Betala wow via sms eller telefon (LÄS!)

Permalänk
Medlem

Betala wow via sms eller telefon (LÄS!)

Hejsan det är så att jag har lite ont om cash på kortet och banken! Men har funderat och sökt hur mycket som helst efter betalnings tjänster där man kanske möjligt vis kan betala via sms eller telefon.
Då menar jag att man kanske kan skicka ett sms till paypal och då få paypal credits som man sedan kan betala med till Wow. eller ucash eller vad som helst! finns det nån som vet ett bra och unikt sätt Skriv för faaaeeen

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk

Tyvärr.
Du får be mamma/pappa att överföra pengar till dig.

Permalänk
Medlem

Delvis går det.

SMS-lån sen har du $$$$

Permalänk

SMS-lån är dock livsfarligt i vissa fall, så kolla noga.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Skrivet av partynikko:

Delvis går det.

SMS-lån sen har du $$$$

mjo men till en kostnad som är mycket högre än att gå och köpa ett gamecard direkt troligen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hellre avstå från spelandet ett par veckor än att ta SMS-lån. Lånar du t ex 1000kr så får du betala tillbaks efter en månad säkert 1300:- kanske mer.

Edit: kollade för skojs skull, så på ett ställe om du lånar 1000:- efter en månad betalar du 1250:- effektiv årsränta på endast 1350%.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Vad är det du ska betala? subscribtion, spelet?

Du kan ju beställa spelet eller gamecard på typ webhallen o välja faktura, då har du 14dagar på dig o betala. Du kanske har fått pengar innan dess? Alltid en lösning om man inte orkar vänta:P

Permalänk
Medlem

Månads avgiften, det måste finnas nåt sätt att kunna betala via mobil. vet att det fanns innan , men fattar inte vrf dom tog bort det, :/
men får väl helt enkelt betala via paypal då, men hade varit gött om någon visste nåt bra knep.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkah:

Månads avgiften, det måste finnas nåt sätt att kunna betala via mobil. vet att det fanns innan , men fattar inte vrf dom tog bort det, :/
men får väl helt enkelt betala via paypal då, men hade varit gött om någon visste nåt bra knep.

Faktura ? om du är studerande så hinner vi få pengar innan 14 dagar

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneBern:

SMS-lån är dock livsfarligt i vissa fall, så kolla noga.

I vissa fall?

Eller ja... kanske inte livsfarliga... men det finns iallafall inte ett enda tillfälle då det är bra.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

I vissa fall?

Eller ja... kanske inte livsfarliga... men det finns iallafall inte ett enda tillfälle då det är bra.

Kan ju vara livsfarliga, när man blir så skuldsatt, så tar man sitt liv när man inte orkar längre.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Beställ från någon webbutik mot faktura?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

ta fan inte sms lån för att spela wow, det är illa! Sms lån är dummaste du kan göra, då du kommer troligen bli skuldsatt och inte kan betala.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyran26:

ta fan inte sms lån för att spela wow, det är illa! Sms lån är dummaste du kan göra, då du kommer troligen bli skuldsatt och inte kan betala.

Ett gott råd kan ju vara att ALDRIG ta lån. Det är alltid mycket bättre o lägga undan en liten summa varje månad istället för att sitta och betala av ett lån.

Tycker det känns så skönt att vara skuldfri, förutom de vanliga räkningarna man har varje månad. Skulle aldrig kunna skaffa mig något för pengar som inte är mina.

Skulle vilja se om någon kunde ge en enda bra anledning till o ta ett lån? Det finns ju ingen?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ett gott råd kan ju vara att ALDRIG ta lån. Det är alltid mycket bättre o lägga undan en liten summa varje månad istället för att sitta och betala av ett lån.

Tycker det känns så skönt att vara skuldfri, förutom de vanliga räkningarna man har varje månad. Skulle aldrig kunna skaffa mig något för pengar som inte är mina.

Skulle vilja se om någon kunde ge en enda bra anledning till o ta ett lån? Det finns ju ingen?

Du sparar undan pengar så att du kan ta med dig en skottkärra pengar när du köper en bil, alternativt fyller denna bil med pengar när du skall köpa ett hus?

Klart som fasen lån är praktiska, inte optimala, men väl praktiska.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Ett gott råd kan ju vara att ALDRIG ta lån. Det är alltid mycket bättre o lägga undan en liten summa varje månad istället för att sitta och betala av ett lån.

