Red Dead Redemption eller Undead Nightmare?

Permalänk
Inaktiv

Red Dead Redemption eller Undead Nightmare?

Tjo, jag undrar bara, vad är det man får med på Undead Nightmare förutom de olika zombie "modesen"? och får man även med "Freeroamandet" och alla tidigare online modes?

Tänker skaffa red dead redemption, men undrar om man får med det messta från ettan till det billigare Undead nightmare, eller är det bara ett tillägg?

Permalänk
Medlem

Mitt förslag är att köpa RDR, sedan köpa den/de DLC-pack du vill ha till RDR.
Kan inte annat en rekommendera undead nightmare sen när du är färdig med RDR, men det är just bara en DLC-pack....en väldigt bra sådan också!

Permalänk
Avstängd

RDR är ett extremt tråkigt och överratat spel.

Köp undead om du vill ha lite roligare, och med en vän.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

RDR är ett extremt tråkigt och överratat spel.

Köp undead om du vill ha lite roligare, och med en vän.

Lyssna inte på denna människa är mitt andra förslag ;).
Alla tycker vi olika men med tanke på vad spelet sålt, fått av spel recensenter, vad det flesta andra tycker.
Så att säga att detta spel är extremt tråkigt kan inte vara mer fel, men han får givetvis tycka så.

Gå ut på olika spelsajter och se efter själv så kmr du förstå vad jag menar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xi:

Lyssna inte på denna människa är mitt andra förslag ;).
Alla tycker vi olika men med tanke på vad spelet sålt, fått av spel recensenter, vad det flesta andra tycker.
Så att säga att detta spel är extremt tråkigt kan inte vara mer fel, men han får givetvis tycka så.

Gå ut på olika spelsajter och se efter själv så kmr du förstå vad jag menar.

Då är alltså WoW och Call of Duty serien dom bästa spelen på planeten? För att dom sålt såååå bra!

Men ja, spelet är skitkul för den som tycker om att:

Rid ett par minuter dit. Se eventuell cutscene, döda folk. Rid tillbaka. Och upprepa.
Uppdragen, dom flesta, har ju inget att göra med själva plot.
Repetitivt, repetitivt och åter repetitivt.

Det är en sämre version av GTA IV, som dock är mer underhållande.
Men Donkey lady är ju priceless!

Citat:

You are extremely limited as to what you can do, and nobody say it has endless things to do because of its huge map. It is all endless space. There really is no storyline. Hunt down your gang members to get your family back... that is it right there. NO STORY! over half of the required missions have nothing to do with the plot. Over 60 percent of gameplay is riding on your horse to the next part. The character graphics suck for both 360 and ps3, yeah at first it seemed cool, but the moment i saw the first cutscene i was like wtf is this. At times you are herding cows, and it is just like wtf, I can understand for the beginning levels but why this late into the game. I have no idea how this game got such good reviews. Maybe it is a good western game? well it is close to being the ONLY western game. Online play isn't very organized either... this game really wasn't worth it, but for some reason people say it has a storyline and is compelling, they must have never played a "Metal Gear Solid" game if they think red dead redemption has a story to tell.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

RDR först, för Undead Nightmare är bara ett DLC, såvitt jag förstått.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Red Dead Redemption är som GTA IV ca 100 år tidigare

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hamzta: "Då är alltså WoW och Call of Duty serien dom bästa spelen på planeten? För att dom sålt såååå bra!"

Jag menade inte BARA hur det sålt, läs om och läs rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xi:

Hamzta: "Då är alltså WoW och Call of Duty serien dom bästa spelen på planeten? För att dom sålt såååå bra!"

Jag menade inte BARA hur det sålt, läs om och läs rätt.

Nej, utan recensioner och vad folk tycker.
Alltså har inte 12miljoner WOW spelare fel.
Eller 25miljoner COD MW2 spelare.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Nej, utan recensioner och vad folk tycker.
Alltså har inte 12miljoner WOW spelare fel.
Eller 25miljoner COD MW2 spelare.

Lyssna, du tycker inte att spelet är bra det har vi nog alla fattat, du citerar en random spelare från något forum som också tycker det är tråkigt för att på då något sätt stärka det du tycker. Men det är bra att du har någon att prata detta med så nu kan du sluta klaga på spelet här och mejla med din kompis.

Allt han undrade var vilket av de två versionerna han skulle köpa, inte hur dåligt DU tyckte rdr var, även om du nu svarade delvis på hans fråga, var du tvungen att ge rdr en känga utan att någon bett om din åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xi:

Lyssna, du tycker inte att spelet är bra det har vi nog alla fattat, du citerar en random spelare från något forum som också tycker det är tråkigt för att på då något sätt stärka det du tycker. Men det är bra att du har någon att prata detta med så nu kan du sluta klaga på spelet här och mejla med din kompis.

Allt han undrade var vilket av de två versionerna han skulle köpa, inte hur dåligt DU tyckte rdr var, även om du nu svarade delvis på hans fråga, var du tvungen att ge rdr en känga utan att någon bett om din åsikt.

Någon tar illa upp!

Så, personen som frågar, ska bara lyssna på positiva kommentarer och köpa spelet.
Inte lyssna öht på negativa!

Jag förstår.
Och nej, det är inte min vän, det var en random googling.

Och då man ska följa ditt sätt att tänka, så måste ju COD och WOW vara störst bäst och vackrast.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Det var inte det jag menade, jag störde mig bara på att du sa att spelet var så extremt tråkigt när han inte ens fråga.
Har läst får många inlägg där någon bara "ne det är dåligt" från ingenstans.
Självklart är det inte så jag tänker, men sen är det ju så att ju fler det är som tycker en sak så är ju risken större att det faktiskt är så. Men man ska ALLTID ha sin egen uppfattning.

Permalänk

Köpte Red Dead igår och av det jag spelat så har det vart ruskigt bra. Grymt fin atmosfär i spelet, snygg grafik, fina miljöer och bra gameplay. Jag tycker inte spelet har varit särskilt repetitivt. Uppdragen är rätt blandade ändå, från att fösa kor till att skjuta skallen av elakingar. Mycket roligt med lassot också:P Ska definitivt köpa Undead när jag klarat ut Red dead!

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Inaktiv

Alright alright! Har läst igenom era svar / diskussioner och har bestämt mig för att skaffa RDR först och är det något jag gillar så skaffar jag även Undead Nightmare väldigt intressant att läsa era tankar och så förresten ! tack för hjälpen