Äntligen Black Ops!... och repa.....

Permalänk
Medlem

Äntligen Black Ops!... och repa.....

Hejsan!

Fick just ett 360 och lyckades självklart välta det med black ops i.... Blev en jävligt fin repa mitt på CDn och jag kan förstås inte komma åt multiplayer... Då undrar jag hur mycket affärer tar betalt för att fixa sånt här... Och hur bra skulle det klassiska tandkrämstricket funka på en såpass stor repa? (Cirka 2mm bred)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Hejsan!

Fick just ett 360 och lyckades självklart välta det med black ops i.... Blev en jävligt fin repa mitt på CDn och jag kan förstås inte komma åt multiplayer... Då undrar jag hur mycket affärer tar betalt för att fixa sånt här... Och hur bra skulle det klassiska tandkrämstricket funka på en såpass stor repa? (Cirka 2mm bred)

Runt 75 kr tar game tror jag. Men dom slipar oftast bara vissa dagar och är repan för djup funkar det inte.

Permalänk
Medlem

finn en massa kit för o fixa sådant tveksam om det funkar dock

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Gjorde precis samma misstag när ja fick mitt 360 för några år sen, men det var skivan med gratis live man fick med -.-

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Game kan fixa mindre repor för en liten peng, men är den stor är jag rädd för att du nog får införskaffa ett nytt spel...

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Tror ni det funkar om jag lånar en kompis skiva och installerar det på hårddisken? Jag kommer ju till huvudmenyn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

därför du köper på gamstop och alltid köper spelgarantin.....30 kr och du kan knäcka skivan i butiken och be om en ny och dem gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Tror ni det funkar om jag lånar en kompis skiva och installerar det på hårddisken? Jag kommer ju till huvudmenyn

Det är ju alltid värt ett försök, mer än så är svårt att säga

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Vänta... Vad är det som kan gå fel med tandkrämstricket? Att det bara blir fler mindre repor? Eller kan det bli nåt annat?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

det kommer att funka om du installerar spelet på hårddisken, xboxet behöver skivan för att boota upp spelet som är installerat i hårddisken sedan tar hårddisken över.

Permalänk
Medlem

Det borde fungera att låna en polares skiva och installera den på hdd'n har gjort det och det funkar fint, om det inte funkar första gången prova tills det funkar. Om det absolut inte funkar så tar Game 40 kr för att slipa skivan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danteee:

Det borde fungera att låna en polares skiva och installera den på hdd'n har gjort det och det funkar fint, om det inte funkar första gången prova tills det funkar. Om det absolut inte funkar så tar Game 40 kr för att slipa skivan.

Exakt det jag gjorde... Var dock några maps jag inte kunde spela tills jag installerade det på hårddisken

Visa signatur