Tycker det känns så skönt att vara skuldfri, förutom de vanliga räkningarna man har varje månad. Skulle aldrig kunna skaffa mig något för pengar som inte är mina.

Skulle vilja se om någon kunde ge en enda bra anledning till o ta ett lån? Det finns ju ingen?

Skulle vilja se dig köpa ett hus då.
Innan du sparat ihop 1-2miljoner så har du trillat av pinnen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johan^junior:

Du sparar undan pengar så att du kan ta med dig en skottkärra pengar när du köper en bil, alternativt fyller denna bil med pengar när du skall köpa ett hus?

Klart som fasen lån är praktiska, inte optimala, men väl praktiska.

Nja, låna pengar till bil är jag också väldigt anti mot... eftersom jag inte ser någon anledning till o skaffa sig så dyr bil.

Visst vore det kul att ha en ny fin bil, det kan jag hålla med om. Men är det så roligt o åka omkring i en bil som till största delen ägs av banken? Dessutom så är bilen i stort sett färdig för skroten när man väl är klar med avbetalningen. xD Men men... det är upp till var och en att välja hur de vill göra.

Lån till hus är väl såklart mer befogat, där får man ju se avbetalningen på lånet som en hyra, precis som när man bor i lägenhet.

Det jag först o främst tänkte på var folk som väljer lån/avbetalning för t.ex. en ny tv, stereo eller dator.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Lån bör endast övervägas vid investeringar, ALDRIG till löpande utgifter.
Har man problem med det senare lever man över sina tillgångar och då bör man istället omstrukturera sitt liv, inte ta lån.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Nja, låna pengar till bil är jag också väldigt anti mot... eftersom jag inte ser någon anledning till o skaffa sig så dyr bil.

Visst vore det kul att ha en ny fin bil, det kan jag hålla med om. Men är det så roligt o åka omkring i en bil som till största delen ägs av banken? Dessutom så är bilen i stort sett färdig för skroten när man väl är klar med avbetalningen. xD Men men... det är upp till var och en att välja hur de vill göra.

Lån till hus är väl såklart mer befogat, där får man ju se avbetalningen på lånet som en hyra, precis som när man bor i lägenhet.

Det jag först o främst tänkte på var folk som väljer lån/avbetalning för t.ex. en ny tv, stereo eller dator.

Ja de är ofta så att 5 år gamla bilar är färdiga för skroten. Vilken värld lever du i?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Ja de är ofta så att 5 år gamla bilar är färdiga för skroten. Vilken värld lever du i?

Tänkte ungefär samma sak. Alla som köper en ny bil idag har någon form av lån/finansiering på dem (givetvis finns det undantag), eftersom att folk sitter inte och sparar ihop flera hundra tusen till en bil.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Tänkte ungefär samma sak. Alla som köper en ny bil idag har någon form av lån/finansiering på dem (givetvis finns det undantag), eftersom att folk sitter inte och sparar ihop flera hundra tusen till en bil.

Varför inte?

Köper du en bil för 200k och tar ett normalt lån med t.ex. 8års avbetalning (och 5% ränta) får du betala totalt 250k-300k. Du betalar alltså 50-100 tusen rakt till banken (går att dubbla värdena om man vill ha riktigt fin bil). Jag väntar hellre något år med min bil och köper en som kostar 25-50% mer isåfall utan att betala ett öre till banken... (om jag nu skulle köpa bil öht).

Vad gäller huruvida en bil än färdig för skroten om 8 år låter jag vara osagt. Men en 8år gammal bil som kostar 350-500k ny (t.ex. välutrustad volvo s80) får du på blocket för 50k, så nog har den förlorat 80-90% av sitt värde iaf.

Skrivet av Death On Wings:

Skulle vilja se dig köpa ett hus då.
Innan du sparat ihop 1-2miljoner så har du trillat av pinnen.

Lån för husköp är något HELT annat av en mycket viktig anledning:

1.) Hus/bostadsrätter förlorar generellt inte i värde över en längre tid, tvärtom brukar de öka i snitt med minst 5% per år i värde om det inte ligger helt ute i ödemarken. Om du tar ett lån på 2miljoner för att köpa ett hus kan det isåfall vara värt ca 5.3 miljoner om 20år och du har tjänat 3.3miljoner utan att betala av ett öre på lånet. (det motsvarar för övrig 165 tusen extra i årsinkomst).

Sorry för massiv offtopic. Min poäng var att fylla i vad som tidigare sagts: Ta aldrig lån för konsumtion, du förlorar stort på det i längden.