Problem med Slaget om Midgård

Permalänk
Medlem

Problem med Slaget om Midgård

Hej!
Har ett problem med mitt Sagan om Ringen - Slaget om Midgård spel, som jag köpte idag efter att ha sett triologin på tvn
Först installerade jag det på windows 7, men när jag sedan skulle spelade så stod jag i startskärmen ett tag, sen fick jag ''EXEPTION_ACCESS_VIOLATION'' i ett varningsmedelande (länkar pic lite längre ner)

Gjorde lite research, men lyckades inte fixa det. Jag gillar inte windows 7 endå, så jag tänkte att jag försöker leta upp min xpskiva och installera det istället, men hittade inte den, och installerade vista istället.

På vista får jag exakt samma problem.

- Jag stoppar i skivan, trycker ''spela'', den byter ''start screen'' och efter ett tag, innan spelet har startat får jag:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/_pic1.jpg

- Då får jag välja mellan att trycka ''ok'' eller ''Debug Break''. Vad jag än trycker på så får jag:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/pic2.jpg

specs:
vista
2gb ddr2
9800 gt
E4500 @ 2.9ghz

Tack för er hjälp

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

har du prövat att högerklicka välja egenskaper och sen kompabilitet kör detta program i kompabilitetsläge för windows xp. och sen kryssa i kör som administratör.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Japp, det har jag.
På andra trådar jag har hittat på har det varit allt ifrån ljuddrivrutinsfel, grafikdrivrutinsfel osv.
ska se om jag kan maila in printen till EA support

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |

Permalänk
Medlem

Pröva att installera om spelet om du inte redan gjort det. du kan ju också pröva att patcha det efter om det inte fungerar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ingen framgång, skickade dock iväg ett mail till EAs tekniska support. Lär se om de har någon lösning på problemet imorgon

Visa signatur

Jag har inte alltid rätt, men när jag har rätt, så är det oftast ganska fel.
Projektloggar: | Macintosh SE mITX |