Var finns det att köpa denna slags hålplåt?

Permalänk
Medlem

Var finns det att köpa denna slags hålplåt?

Hej

Då jag har startat på mitt projekt (projekt logg kommer snart) så behöver jag lite material som jag inte hittar i den "storlek" jag vill ha

Det är en slags hålplåt (kanske Alu/plast??)

Brhöver ca. 1x1 meter (minst 50x50cm)

som t.ex

Lian Li har på sitt Lian Li V1000b Plus II

Vet ni vart jag jag köpa denna "plåt/alu/plast" med hål ??

Gärna nära mig i Norrland .. men allt går bra (det är bara frakten jag är orolig för^^)

Mvh
John L

Tack På Förhand

p.s: Sack , förlåt om jag lånar en av dina bilder . Bilderna på Lian Li´s hemsida var inte så tydliga
skriv ett pm eller i tråden så tar jag bort/byter det

Permalänk
Medlem

Kolla på en järnhandel... Har sett sån hålplåt där, men då tyvärr kanske ganska ofta i "remsor på ca 25x100cm

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

har för mig att det kallas stansad plåt, men jag kan vara fel ute. Men kolla med typ BE group, om dom finns i närheten. Annars gå in på första bästa järnhandel som Roger W föreslog och fråga dom. Tyvärr är det nog svårt att komma billigt undan dock....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Kolla på en järnhandel... Har sen sån hålplåt där, men då tyvärr kanske ganska ofta i "remsor på ca 25x100cm

Skrivet av Zolektric:

har för mig att det kallas stansad plåt, men jag kan vara fel ute. Men kolla med typ BE group, om dom finns i närheten. Annars gå in på första bästa järnhandel som Roger W föreslog och fråga dom. Tyvärr är det nog svårt att komma billigt undan dock....

Tackar för era tips

Jag har skickat ett e-mail till BE Group och Bodens Handelsjärn och höra vad dem tar för pris etc etc

/LarssoN

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Tackar för era tips

Jag har skickat ett e-mail till BE Group och Bodens Handelsjärn och höra vad dem tar för pris etc etc

/LarssoN

Kallas perforerad plåt, finns som regel hos byggnadsplåtslagare och mekaniska verkstäder med plåtinriktning. Säljs som standard i 1*2 meters bitar från de stora plåtfirmorna. Hos uppräknade firmor kan du få tillklippt önskade mått och även få bockat vinklar etc.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Kallas perforerad plåt, finns som regel hos byggnadsplåtslagare och mekaniska verkstäder med plåtinriktning. Säljs som standard i 1*2 meters bitar från de stora plåtfirmorna. Hos uppräknade firmor kan du få tillklippt önskade mått och även få bockat vinklar etc.

Okej, tack

Är inte kung på vad olika metaller heter ^^

Jag har sett dem tidigare på Chilledpc

Men min pappa går inte med på att beställa från utlandet ... kostar typ för mycket att ta in eller något ..
glömt bort vad han exakt sa ^^

Permalänk
Medlem

ChilledPC är ändå inte så dyrt om man jämför med andra. Dessutom är de seriösa och duktiga på sin grej, så det är ju inte någon humbug-online-affär som föräldrar brukar vara rädda för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

ChilledPC är ändå inte så dyrt om man jämför med andra. Dessutom är de seriösa och duktiga på sin grej, så det är ju inte någon humbug-online-affär som föräldrar brukar vara rädda för.

Det var det jag själv sa.

tullen
frakten

allt sk*t tyckte min pappa skulle bli för dyrt
__

är det någon som vet vad det kostar för att ta in det ??

eller är det bara varupris+frakt bara ?

/LarssoN

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Det var det jag själv sa.

tullen
frakten

allt sk*t tyckte min pappa skulle bli för dyrt
__

är det någon som vet vad det kostar för att ta in det ??

eller är det bara varupris+frakt bara ?

/LarssoN

Frakten kostar ca 65kr, samt när det är inom EU så behöver man inte tulla för saker...
Som Lambi säger så är ChilledPC seriösa också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Frakten kostar ca 65kr, samt när det är inom EU så behöver man inte tulla för saker...
Som Lambi säger så är ChilledPC seriösa också.

Okej

Blir att höra med han nu ^^

Jo, jag har hört att dem är seriösa

EDIT: Han sa nej .. även om jag betalar allt för egna pengar ^^ ... eftersom jag ska till spanien i augusti och ev. Uruguay senare nån gång .. och får "typ" inte köpa på grund av det

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Okej

Blir att höra med han nu ^^

Jo, jag har hört att dem är seriösa

EDIT: Han sa nej .. även om jag betalar allt för egna pengar ^^ ... eftersom jag ska till spanien i augusti och ev. Uruguay senare nån gång .. och får "typ" inte köpa på grund av det

ehm...okej