MSI GX660-266NE - Hur mycket kan jag sälja den för?

Permalänk

MSI GX660-266NE - Hur mycket kan jag sälja den för?

Hej

Jag har haft datorn i ca 1 månad och är inte direkt nöjd. Köpte den hos webhallen. Tycker att Full hd är för mycket för en 15.6" och gillar inte tangentbordet och placering av portarna. Det är ju för sent att ångra köpet så jag funderar på att sälja den och lägga till lite pengar för att köpa en asus g73 17.3".

Jag gillar ati kort fast asusen har nvidia gtx 460 och är 1000 kr billigare än den med hd 5870 så det blir nog nvidia.

Jag undrar också om jag nu ska sälja dator och den måste skickas. Blir frakten 180 kr som det står på postens sida? http://www.posten.se/c/postguideParcelDom

mvh

Permalänk

Jo jag håller med om att full hd är för mycket på en 15.6" , tycker nästan det är för mycket även på min 21.5" monitor. Själv har jag samma MSI som du fast med 720p skärm och det är precis lagom till 15.6". Vet inte vad du kommer att få men runt 8000k kanske ? annars kan ju du köpa till en extern skärm till laptopen om du nu inte behöver ha datorn i knät då.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Jo jag håller med om att full hd är för mycket på en 15.6" , tycker nästan det är för mycket även på min 21.5" monitor. Själv har jag samma MSI som du fast med 720p skärm och det är precis lagom till 15.6". Vet inte vad du kommer att få men runt 8000k kanske ? annars kan ju du köpa till en extern skärm till laptopen om du nu inte behöver ha datorn i knät då.

En extern skärm har jag då jag har en stationär dator också. Tänkte också 8000 kr. Skulle ha valt asusen redan från början. Tänkte fixa den med 1600x900 upplösning iallafall.

Permalänk
Skrivet av Bokhylla2000:

En extern skärm har jag då jag har en stationär dator också. Tänkte också 8000 kr. Skulle ha valt asusen redan från början. Tänkte fixa den med 1600x900 upplösning iallafall.

Ja även till 17.3" så är full hd för mycket, 1600x900 är nog lagom till den storleken.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Ja även till 17.3" så är full hd för mycket, 1600x900 är nog lagom till den storleken.

Yeam testade igår att köra 1600x900 non-native på msin och det var bra. Bara att det var non-native så det blev suddigt

Får lägga upp en annons på blocket och kanske här på swec snart då.

Permalänk
Medlem

Du har helt rätt, full hd är för mkt på en 15-17" tycker jag med iallafall.. Synd att alla ska klämma in full hd överallt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Du har helt rätt, full hd är för mkt på en 15-17" tycker jag med iallafall.. Synd att alla ska klämma in full hd överallt

Det kändes dåligt att lira starcraft 2 med 15" full hd

Permalänk
Medlem

mmmm. dom kostar run 10 ny va? testa med 9000, du kommer ha folk som prutar endå.

själv fick jag en ok deal på en asus g73 så jag är ganska nöjd.. finnns inget bättre för priset iaf

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Skrivet av Melekai:

mmmm. dom kostar run 10 ny va? testa med 9000, du kommer ha folk som prutar endå.

själv fick jag en ok deal på en asus g73 så jag är ganska nöjd.. finnns inget bättre för priset iaf

Har lagt upp på tradera och det blir en annons här på swec och blocket om tradera inte funkar.

Har du g73 med full hd?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Har lagt upp på tradera och det blir en annons här på swec och blocket om tradera inte funkar.

Har du g73 med full hd?

Tror det var han som "snodde" en G73 här på marknaden för 5000:-

Jag har en G73 med full HD och i vissa fall känns det lite väl högupplöst. Problemet är väl störst när man surfer, men man kan ju alltid zooma. Spel fungerar däremot bra, men givetvis ska grafikkortet kämpa mer med en full HD än med en vanlig skärm. Dessutom kommer det bli problem med nyare spel då grafikkortet kanske inte klarar av full HD med hyfsade inställningar. En icke full HD kommer leva lite längre pga. detta.

EDIT: Var inne på din aktion och det ser inte bra ut..... Inga omdömen och kass annons. Ja, jag vet jag är snäll Det går bra att ändra annonsen utan att det kostar dig extra.

Lägg till Payson garanti som betalningsalternativ. Du lär få fler bud/högre pris. Jag skulle aldrig köpa en dyr dator av en helt ny traderare utan nån form av säkerhet.

Ta lite vettigare kort på datorn! 1 av datorn framifrån, 1 med allt tillbehör/förpackning och sånt, 1 häftig bild som du snor från nätet. Se en av mina avslutade auktioner här: http://www.tradera.com/HP-DV8279ea-17-barbar-dator-med-Window...

Sedan skriver du en bättre text:
Beskriv datorn som den är världens bästa dator... Grymt snabbt grafikkort som klarar alla dagen spel. Snabb CPU och mycket hög kvalitet. Stoooor hårddisk och häftigt design. Ta i, dock utan att ljuga.

Engelska är big nono (även under specifikationer). Då tror man att du är en fuskare från Nigeria som precis har upptäckt google translate.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tror det var han som "snodde" en G73 här på marknaden för 5000:-

Jag har en G73 med full HD och i vissa fall känns det lite väl högupplöst. Problemet är väl störst när man surfer, men man kan ju alltid zooma. Spel fungerar däremot bra, men givetvis ska grafikkortet kämpa mer med en full HD än med en vanlig skärm. Dessutom kommer det bli problem med nyare spel då grafikkortet kanske inte klarar av full HD med hyfsade inställningar. En icke full HD kommer leva lite längre pga. detta.

Trodde det var en moderator som fick en g73 för 5000 kr på marknaden. Det blir nog en g73 med 1600x900 i upplösning om jag får msin såld för ett bra pris!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Trodde det var en moderator som fick en g73 för 5000 kr på marknaden. Det blir nog en g73 med 1600x900 i upplösning om jag får msin såld för ett bra pris!

Det kan det mycket väl ha varit. Läs gärna mitt förra inlägg igen!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Det kan det mycket väl ha varit. Läs gärna mitt förra inlägg igen!

Ah tack Första gången jag använder mig av tradera. Ska ändra annonsen

Edit: Har nu ändrat lite på annonsen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Ah tack Första gången jag använder mig av tradera. Ska ändra annonsen

Edit: Har nu ändrat lite på annonsen

Mycket bättre! Du har PM

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...