Gigabyte X58A-OC ger sig på världseliten inom överklockning

Permalänk

Jag tänkte på något som var byggt av lego när jag såg den från sidan.

Permalänk
Medlem

För tankar lite åt EVGA med tanke på färgerna (iallafall till för ett par år sen, tills dom bytte till rött)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Första tanken är, sexig färg!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

varför vanlig pci och int pci-e x1

Permalänk
Avstängd

Priset kommer inte vara nådigt dock, G1 Assassin ligger ju bara den på 4k+

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Har aldrig sett ett så snyggt moderkort förut. Inte massa lullull Bara rent och orange och svar är snyggt ihop.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

varför vanlig pci och int pci-e x1

Finns ju redan 4st PCI-E

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig sett ett så fult moderkort förut! Ser ut som en sminkad gris. Något som är gemensamt för nästan alla Taiwanesiska tredjeparts moderkortstillverkare. De alla riktar ju sin produkter till gamers som bara bryr sig om antalet pci-e 16x platser, överdimensionerade kylflänsar och alla dess fula färgkombinationer som går att uppbringa.

Som en annan skrev, ge mig ett renskalat moderkort med grön PCB o vita portar som det var förr!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av matnojje:

varför vanlig pci och int pci-e x1

För att du har 47 andra pci-e 16x att smäcka in ditt ljudkort i.

Perfekt då folk med high-end pci-ljudkort fortfarande kan använda sina kära ägodelar.

Permalänk

Vem köper dessa kort idag och vem köper 1366. Om man nu har 1366 idag kan jag förstå att man kanske inte byter ut det, dock kunde inte jag vänta. Det borde ju komma klara besked snart när 2011 kommer.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Såg dock ut som lego från sidan.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Maffigt! Älskar designen... Men som sagts tidigare, lga 1366 känns det inte som att det blir i nästa bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Mycket snyggt! Såg dock ut som lego från sidan.

Trodde det var nån som byggt ett moderkort i lega när jag bara snabbt scrollade förbi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haghala:

Gillar kortet skarpt, vart fall på papper och design, får se hur pass bra det levererar, synd att det är PS/2 och ljud kontakter på kortet, skulle vilja ha ett moderkort utan inbyggt ljud.

Att det inte skulle leverera är det nog ingen risk för. Innehar redan världsrekordet för i7-990X @ 7092,83GHz.
hardwarecanucks

Permalänk
Avstängd

PS2-anslutningar år 2011? Herregud, det trodde jag hade försvunnit för 5 år sen.

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

PS2-anslutningar år 2011? Herregud, det trodde jag hade försvunnit för 5 år sen.

Tycker om PS/2 och tycker ärligt talat att fler borde ha det, mitt t-bord har dock AT till SDL(med PS/2 adapter) så jag kanske inte är så framåt direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

PS2-anslutningar år 2011? Herregud, det trodde jag hade försvunnit för 5 år sen.

USB är ett processorberoende protokoll till skillnad från PS/2. Så gissa en gång till varför man använder sig av PS/2 anslutning på ett så utstuderat ändamålsenligt moderkort.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Cerd Moyen:

Att det inte skulle leverera är det nog ingen risk för. Innehar redan världsrekordet för i7-990X @ 7092,83GHz.
hardwarecanucks

Huh. Får mig att tänka på DFI och när jag såg din länk så känns det som att Gigabyte har köpt upp DFI? Satan vilka sjuka brädor de gjorde en gång i tiden. Har ett fungerande SLI-DR kvar. :'D

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

USB är ett processorberoende protokoll till skillnad från PS/2. Så gissa en gång till varför man använder sig av PS/2 anslutning på ett så utstuderat ändamålsenligt moderkort.

Plus att man tar upp massa bra att ha USB portar också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Plus att man tar upp massa bra att ha USB portar också!

Och med det vill du ha sagt vad?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jfqvist:

PS2-anslutningar år 2011? Herregud, det trodde jag hade försvunnit för 5 år sen.

JA det är mycket bättre än USB för mus o tangentbord.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag