Permalänk
Medlem

Datorbygge i olja

Jag och en polare ska som projektarbete bygga ett eget datorchassi som vi ska fylla med olja för att sedan lägga datorn i. Undrar nu för jag vet att flera stycken här har gjort det redan är vad ska man använda för olja? Gärna vart den finns att köpa också skulle underlätta

Permalänk
Medlem

Citerar jycken från en annan tråd jag fann efter 10sec sökning (tråd = http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko... )

Permalänk
Medlem

Olja som inte leder ström, Isolerolja.

Permalänk

blir inte komponenterna förstörda?

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lon Höppö:

blir inte komponenterna förstörda?

Dom blir oljiga, dom förstörs ju inte

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera att du gör detta som projektarbete. Jag gjorde det och det var väll rätt nice i början men sedan när oljan kom in i bilden så blev det bara kladdigt, äckligt och opraktiskt. Fick visserligen MVG så jag är rätt nöjd men hade jag vetat vilket jävla kladd och meck det skulle bli så skulle jag inte gjort det. Framför allt skulle jag inte göra det på den datorn som jag använder dagligen!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Kan inte rekommendera att du gör detta som projektarbete. Jag gjorde det och det var väll rätt nice i början men sedan när oljan kom in i bilden så blev det bara kladdigt, äckligt och opraktiskt. Fick visserligen MVG så jag är rätt nöjd men hade jag vetat vilket jävla kladd och meck det skulle bli så skulle jag inte gjort det. Framför allt skulle jag inte göra det på den datorn som jag använder dagligen!

Lider med dig men detta var bara för komiskt. (Föreställer mig en dator som droppar olja på bordet) XD

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl snarare typ ett akvarium fyllt med olja som man sedan sänker end komponenterna i, och det verkar opraktiskt, kladdigt, jobbigt, besvärligt, dyrt men framförallt otroligt HÄFTIGT!

Gör det säger jag, och gör det rejält! Glöm inte att posta massa bilder också

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Lider med dig men detta var bara för komiskt. (Föreställer mig en dator som droppar olja på bordet) XD

Det finns väll inte mycket att lida med för? Jag byggde en opraktiskt dator som projektarbete och fick till råga på det MVG. Det var ju inte att chassiet läckte eller något i den stilen utan när jag tex var tvungen att byta moderkort det blev jävligt drygt och jobbigt. Också jävligt jobbigt att bygga något som skall vara helt tätt

Förstår faktiskt inte det roliga men det var väll trevligt att man kan göra någon glad

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS