Permalänk
Medlem

Mitt system - ink. billagaste casemod som finns.

Här är mitt system.

Specs:

Intel i5 760 @ 4.0 GHz
Corsair H50 m. 2 x Gentle Typhoon Ap14 P/P.
Asus P7P55D-E Pro
Ocz Gold edition 1600 cas 9 @ 1460
Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 800/2000 SLI
Corsair HX750 Modular
Vanligt DVD drive
Samsung 1TB F3
Fractal R3

Vad tycker ni? Jag är ganska stollt av kabeldragningen. Jag tänker köpa ett till GTX 460 och kanske lite aluminumplåt för att uppnå ett lite mer "clean" bygge.

EDIT: Köpt ett till gtx 460 och fixat lite kabeldragningen.

Mitt system - ink. billagaste casemod som finns.

Visa signatur

i5 3570K @ 4.4 Ghz // H80 // Asus Maximus Gene-V mATX // 16gb Samsung 30nm "Wonder ram" @ 2000 CL: 10-10-10-28 (1.4v) // EVGA GTX 670 FTW // Samsung 850 EVO 500 GB // WD Black 64mb 1TB // Corsair AX650 // Aerocool DS Cube

Permalänk
Medlem

mycket nice måste jag säga! kör själv med asus p7p55-E pro kortet, samt Intel i5 760 @ 4.0 GHz du får 5p av mig iaf!

kolla gärna in mitt bygge! http://www.sweclockers.com/galleri/6065-project-ice-cold

Permalänk
Hedersmedlem

Vill ha fler bilder och en utförligare beskrivning av denna "kartongmodd". För mig ser det ut som att du har tejpat dit en bit papper för att.. ja..? Förklara bättre!

Annars ganska snyggt med kabeldragningen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

Håller med Leif, men fattar inte varför du har en random pappersbit där ^^?

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Håller med Leif, men fattar inte varför du har en random pappersbit där ^^?

Kanske för att dölja hårddiskburen? Fast tycker det mest ser mupp ut...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LightBlizz:

Kanske för att dölja hårddiskburen? Fast tycker det mest ser mupp ut...

Jo det är klart men r3 har inget sidofönster och verkar lite onödigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Jo det är klart men r3 har inget sidofönster och verkar lite onödigt

han kanske har gjort ett ?

Permalänk
Medlem

Tycker du har fått alldeles för långt galleribetyg, riktigt bra arbete där! Har precis sleevat färdigt allt mitt idag och jag började i december :s Men jag är nöjd med mitt som tusan! Gillar dina färger du valt! Men har du tankar om att sleevea GPU sladdarna också? Fint galleri!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

gav dej en femma så svara på mina frågor

du har två gpu vad är fördelarna?? kan du köra tre skärmar i multiscreen? får du mer fps när du har två gpu i sli?

förresten vad har du för temp på din processor??

Permalänk
Medlem

Nice

Måste bara fråga hur tempsen är på dina gtx460 vad de ligger i idle och i loade

Mvh E

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Hur har du fäst den andra fläkten asså den inuti datorn på h50n?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem

5p från mig, fattar inte varför du bara har fått 3.2:S

Permalänk

Snyggt.
Men ser jag fel när jag tror du tagit bort dammfiltren i fronten ?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Fint är det ju Gillar att du fattat att man inte behöver sleeva PCI-E sladdarna

Permalänk
Avstängd

Skrapar inte Gentle Typhoon fläktarna i filtret i fronten? det gör det i min R2a iaf

Permalänk

Riktigt nice, vart har du gömt diskarna?
Skulle aldrig orkat göra något sånt själv

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av tyrenberg:

Riktigt nice, vart har du gömt diskarna?
Skulle aldrig orkat göra något sånt själv

I sin Himuro?

Riktigt najs bygge. Sugen som fasiken på att göra något liknande. Kvalitet före kvantitet eller hur brukar man säga?