Sony Vaio C och Vaio S med Intel Sandy Bridge

Permalänk
Melding Plague

Sony Vaio C och Vaio S med Intel Sandy Bridge

Sony släpper två nya bärbara datorer i de händiga storlekarna 13,3 och 14 tum, båda med processorer ur familjen Intel Sandy Bridge.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur står sig de där grafikenheterna mot t.ex. Nvidias 330M (som väl sitter i Z-serien)? Annars inte helt ointressant, om det inte vore för så tråkig skärm. Hade gärna sett bakgrundsbelyst tangentbord också, hur svårt kan det vara? :S Aja, som vanligt är det väl priset som avgör om det är något att ha.

Permalänk

Snygga modeller, speciellt nya S-serien. Jag saknar en knapp att switcha mellan enkla inbyggda grafikkortet i processorn och högpresterande i min laptop. Hade nog uppgraderat om den inte bara var 1 år gammal.

Permalänk
Medlem

Vart är 11,6 tummarna?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Usla usla skärmar! När ska tillverkarna sluta gotta sig i skyhöga marginaler vad gäller skärmtillverkningen och börja levererar ordentliga prylar? 1366x768... vad är det för upplösning egentligen och vem f** nöjer sig med det? Måste jag köpa en Mac bara för att komma åt bättre skärmar?
Jag blir så trött!

Ja, jag vet. Lite pms varning där på mig men ibland blir jag bara så trött!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Usla usla skärmar! När ska tillverkarna sluta gotta sig i skyhöga marginaler vad gäller skärmtillverkningen och börja levererar ordentliga prylar? 1366x768... vad är det för upplösning egentligen och vem f** nöjer sig med det? Måste jag köpa en Mac bara för att komma åt bättre skärmar?
Jag blir så trött!

Ja, jag vet. Lite pms varning där på mig men ibland blir jag bara så trött!

Rätta mig om jag har fel men har inte macbook och macbook pro 13,3 tums modeller en upplösning på 1280x800.
Vilket inte är högre än 1366x768. Så vet inte om du får högre upplösning på Mac i dagens läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av limemil:

Rätta mig om jag har fel men har inte macbook och macbook pro 13,3 tums modeller en upplösning på 1280x800.
Vilket inte är högre än 1366x768. Så vet inte om du får högre upplösning på Mac i dagens läge.

MacBook 13" har 1280x800, men det är LEDs och väldigt skarp och ljus bild. Deras 15" går att få i Hi-Res (som tillval) där man kan få 1680x1050. Men denna upplösning är för stor för 13"... Då kan man inte läsa texten utan att zooma in... 1280x800 är iaf en datorupplösning i 16:10, 1366x768 är en gammal native-lågbudget-upplösning varken HD eller FullHD...

Antingen 1280x800 eller 1920x1200 i 16:10 tycker jag... eller 16:9 720p och 1080p, fast de skärmarna kan bli en aningen långsmala...

/CGI

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Aje:

Usla usla skärmar! När ska tillverkarna sluta gotta sig i skyhöga marginaler vad gäller skärmtillverkningen och börja levererar ordentliga prylar? 1366x768... vad är det för upplösning egentligen och vem f** nöjer sig med det? Måste jag köpa en Mac bara för att komma åt bättre skärmar?
Jag blir så trött!

Ja, jag vet. Lite pms varning där på mig men ibland blir jag bara så trött!

Ord på det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Usla usla skärmar! När ska tillverkarna sluta gotta sig i skyhöga marginaler vad gäller skärmtillverkningen och börja levererar ordentliga prylar? 1366x768... vad är det för upplösning egentligen och vem f** nöjer sig med det? Måste jag köpa en Mac bara för att komma åt bättre skärmar?
Jag blir så trött!

Ja, jag vet. Lite pms varning där på mig men ibland blir jag bara så trött!

Mac 13" har ett MINDRE antal pixlar än Vaio 13" och någon 14"-are har Apple inte. Deras 15" finns däremot i högre upplösning om du betalar en rejäl slant så lugna ner nerd ragen lite va.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Mac 13" har ett MINDRE antal pixlar än Vaio 13" och någon 14"-are har Apple inte. Deras 15" finns däremot i högre upplösning om du betalar en rejäl slant så lugna ner nerd ragen lite va.

Skrivet av CGI:

MacBook 13" har 1280x800, men det är LEDs och väldigt skarp och ljus bild. Deras 15" går att få i Hi-Res (som tillval) där man kan få 1680x1050. Men denna upplösning är för stor för 13"... Då kan man inte läsa texten utan att zooma in... 1280x800 är iaf en datorupplösning i 16:10, 1366x768 är en gammal native-lågbudget-upplösning varken HD eller FullHD...

