Spekulationer om nya ägare ger AMD uppgång på börsen

Permalänk
Medlem

Jag skulle hoppas på att TI köper AMD, en bra spark in i den mobila processormarknaden. Tror dem skulle vara rätt kompetenta ägare

Utalandet baserat på egen reflektering.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hoppas de stannar som det är^^

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Var misstag att göra sig av med Meyer innan man sett hur det går för Llano och Bulldozer. Känns som att AMD behöver en långsiktig partner med förtroende och pengar nog att ge dem lite spelrum.

IBM skulle troligtvis aldrig köpa AMD, tror mer på ny aktör.

Jag tycker snarare att det var ett misstag att ge Dirk Meyer något som helst inflytande från allra första början, vid 2003-2004 eller när det var. Han borde hålla sig till teknikavdelningen, och inte börja dirigera företaget. Han pajade mycket av det som gjorde AMD bra då, och med sin syrliga attityd fick han många duktiga ingenjörer att dra.

Att han får sparken nu, när han faktiskt ändå varit med så länge och skutan äntligen börjar gå åt rätt håll, finner jag märkligt.

Skrivet av rullekorn82:

Yes!

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Vilket trist attityd att VD'ar måste avgå så fort det inte är medvind.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Jag tycker snarare att det var ett misstag att ge Dirk Meyer något som helst inflytande från allra första början, vid 2003-2004 eller när det var. Han borde hålla sig till teknikavdelningen, och inte börja dirigera företaget. Han pajade mycket av det som gjorde AMD bra då, och med sin syrliga attityd fick han många duktiga ingenjörer att dra.

Kan du utveckla det?
Min uppfattning är att han har varit väldigt bra för AMD men jag har jävligt dålig koll.

Skrivet av Ish:

Vilket trist attityd att VD'ar måste avgå så fort det inte är medvind.

Dirk hade väll medvind?
2 väldigt framgångsrika generationer grafikkort i ryggen och på väg att lansera två starka grejer på CPU-sidan, ett helt nytt APU-koncept och en helt egen och ny CPU-design i Bulldozer.
En framgångsrik omstrukturering med att göra Global Foundries fristående osv.

Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

Vilket trist attityd att VD'ar måste avgå så fort det inte är medvind.

Var typ bara 5xxx och Xserien som var t.ex ATI's goldenage, då kan vi räkna in det med AMD då dem vart close together väldigt länge.

Nej tack till Samsung, utvecklingen har börjat segas ner redan för mycket till persondatorer.. Om Samsung tar över kommer det finnas 1 ingenjör som jobbar med persondatorers processorer. Nu har smartphones och tablets blivit mainstream.

Hoppas seriöst på Microsoft, eller DELL för andra delen.

Permalänk
Medlem

Styrelsen är väldigt knepig som ville ha bort Meyer för att han hade för lite fokus på mobila plattformar. AMD har haft stora framgångar inom det mesta just utom processorer och måste prioritera processorer som är deras huvudsaklighet. Mobila marknaden växer, men det gör server och PC marknaden också. Att ta beslutat att låta Meyer avgå är ett stort misstag, men AMD lär knappast försvinna. Det händer inte.

Skrivet av Kilroy:

Det har ju varit en del väldigt kunnigt spekulerande om att detta är huvudanledningen till att Dirk Meyer fick sparken.
Dirk Meyer har varit väldigt framgångsrik men han är inte typen som vill sälja, han vill driva företaget vidare i egen regi.

Instämmer 100%

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Var typ bara 5xxx och Xserien som var t.ex ATI's goldenage, då kan vi räkna in det med AMD då dem vart close together väldigt länge.

Nej tack till Samsung, utvecklingen har börjat segas ner redan för mycket till persondatorer.. Om Samsung tar över kommer det finnas 1 ingenjör som jobbar med persondatorers processorer. Nu har smartphones och tablets blivit mainstream.

Hoppas seriöst på Microsoft, eller DELL för andra delen.

Jag extremt svårt att tänka mig att Microsoft skulle kliva in, kan inte tänka mig att det skulle bli rätt någonstans. Dell tror jag inte heller på, det skulle skada affärsrelationerna med Intel för mycket.

Oracle kanske ska fortsätta shoppa?