent!
Annars det ända som fattas är att själv få configurera kontrollerna hur man vill!

musiken passar in sjukt bra! snyggt jobbat!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Grymt spel, tack!!

Mvh en gammal Elastomania-älskare

Visa signatur

/Linuxs

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut

Tyvärr kan jag inte prova det då jag kör Linux.

Permalänk

Haha riktigt roligt! Tack

Permalänk
Medlem

Cutest little game EVAR!
Sjukt härligt lir! Tumme upp!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

LAN multi player kanske hade varit något!! jag och sambon ska ta och lira lite nu

[EDIT]
Sjukt coolt att de funkar i 5760x1080:D

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Riktigt nice, skall testas. Jag håller på att installera det atm, så man får väl se snart.

Permalänk
Sötast

Sweaty hands, tutorial tack

Permalänk
Medlem

Är jag efterbliven eller hur kör man står "Q,W" Och "E,R" i början men bilen vill inte åka

Permalänk

När jag startar spelet körs det i fullscreen och efter ca 1s när menyn kommer upp så börjar min startmeny att synas och fokus är inte längre på spelet. Går jag in i spelet igen försvinner fokus efter ca 1s igen.

Men det är säkert nåt med min dator. Håller på med en del saker och har haft den igång länge. Kör bland annat en spelserver på den.

Om jag stänger av explorer.exe fungerar det.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Skall testas hemma efter jobbet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9