Sapphire lanserar Edge-HD med Nvidia Ion 2

Permalänk
Melding Plague

Sapphire lanserar Edge-HD med Nvidia Ion 2

Sapphire utmanar Zotac Zbox med den nya minimala mediadatorn Edge-HD. Specifikationerna avslöjar bland annat Nvidia Ion 2.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant liten "leksak". Ska bli kul o se tester för att se vad den klarar av.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är problematiskt med alla dessa minidatorer är att de bygger på specialdelar och då framförallt fläktar. Om fläkten är högljud eller börjar gå sönder så verkar ju denna typ av dator vara slit och släng produkt.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Inte mer annorlunda an vilken annan atom platform?

Nej tack...Mer Fuzion!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Verkar vara snygg iaf Men hade gärna sett Fuzion i den.

Hoppas på test på denna

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av heande:

Det jag tycker är problematiskt med alla dessa minidatorer är att de bygger på specialdelar och då framförallt fläktar. Om fläkten är högljud eller börjar gå sönder så verkar ju denna typ av dator vara slit och släng produkt.

Riktad mot Svensson så ja, slit och släng helst en ny varje år

Tycker den är snygg men skulle aldrig köpa en "mediadator" bygger hellre en liten server själv

Permalänk
Medlem

Sapphire? NVIDIA!? IN ONE MACHINE!!? *head implodes*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundkex:

Sapphire? NVIDIA!? IN ONE MACHINE!!? *head implodes*

Glöm inte att det även är Intel i.

Lite interessant att de väljer en äldre plattform, med två tillverkare som de så vitt jag vet inte använt förut, när du kunde tagit Fusion.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Glöm inte att det även är Intel i.

Lite interessant att de väljer en äldre plattform, med två tillverkare som de så vitt jag vet inte använt förut, när du kunde tagit Fusion.

En stor orsak tror jag nog är att när det gäller just mediaspelare, så vill väldigt många ha möjligheten att köra Linux smärtfritt (XBMC Live tex). Och så länge AMD inte fixar till sina drivrutiner en gång för alla så är detta helt enkelt det bästa allround valet.

Vet man med sig själv att man bara ska köra Windows så är självklart Brazos ett bra val. Men nu är ju det långt ifrån alla potentiella köpare.

Permalänk
Medlem

Alltid undrat varför en del tillverkare väljer att lägga in FreeDOS. Det är väll ändå ingen användare som fortsätter använda det? Och om absolut alla ändå formaterar om hårddisken, varför då lägga in det?
Hade det inte varit vettigare att lägga in någon populär Linux-dist som fungerar bra på maskinen, eller om det är för mycket jobb, att inte röra hårddisken, och låta den vara blank?
Det de gör nu känns bara som att det kostar de pengar (antagligen inte mycket, men ändå), uatn att en enda människa ser det som en fördel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Det jag tycker är problematiskt med alla dessa minidatorer är att de bygger på specialdelar och då framförallt fläktar. Om fläkten är högljud eller börjar gå sönder så verkar ju denna typ av dator vara slit och släng produkt.

Håller med till punkt o pricka här. De borde göra den 2 cm fetare och stoppa en en 12cm fläkt som ultrakyler hela systemet. Lite mesh dör ju ingen av.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv

Wow, FreeDos! Coolt, men varför inte XBMC Live direkt? Eller helt enkelt Ubuntu?

Permalänk
Medlem

Känns som om hela boxen kommer tippa över när man sätter i sladdarna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Inte mer annorlunda an vilken annan atom platform?

Nej tack...Mer Fuzion!

Du verkar ju vara otroligt påläst om AMDs nya plattform när du inte ens kan stava rätt på namnet...

OnT verkar det vara en trevlig liten maskin. 530g är verkligen ingenting

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Inaktiv

Den stora frågan är varför Sapphire väljer Intel och Nvidias gamla produkter när AMD har nylanserade Fusion? Produkten måste nästan vara ett skämt.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Den stora frågan är varför Sapphire väljer Intel och Nvidias gamla produkter när AMD har nylanserade Fusion? Produkten måste nästan vara ett skämt.

För att AMDs drivrutiner för linux helt enkelt SUGER Har testat de själv. Skulle hellre köpa den här än Zbox (som visserligen var snyggare).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

För att AMDs drivrutiner för linux helt enkelt SUGER Har testat de själv. Skulle hellre köpa den här än Zbox (som visserligen var snyggare).

Nu har jag också använt AMD's Radeondrivare (öppna såväl som stängda) och är av den uppfattningen att de snarare fungerar mycket bra i dagsläget. Nu har jag iofs inte grävt och petat med samtliga funktioner men ja, suger gör de då inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu har jag också använt AMD's Radeondrivare (öppna såväl som stängda) och är av den uppfattningen att de snarare fungerar mycket bra i dagsläget. Nu har jag iofs inte grävt och petat med samtliga funktioner men ja, suger gör de då inte.

problemet är linux motsvarighet till dxva2 som fungerar till nvidia men inte amd.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Skrivet av heande:

problemet är linux motsvarighet till dxva2 som fungerar till nvidia men inte amd.

Precis. Att säga att det suger kanske var för hårt, men de lämpar sig knappast för spel eller för krävande användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Du verkar ju vara otroligt påläst om AMDs nya plattform när du inte ens kan stava rätt på namnet...

Oj, ber om ursäkt för dedär Skuller på jetlag (Sitter i Thailand @ the moment)

Men det som jag i alla fall försökte säga va att jag tycker det verkar...ärlig talat dumt att välja Atom just nu...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

ärlig talat dumt att välja Atom just nu...

om du nöjer dig med windows ja, annars är fuzion ganska värdelöst pga det jag skrev ovan.

Visa signatur

| Errare humanum est |