Permalänk
Medlem

Asus P5E WS Pro. stder inte Windows 7?

Hej

Jag har ett Asus P5e WS Pro, det är ju helt underbart att det inte finns W7 drivers till det? Jag är inne på deras hemsida och do MÅSTE jag välja Vista 64bit eller något annat, men det är helt lugnt jag vill verkligen kora utan ljud. Jag hatar W7...

EDIT: Svenskt inlägg nu!

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd

Er, Du kan bara välja språk i Windows om du har Ultimate. Är det bara tangentbord så har jag för mig att du kan välja layout i Clock, Language, And Region i Kontrollpanelen

Annars får du köpa ett Windows som är specifikt för ditt språk.

Vad är det för drivrutiner du behöver?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelel > språk/language sen keyboard/tangentbord för att ändra till svenskt. Jag skulle faktiskt tro att det fungerar med vista-drivers då vista och win7 är väldigt lika. Är själv inget fan av windows 7 heller men kör det av någon anledning ändå..

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jaha jag aendra till svenska men det gjorde ingenting

Jag bryr mig inte om att OS:et er engelskt men jag skulle vilja skriva som att jag inte vore efterbliven.

Jag behover alla drivisar, Internet, Audio, Chipset, Sata.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Kontrollpanelel > språk/language sen keyboard/tangentbord för att ändra till svenskt. Jag skulle faktiskt tro att det fungerar med vista-drivers då vista och win7 är väldigt lika. Är själv inget fan av windows 7 heller men kör det av någon anledning ändå..

Aha den ändrade sig när jag börja skriva, bra nu.

Jag hatar W7's jävla "ÄR DU SÄKER PÅ ATT DU VILL STARTA COUNTERSTRIKE :o????"

SÄKER PÅ ATT DU VILL INSTALLERA? DET HÄR ÄR FARLIGA GREJER!!!!!!!!!!

Tillbaka till ämnet så verkar inte mitt moderkort stödja W7 enligt Asus Driver hemsida, t.ex. Audio som jag tanka till Vista 64-bit funkade inte ens att installera (logiskt nog)

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Aha den ändrade sig när jag börja skriva, bra nu.

Jag hatar W7's jävla "ÄR DU SÄKER PÅ ATT DU VILL STARTA COUNTERSTRIKE :o????"

SÄKER PÅ ATT DU VILL INSTALLERA? DET HÄR ÄR FARLIGA GREJER!!!!!!!!!!

Tillbaka till ämnet så verkar inte mitt moderkort stödja W7 enligt Asus Driver hemsida, t.ex. Audio som jag tanka till Vista 64-bit funkade inte ens att installera (logiskt nog)

Eller "är du säker på att du är säker på att du vill stänga av datorn?"

Testa starta drivtrutinen i vista läge, högerklick > kompatiblitet > windows vista sp1/2. Har för mig att jag blev tvungen att hålla på så när win7 fortfarande var i beta.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Eller "är du säker på att du är säker på att du vill stänga av datorn?"

Testa starta drivtrutinen i vista läge, högerklick > kompatiblitet > windows vista sp1/2. Har för mig att jag blev tvungen att hålla på så när win7 fortfarande var i beta.

Nej, jag tryckte på knappen i ett psykadeliskt knarktillstånd, tur att ni varnade annars hade jag förlorad dokument värda 6 miljoner kronor

Nej.

Dold text

Mmm jag gjorde precis som du sa, (innan du sa det) och då var jag tvungen att dra en System Restore för att jag inte fick Internet för "Driver problems :D"

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Nej, jag tryckte på knappen i ett psykadeliskt knarktillstånd, tur att ni varnade annars hade jag förlorad dokument värda 6 miljoner kronor

Nej.

Dold text

Mmm jag gjorde precis som du sa, (innan du sa det) och då var jag tvungen att dra en System Restore för att jag inte fick Internet för "Driver problems :D"

Hmm mycket märkligt. Du har inte kvar din skiva, för att sedan starta setup.exe i kompatiblitetsläge med vista? Då får du ju alla på en gång.

Ett tips för att slippa hjärnblödning: stäng av UAC eller åtminstonde sänk nivån på den, från control panel > users.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Hmm mycket märkligt. Du har inte kvar din skiva, för att sedan starta setup.exe i kompatiblitetsläge med vista? Då får du ju alla på en gång.

Ett tips för att slippa hjärnblödning: stäng av UAC eller åtminstonde sänk nivån på den, från control panel > users.

Tack, hjärnblödning är inget jag behöver just nu.

Nope har ingen skiva, begagnat moderkort tyvärr. Men vafan, det vi bör diskutera (this being a diskussionsforum and all) är ju att Asus inte har W7-drivers på sin hemsida ??

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Tack, hjärnblödning är inget jag behöver just nu.

Nope har ingen skiva, begagnat moderkort tyvärr. Men vafan, det vi bör diskutera (this being a diskussionsforum and all) är ju att Asus inte har W7-drivers på sin hemsida ??

Jadu, är rätt säker på att dom fixade drivisar till mitt P5Q Pro redan vid win7 beta så förstår inte varför dom inte fixat till ditt kort. Men testa att tanka hem alla drivisar; nätverk, kontrollers, och ljud och köra alla i kompatiblitetsläge, ditt internet borde inte försvinna då.

Egentligen så klarar man sig utan allting förrutom ljudet men det kan ju vara kul att ha drivisar.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Jadu, är rätt säker på att dom fixade drivisar till mitt P5Q Pro redan vid win7 beta så förstår inte varför dom inte fixat till ditt kort. Men testa att tanka hem alla drivisar; nätverk, kontrollers, och ljud och köra alla i kompatiblitetsläge, ditt internet borde inte försvinna då.

Egentligen så klarar man sig utan allting förrutom ljudet men det kan ju vara kul att ha drivisar.

Gjorde ett TP-test utan drivrutiner och tankar i 95 och har 3 ms ping, så skiter i den drivern, gör som du sa med ljudet, återkommer med resultat

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Sådärja, ljudet funkar

Behöver man chipset drivern? Vad gör den?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Wow... Vilken tråd. Skrev ut och ramade in den. Så underhållande är den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Sådärja, ljudet funkar

Behöver man chipset drivern? Vad gör den?

Vet faktiskt inte riktigt, brukar aldrig installera den och jag tror nog att du klarar dig utan det.

Skrivet av mrSvamp:

Wow... Vilken tråd. Skrev ut och ramade in den. Så underhållande är den!

Har jag missat något?

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Wow... Vilken tråd. Skrev ut och ramade in den. Så underhållande är den!

Min ilska och mitt flameande? Aja kul att du uppskattar det, jag hatar Windows men om du känner att du vill ha mer av min kreativitet kan jag starta en blogg i din ära.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]