Permalänk
Medlem

Fatal1ty Vs Sabertooth

Tjina!
Har slängt ihop en fin dator på Inet och ska beställa om en vecka.
Problemet är att jag har beslutsångest mellan Asrock Fatal1ty och Asus Sabertooth.
Vilket är "prisvärdast" och vilket skulle ni tagit?
Har ingen erfarenhet av varken ASRock eller Asus och det blir mitt första "seriösa" bygge..
Förra bygget för 5 år sen tog jag bara nå random grejjer som passa ihop -.-

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Medlem

Asus, för garantin.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

ASRock, för funktionen.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Gigabyte, for the fuck of it. : )

Visa signatur
Permalänk

Ok lite mer info än ovan då.
Jag skulle välja Asus av 3 anledningar.
1. Asus har alltid visat på en riktigt bra service i alla lägen. Om något händer så är du 100% täckt.
2. Asus kylning på just det kortet är riktigt bra!
3. Och en personlig åsikt är att jag haft asus kort de senaste 8 åren och jag har aldrig haft problem.
Allt är en smak sak självklart men frågar du mig så går ASUS i topp.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

1. Asus Sabertooth
Har även jag haft asus i flera år och har aldrig haft några som helst problem med dem samt om det skulle vara något så har de stor supportverksamhet via forum osv. Dock vet jag inte hur det är med själva kylningen på saberkortet då det kapslar in luften och gör något försök till att "flusha" ut den via kanaler under skalet. I min mening tror jag att det blir varmare än om det inte skulle vara skyddat med sitt armor hölje. Så det tåls att reda ut kylningen.
2. Asrock fatality
Ingen egen erfarenhet av Asrock men min bror har kört dem och de har haft helt ok moderkort. Det som lockar med denna vara är just funktionaliteten i egenskap av "gamer". Tror inte man har nytta av det annars.

Sen är det väl upp till tycke och smak när det kommer till utseenden osv. Själv var jag inne på sabertooth men när jag såg p67 delux så verkade det mer intressant då jag inte vågade satsa på sabertoothen pga kylningen.

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig ett Sabertooth och är tokigt nöjd med det.
Temps på bilden visar då jag sett/ser serier på ena skärmen och spelar på andra skärmen.

Visa signatur

En data!