Permalänk
Medlem

Räcker Xbox 360 4gb ?

En kompis ska kanske köpa xbox och har kanske inte råd till 250 gb . Räcker det att köpa en 4gb ? tacksam för snabba svar.

Permalänk
Inaktiv

Räcker till en början, men ska du börja ladda ner dlc och spel så blir det snabbt fullt, så förr eller senare behöver du en disk till. Men visst räcker det ett tag iaf.

Permalänk
Medlem

Kommer man inte få enorma laddningstider med en sådan, då man inte kan installera speciellt många spel?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

Han kommer inte att kunna installera några spel på den, men han kan ju om han vill köpa till en hårddisk senare.

Permalänk
Inaktiv

jag har inte märkt någon större skillnad om spelet är installerat eller inte

Permalänk
Medlem

Laddnings tiderna blir inte mycket länge om man inte installerar. Men jag tycker att det är mycket mer värt att läga de 500kr extra för en 250g hd men jag har klarat mig länge på 60g. Har du inte pengarna så spara lite.

Permalänk
Medlem

Spelar man från skivan så har man en jetmotor i tv bänken. Köp en med hårddisk direkt, annars kommer han vilja sparka in xboxet.

Permalänk
Medlem

för 500kr kan man köpa en 500gb hårddisk. köp en sån löst istället och tryck in . så behöver man inte oroa sig för att hd blir full

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Kommer man inte få enorma laddningstider med en sådan, då man inte kan installera speciellt många spel?

Nej, man märker bara skillnad i större open world spel.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Spelar man från skivan så har man en jetmotor i tv bänken. Köp en med hårddisk direkt, annars kommer han vilja sparka in xboxet.

Bullshit , jag körde utan att installera jätte länge , du har nog inte hört de nya xbox slim ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

Bullshit , jag körde utan att installera jätte länge , du har nog inte hört de nya xbox slim ?

Jag har en bredvid mig...

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

för 500kr kan man köpa en 500gb hårddisk. köp en sån löst istället och tryck in . så behöver man inte oroa sig för att hd blir full

500 finns inte till xboxet, du kanske tänker till ps3? Systemen där är inte densamma. Xboxet har sina egna hårddiskar som måste användas.

Personligen reckomenderar jag också 250gigarn. Det är gött som fasen att inte behöva tänka på att rensa hela tiden.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Jag har en bredvid mig...

isåfall är du väldigt ljud känslig , har du ljud på när du spelar hör du inte ett ljud från xboxet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

isåfall är du väldigt ljud känslig , har du ljud på när du spelar hör du inte ett ljud från xboxet.

Hela bordet börjar vibrera, allt som ligger på bordet (nycklar, pengar, pennor ect.) börjar även det att låta. Vibrationerna sprider sig också ner i golvet och upp i skärmarna som börjar slå emot varandra. Utöver detta så är fläkten i tegelstenen sjukt högvarvig och störande.

Jag är inte särskiljt ljudkänslig, men ett 360 spel ifrån skivan är oacceptabelt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xyllian:

Hela bordet börjar vibrera, allt som ligger på bordet (nycklar, pengar, pennor ect.) börjar även det att låta. Vibrationerna sprider sig också ner i golvet och upp i skärmarna som börjar slå emot varandra. Utöver detta så är fläkten i tegelstenen sjukt högvarvig och störande.

Jag är inte särskiljt ljudkänslig, men ett 360 spel ifrån skivan är oacceptabelt.

Håller med till 100%.
Sen kan man tydligen inte spela reach på en 4 gigare:(

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xyllian:

Hela bordet börjar vibrera, allt som ligger på bordet (nycklar, pengar, pennor ect.) börjar även det att låta. Vibrationerna sprider sig också ner i golvet och upp i skärmarna som börjar slå emot varandra. Utöver detta så är fläkten i tegelstenen sjukt högvarvig och störande.

Jag är inte särskiljt ljudkänslig, men ett 360 spel ifrån skivan är oacceptabelt.

Säker på att du inte har igång vinkelslipen bredvid på bordet?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Säker på att du inte har igång vinkelslipen bredvid på bordet?

Det skulle inte förvåna mig om det egentligen satt en vinkelslip under skalet på 360n. De har troligen nog med elektronik för att slå en 360 på fingrarna grafikmässigt ändå

Permalänk

WORD

Skrivet av xyllian:

Det skulle inte förvåna mig om det egentligen satt en vinkelslip under skalet på 360n. De har troligen nog med elektronik för att slå en 360 på fingrarna grafikmässigt ändå

WORD!!!

