Permalänk
Medlem

Wall-S

Ett bygge som kommer byggas som en tavla. Servern kommer dessutom vara helt passiv kyld.

Projekttråd: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Wall-S

Permalänk

Kylaren är ju bara underbar, har en likadan (y)

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Kylaren är ju bara underbar, har en likadan (y)

Gött! Har läst en del om den och det ska tydligen vara den bästa kylaren när det gäller att kyla passivt (iaf som en fattig student har råd med). Följ gärna projekttråden: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Permalänk
Skrivet av dole_95:

Gött! Har läst en del om den och det ska tydligen vara den bästa kylaren när det gäller att kyla passivt (iaf som en fattig student har råd med). Följ gärna projekttråden: http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Jodå, ska följas med intresse. Om jag får komma en en personlig åsikt, bygg allt på en MDF skiva, som du gör fördjupningar i, där du monterar komponenterna, och lägg lite vit/svart lack över träet !

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Jodå, ska följas med intresse. Om jag får komma en en personlig åsikt, bygg allt på en MDF skiva, som du gör fördjupningar i, där du monterar komponenterna, och lägg lite vit/svart lack över träet !

Tack för förslaget! Har stora funderingar kring vad jag ska bygga på, så det uppskattas verkligen. Frågan är bara hur det blir med jord och sådant?

Permalänk
Skrivet av dole_95:

Tack för förslaget! Har stora funderingar kring vad jag ska bygga på, så det uppskattas verkligen. Frågan är bara hur det blir med jord och sådant?

Du måste ju koppla in strömsladden och sådant någonstanns, och då lär du ju ha en kabellist eller liknande på väggen. Så dra jordkabel i kabellisten och koppla emot ett element elr liknande?

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Jag gillar idén med att ha världens största kylare på världens minsta moderkort.

Det hade varit ganska tufft om du istället för en tavla byggde in moderkortet i ett litet chassi och lät kyltornet sticka ut.

Permalänk
Skrivet av dole_95:

Tack för förslaget! Har stora funderingar kring vad jag ska bygga på, så det uppskattas verkligen. Frågan är bara hur det blir med jord och sådant?

orkar den pico psu verkligen med 4 diskar kopplade?

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

orkar den pico psu verkligen med 4 diskar kopplade?

Just nu sitter det ju 5 diskar i. Hade 6 diskar ett tag och det fungerade fint det också

Permalänk
Medlem

Roligt projekt, hoppas du får upp den på väggen.

Hur varm blir CPUn med den kylaren? Idle och vanlig surfbelastning?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Förlåt för lite sent svar, har inte haft tillgång till dator de senaste dagarna. Jag mätte precis temperaturen vid idle (har lite olika servertjänster igång som inte drar speciellt mycket processorkraft (Load 2% enligt RealTemp)). Jag får då ca. 35grader. Öppnade massa flikar i FireFox (Load 3-6%) och då gick tempen upp till 40grader (sjönk ganska snabbt tillbaka till 36grader).

Hoppas detta röriga inlägg gav dig någon form av hjälp iaf

Permalänk
Medlem

Det va ett bra svar. är lite inne på att bygga mig en liten desktop (eller något) som ska vara fläktlös (om det går) men ändå har lite cpu om man vill. därför jag va lite nyfiken.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact