Permalänk
Medlem

Maximus 3 extreme, i5 750, R3

Har köpt mig en ny dator då den gamla började bli lite för risig, Saker jag vet ska bytas är : cpu kylaren och grafikkortet.

Tycker själv att kabeldragningen blev rätt så bra faktiskt.

Info om datorn :
Fractal Design r3 white
Asus Maximus 3 Extreme
Intel i5-750
Corsair xms3 4 gig
Corsair cx 600w
XFX 4770HD
Samsung 250GB
WD 250GB
WD 2TB
Hitachi 160GB
2st Fractal Design 120mm
2st Noctua 120mm

Tillbehör:
Samsung T240HD
Microsoft X4
Razer Deathadder
Logitech z-5500

Övriga saker :
PS3
HP minipc

Maximus 3 extreme, i5 750, R3

Permalänk
Medlem

Rent och fint. Stort skrivbord! Finns inte alls mycket att klaga på What to give, hm? En fyra kanske??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Rent och fint. Stort skrivbord! Finns inte alls mycket att klaga på What to give, hm? En fyra kanske??

Tackar ska låna en kamera idag och ta lite fler annorlunda vinklar på dator skärm osv
Älskar skrivbordet, just därför det är så stort som det är. Får plats med mycket där

Permalänk
Medlem

fult

skojja, fint :wub:

Visa signatur

|AMD Phenom x6 1055t @ 4.1 ghz|ASUS Crosshair IV Formula|XFX Radeon 6950 2gb "Dual Fan"|Kingston HyperX 8gb| Samsung Spinpoint 250gb|Cooler Master GX 750W | Windows 7 Ultimate x64| Cooler Master HAF 922|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichln:

bättre än ditt vafåån måns

hehe wub

Permalänk
Avstängd

Varför har du snålat med nätaggregatet? det har inte 80% märkning...att snåla med agget är som att snåla med bensin kvaliteten till bilen (testa hälla lite fin sand i tanken så vet du...)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Varför har du snålat med nätaggregatet? det har inte 80% märkning...att snåla med agget är som att snåla med bensin kvaliteten till bilen (testa hälla lite fin sand i tanken så vet du...)

Därför att jag tyckte att det skulle räcka. Om jag märker att det är dåligt är det väll bara att jag köper mig ett annat. Ellerhur?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkjn2:

Därför att jag tyckte att det skulle räcka. Om jag märker att det är dåligt är det väll bara att jag köper mig ett annat. Ellerhur?

komponenterna kan ta skada och strömfrbrukningen blir åt helvette då nätaggert inte klarar 80+...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

komponenterna kan ta skada och strömfrbrukningen blir åt helvette då nätaggert inte klarar 80+...

Okej, ska troligtvis skicka tillbaka moderkortet och få ett nytt då det är trasigt, kanske byter nätagg också men det är inte säkert. Då till ett modulärt troligtvis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mkjn2:

Okej, ska troligtvis skicka tillbaka moderkortet och få ett nytt då det är trasigt, kanske byter nätagg också men det är inte säkert. Då till ett modulärt troligtvis

Kan vara nätagget som dödat det :/ hände så med mitt moderkort som jag har nu :/ kan inte klocka över 3,5Ghz och inte använda diskret grafikkort :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Kan vara nätagget som dödat det :/ hände så med mitt moderkort som jag har nu :/ kan inte klocka över 3,5Ghz och inte använda diskret grafikkort :/

Nej det var trasigt sen innan, Köpte det av en kompis så. Men vi ska skicka tillbaka det för ett nytt.

Permalänk
Medlem

hate to say i told you so!

Visa signatur

|AMD Phenom x6 1055t @ 4.1 ghz|ASUS Crosshair IV Formula|XFX Radeon 6950 2gb "Dual Fan"|Kingston HyperX 8gb| Samsung Spinpoint 250gb|Cooler Master GX 750W | Windows 7 Ultimate x64| Cooler Master HAF 922|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichln:

hate to say i told you so!

hehehe vadå månsiiie?

Permalänk
Medlem

varför bytte du ner dig till ett sämre moderkort?
vad jag vet så är väl asus maximus bättre?

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobe-x:

varför bytte du ner dig till ett sämre moderkort?
vad jag vet så är väl asus maximus bättre?

Det stämmer. Köpte det gamla för 1500 och fick välja ett nytt i samma prisklass. Köpte det gamla begangat därför det var så billigt.

Permalänk
Medlem

Snyggt och propert, gillar vita R3 (är dock partisk då jag har ett själv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfen:

Snyggt och propert, gillar vita R3 (är dock partisk då jag har ett själv).

Tycker dom är grymma !