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xyllian:

Hela bordet börjar vibrera, allt som ligger på bordet (nycklar, pengar, pennor ect.) börjar även det att låta. Vibrationerna sprider sig också ner i golvet och upp i skärmarna som börjar slå emot varandra. Utöver detta så är fläkten i tegelstenen sjukt högvarvig och störande.

Jag är inte särskiljt ljudkänslig, men ett 360 spel ifrån skivan är oacceptabelt.

Har lite svårt för o tro på det, men visst kan du haft lite otur o fått ett lite "feltillverkat" exemplar, sådant händer ju ofta... tyvärr.

Själv har jag fortfarande kvar samma krysslåda som jag köpte 2006. Tycker inte att den låter så mycket... dock är den störande högljudd när man inte har något ljud på... vilket dock händer väldigt sällan så det ska jag inte klaga på.

Skrivet av xyllian:

Det skulle inte förvåna mig om det egentligen satt en vinkelslip under skalet på 360n. De har troligen nog med elektronik för att slå en 360 på fingrarna grafikmässigt ändå

Haha, det sitter bara en motor med vinkelväxel i en sådan. Dessutom så ska inte en vinkelslip vibrera... gör den det så har man antingen monterat skivan fel, eller monterat en trasig skiva... eller så har axeltappen blivit sned.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Har lite svårt för o tro på det, men visst kan du haft lite otur o fått ett lite "feltillverkat" exemplar, sådant händer ju ofta... tyvärr.

Högst tveksamt att jag fått både defekt 360 och tegelsten, speciellt då mina polares boxar låter och vibrerar minst lika illa. Fast sen så är det ju tillverkat av Microsoft, skulle inte förvåna mig om det bara är ett exemplar i veckan som inte är defekt.

Skrivet av GaMeR2K5:

Haha, det sitter bara en motor med vinkelväxel i en sådan.

Det var lite det som var skämtet förstår du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bomb_:

isåfall är du väldigt ljud känslig , har du ljud på när du spelar hör du inte ett ljud från xboxet.

har ett 60gb själv och det låter ändå inte så farligt fast låter gör det ju. Fick dock en chock när jag var hos en polare och spelade på hans nya 4gb. Dra åt hela hvete vad det lät illa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xyllian:

Högst tveksamt att jag fått både defekt 360 och tegelsten, speciellt då mina polares boxar låter och vibrerar minst lika illa. Fast sen så är det ju tillverkat av Microsoft, skulle inte förvåna mig om det bara är ett exemplar i veckan som inte är defekt.

Då ska jag vara glad för att man hade turen o få ett exemplar som är perfekt.

Skrivet av xyllian:

Det var lite det som var skämtet förstår du

Jo jo, jag förstod ironin. Men xboxen och ps3an ligger väl på hyffsat snarlika nivåer?

När de lanserades så var det ganska så "hightech" men eftersom teknikutvecklingen går så fort är det ju självklart att de känns lite ålderdomliga idag... jämfört med pc.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jo jo, jag förstod ironin. Men xboxen och ps3an ligger väl på hyffsat snarlika nivåer?

När de lanserades så var det ganska så "hightech" men eftersom teknikutvecklingen går så fort är det ju självklart att de känns lite ålderdomliga idag... jämfört med pc.

PS3 an må vara ljusår efter en modern PC men den är bra mycket mindre teknologiskt efterbliven än ett Xbox 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

500 finns inte till xboxet, du kanske tänker till ps3? Systemen där är inte densamma. Xboxet har sina egna hårddiskar som måste användas.

Personligen reckomenderar jag också 250gigarn. Det är gött som fasen att inte behöva tänka på att rensa hela tiden.

aha, trodde dom hade fixat detta så man kunde köpa vilken man ville till nya 360:n?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

aha, trodde dom hade fixat detta så man kunde köpa vilken man ville till nya 360:n?

Men det är ju bara och trycka i en vanlig 2.5 sata hårdisk!

Permalänk
Medlem

Inte riktigt, microsoft använder ett krypterat filsystem. Och du kan inte formatera en hårddisk genom att sätta in bara, den måste vara fixat från början.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Många svar, vet inte riktigt om någon nämnt det så ursäkta om jag skriver något som någon redan sagt.
Men t.ex. Halo Reach hade ett problem med 4gig's versionen, minns inte vilket för äger inte en sådan, men det gick helt enkelt inte att spela vissa Reach skivor i den, medans andra funkade bra.
Så visst, det var ju mer en bugg från utvecklarna, och den enda i dess like, men det kan ju vara skönt att slippa om det skulle hända?
Ingen aning om hur det löste det. Köp en stor hårddisk, det är det värt att spara ihop till.

Visa signatur

Citera gärna för svar.