Need For Speed : Hot Pursuit

Permalänk
Medlem

någon av er trolls som faktist har köpt! spelet och vill ge mig lite driver-names? börja få ont om motståndare, synd att ett spel som nfshp får så lite uppmärksamhet här hos SWEC

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Köpte mig en joystick och detta spel i helgen.
Riktigt bra spel det här. Helt underbar fartkänsla och snygg grafik. Styrningen känns mycket naturlig med joysticken också.
Det senaste bilspel jag körde var nog Lotus turbo esprit challenge 2 på amigan i början på 90-talet, så detta blev ju en rätt stor förbättring

Sen finns det alltid lite saker att klaga på också.
Hade varit trevligt att kunna köra med vy inifrån förarsätet och manuell växling hade ju kunnat vara bra som alternativ.
Lite bra musik att välja på hade varit bra också. Nu är det nån sort hip hop, rap eller vad det nu kallas..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Fick hem spelet i brevlådan idag. Spelade någon timme som allra hastigast. Känns som att man blir illa tvungen att införskaffa XBL Gold för att få ut 100% av spelet.

EDIT: Gillade det jag spelade, kanske skulle förtydliga det.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Köpte mig en joystick och detta spel i helgen.
Riktigt bra spel det här. Helt underbar fartkänsla och snygg grafik. Styrningen känns mycket naturlig med joysticken också.
Det senaste bilspel jag körde var nog Lotus turbo esprit challenge 2 på amigan i början på 90-talet, så detta blev ju en rätt stor förbättring

Sen finns det alltid lite saker att klaga på också.
Hade varit trevligt att kunna köra med vy inifrån förarsätet och manuell växling hade ju kunnat vara bra som alternativ.
Lite bra musik att välja på hade varit bra också. Nu är det nån sort hip hop, rap eller vad det nu kallas..

Bilspel med joystick?! Haha

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

allvarligt har ni köpt spelet?
har dom byggt om hela spelet eller? sist jag körde gick det knappt att spela med ratt... need for speed is going Down!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

allvarligt har ni köpt spelet?
har dom byggt om hela spelet eller? sist jag körde gick det knappt att spela med ratt... need for speed is going Down!

Det beror nog på att du är helt enkelt en usel förare och så länge du inte slår mina tider i Autolog (vilket enbart funkar om man köpt spelet) får du mig inte att tro nånting annat.
Jag tycker det är det bästa NFS som har gjorts på länge och just Autolog är en funktion som gör att spelet aldrig tar slut.
@jesper : hoppas du menar gamepad, tro inte det blir bra tider med joystick

och för övrigt går det att köra med insidecar-view, finns en kamera mod till spelet

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bilspel med joystick?! Haha

Dårå ?

Det är med joystick jag alltid kört bilspel på den gamla goda tiden med Commodore 64:an och amigan.
Att köra med tangentbord eller gamepad är helt uteslutet för mig. Då kan jag inte styra för fem öre.
Det enda som skulle vara bättre är ratt. Får se om jag köper mig en sån så småningom.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt på Steams rea i natt, är det någon som lirar online?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Inaktiv

Eptk:
gammal tråd så nu blir vi kanske lynchade, men får vara värt. Grafiken i spelet? ska det se ut som ett spel från 95? sjukt dåligt och inga direkt inställningar för att snygga itll det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Eptk:
gammal tråd så nu blir vi kanske lynchade, men får vara värt. Grafiken i spelet? ska det se ut som ett spel från 95? sjukt dåligt och inga direkt inställningar för att snygga itll det.

Hur får du detta att se ut som ett spel från 95?
Tror du tänker på gamla Need For Speed III Hot Pursuit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed_III:_Hot_Pursuit

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

http://elmundotech.files.wordpress.com/2010/06/need_for_speed...

Hur får du detta att se ut som ett spel från 95?
Tror du tänker på gamla Need For Speed III Hot Pursuit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed_III:_Hot_Pursuit

Han kanske har en dator från 95?

Köpte det också på steam rean. Men shit vilket dåligt spel, ingen känsla alls i det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Han kanske har en dator från 95?

Köpte det också på steam rean. Men shit vilket dåligt spel, ingen känsla alls i det.

Måste vara så.
Självklart inte bästa bilspelet men för 60kr tyckte jag att det var värt pengarna, kul att köra online med folk faktiskt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd

Ja online har jag inte testat, Nästan alla spel blir ju roligare om man spelar mot andra så man får väl göra ett försök ikväll om man får tid. Är det många som lirar online?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eptk:

http://elmundotech.files.wordpress.com/2010/06/need_for_speed...

Hur får du detta att se ut som ett spel från 95?
Tror du tänker på gamla Need For Speed III Hot Pursuit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed_III:_Hot_Pursuit

Jag menar detta:

http://hotpursuit.needforspeed.com/media

Med autolog och hela baletten, eller finns det flera att välja mellan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Jag menar detta:

http://hotpursuit.needforspeed.com/media

Med autolog och hela baletten, eller finns det flera att välja mellan?

Ja alltså kör du på högsta grafik är de ju snyggare än de där

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande spelar detta? Köpte det på steam-rean, lägg till mig! : ) Milum89