SweClockers tvingas äta upp AMD:s logotyp

Permalänk
Medlem

Hahaha vad skönt gjort, faen nu måste jag knata iväg och köpa en tårta själv, blev ju sugen

Permalänk

Humm, tur man hade födelse dag igår (dryga timme sedan) SÅ jag har redan fått tårta!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Kul gjort av AMD.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Skrivet av MROO:

Men det är inte samma luftfuktighet i Skellefteå, här nere är det fuktigare luft vilket göra att det känns extremt mycket kallare.

Myt.

Skrivet av SMHI.se:

Inte kallare i söder.
Många undrar om det stämmer att tjugo minusgrader i södra Sverige "känns" kallare än samma temperatur i norra Sverige. Ryktet säger att det beror på till exempel luftfuktighet. Detta är en myt, en omhuldad sådan, men inte desto mindre en myt.

Den mycket lilla mängd vattenånga som finns i luften vid så låga temperaturer kan inte påverka luftens värmeledningsförmåga nämnvärt. Att man ändå fryser mer i söder än i norr beror snarare på att man är mindre van vid kyla i söder och att det faktiskt går att vänja sig vid kyla.

I allmänhet är man också varmare klädd i norr än i söder. En annan viktig faktor är att det ofta blåser något när det är kallt i söder, och det behövs endast svag vind för att en låg temperatur skall upplevas som mycket obehaglig.

http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/upplevd-tempera...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Precis. Vinden. Åk till valfri kust i Skåne och känn. Är man inte van fryser man fingrarna av sig, fastän termometern kanske inte ens visar minusgrader. Där är det lite viktigare att ha täta kläder, än tjocka varma kläder. Jag har bott i Piteå, så jag vet vad Norrlandskyla är.

Och angående nyheten. Var det verkligen på riktigt? Var det verklikgen AMD som beställt och skickat den till Swec?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Den ser nästan ut som försäkringskassans logga!! Fast omvänd då.

Permalänk

Jag har inte hört folk säga att -20 skulle kännas mycket kallare i t.ex. Stockholm än i Norrland, det jag hört tidigare är att det vanliga vintervädret som pendlar mellan -2 och +2 känns mycket kallare än man skulle kunna tro efter termometern eftersom det kan finnas fukt i luften. Och samtidigt blåsa, om inte annat drag mellan flervåningshus.

Kanske detta sedan har förvrängts till att många tror att det alltid skulle vara fuktig luft söder om Dalälven...

Permalänk
Medlem

Haha, guld!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Haha fan va klockrent av AMD

Hade varit ännu roligare om jonas hade kört någon typ av produktrecension av tårtan, typ klagat på hur den var uppbyggd vilka smaker som var i vägen och hur de kunde ha förbättrat den.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Ha ha, kul... jag hoppas tårtan smakade bra!

/Saint25