Antingen 1280x800 eller 1920x1200 i 16:10 tycker jag... eller 16:9 720p och 1080p, fast de skärmarna kan bli en aningen långsmala...

/CGI

Tillverkarna sparar in många tusenlappar genom att slänga med en skitskärm, Vilket "överpris" Apple inte gör på samma sätt.. Att säga att en Mac endast är dyr är idiotiskt i min mening!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Tillverkarna sparar in många tusenlappar genom att slänga med en skitskärm, Vilket "överpris" Apple inte gör på samma sätt.. Att säga att en Mac endast är dyr är idiotiskt i min mening!

Nu pratade jag om upplösningen.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aje:

1366x768... vad är det för upplösning egentligen och vem f** nöjer sig med det?

Jag. Och jag kör det på 37tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jag. Och jag kör det på 37tum

va, varför? ser ut om skit? eller inte?

Permalänk
Medlem

Härliga modeller!
Läckra utseenden och väldigt fin prestanda med de processorerna. Och det bästa av allt: Inget vanprydande äpple på baksidan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Vart är 11,6 tummarna?

Här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823730

Finns tester på cnet.com, http://www.laptopmag.com/review/laptops/sony-vaio-yb.aspx?pag...

Enbart Intel-utrustade modellerna som finns i Sverige än

Permalänk

Intressant! Batteritiden verkar lovande för skoldator!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJHogi:

Här:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=823730

Finns tester på cnet.com, http://www.laptopmag.com/review/laptops/sony-vaio-yb.aspx?pag...

Enbart Intel-utrustade modellerna som finns i Sverige än

Aj, den var inte vacker! 3,2cm tjock också.

http://www.inet.se/artikel/1969616/acer-aspire-timelinex-1830... denna med en i3 hade varit trevligt!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Nu pratade jag om upplösningen.

Jaha? för jag pratade om Tellietubbies.. måste blivit nått missförstånd!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Ge mig 13.3" varianten!

Permalänk

Förstår inte varför dom slängde in en DVD-läsare i Vaio S, känns som det utrymmet skulle kunnat användas till något mer praktiskt som t.ex. ett större batteri.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Jaha? för jag pratade om Tellietubbies.. måste blivit nått missförstånd!

Verkligen eftersom ditt smått förvirrade inlägg som citerade mig inte hade någon som helst relevans med det jag skrivit.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZGurraZz:

Förstår inte varför dom slängde in en DVD-läsare i Vaio S, känns som det utrymmet skulle kunnat användas till något mer praktiskt som t.ex. ett större batteri.

Jo men 14timmars batteritid får se hur pass bra det stämmer men det räcker och blir över + optisk enhet.

Permalänk
Medlem

Det är billigare att slänga på en sketen dvd-läsare/brännare än att lägga in större batteri. Ju mer desto bättre. Sen får man inte glömma, har den inte DVD så går den inte att använda *tänk MB Air*.

Skrivet av zZGurraZz:

Förstår inte varför dom slängde in en DVD-läsare i Vaio S, känns som det utrymmet skulle kunnat användas till något mer praktiskt som t.ex. ett större batteri.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Jo men 14timmars batteritid får se hur pass bra det stämmer men det räcker och blir över + optisk enhet.

Jag tror att 14 timmars batteritid är med det utökade batteriet som ska gå att koppla på det ordinarie som redan sitter på plats, utan att behöva swappa eller stänga av och byta batteri.

Källa: http://www.product-reviews.net/2011/02/22/new-sony-vaio-s-ser...

Permalänk
Skrivet av DJHogi:

Jag tror att 14 timmars batteritid är med det utökade batteriet som ska gå att koppla på det ordinarie som redan sitter på plats, utan att behöva swappa eller stänga av och byta batteri.

Källa: http://www.product-reviews.net/2011/02/22/new-sony-vaio-s-ser...

Precis! Utan det extra batteriet så ligger batteritiden på cirka 7 timmar.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk

1366x768 antyder tråkig och sunkig skärm, suck

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spel565:

va, varför? ser ut om skit? eller inte?

Nej, jag älskar det. Tycker det är sjukt skönt att sitta i soffan med tangentbordet och mus och lira battlefield osv

Permalänk
Medlem

Då var S-versionen beställd! Någon som har en aning om när den kommer? Den verkar iaf va kanon. All info om modellen tas tacksamt emot